Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á."— Transkript prezentace:

1 VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á i n f o r m a c e 1 8. 1. 2 0 1 1

2 1.Závěr roku 2010 potvrdil, že český zákazník krizi více využívá jako příležitost než jako hrozbu. 2.Cena jako důvod pro výběr prodejny neposiluje – spíš naopak, mírně posilují další faktory, jako sortiment, kvalita zboží či lokalita. Proto také nedochází k přesunu zákazníků do „diskontních řetězců“ – struktura trhu je poměrně stála a změny jsou spíš odrazem výstavby nových prodejen než změny chování zákazníků. Dobře to chápou i obchodní řetězce, takže i firmy chápané tradičně jako „diskontní“ stále více rozšiřují sortiment o značkové zboží a posilují nabídku čerstvých potravin. 3.Potřebu nákupu za nízké ceny zákazníci realizují až v prodejně – stále více se orientují na akční slevy, které jim obchodníci a výrobci nabízejí. Proto roste podíl akčního zboží na prodeji velmi výrazně a v některých kategoriích již přesahuje 80%. Na druhé straně, zákazníci stále chtějí kvalitu – proto se orientují na značkové zboží v akci, zatímco vlastní značky řetězců svůj podíl výrazně nenavyšují. Orientace na cenu (akce) však vede k nezamýšlenému důsledku: zákazníci své nákupy stále více racionalizují, přemýšlejí o tom, co, kdy a kde koupit – to může v důsledku vést i k celkovému poklesu koupeného objemu zboží.

3 HYPERMARKETY A DISKONTY STÁLE MÍRNĚ POSILUJÍ Pramen: Shopping Monitor 2011

4 Struktura výdajů domácností (standardní vs. promo nákupy, značky vs. privátní značky) Pramen: GfK Consumer Tracking RYCHLE ROSTE OBJEM PRODEJŮ V PROMOCI - ALE JEN ZNAČKOVÉ ZBOŽÍ, NE PRIVÁTNÍ ZNAČKY

5 NAKUPUJÍCÍ SE NEPŘIKLÁNĚJÍ K PRODEJNÁM, KTERÉ NABÍZEJÍ „POUZE CENU“ – DŮLEŽITOST KVALITY SPÍŠ ROSTE Podle čeho si vybíráte prodejnu? Pramen: Shopping Monitor 2011

6 Zdeněk Skála  Research Director Retail & Shopper  skala@incoma.cz  +420 603 893 584  +420 251 117 545   INCOMA GfK  Kavčí Hory Office Park  Na hřebenech II 1718/10  140 00 Praha 4  Česká republika DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST!


Stáhnout ppt "VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á."

Podobné prezentace


Reklamy Google