Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 1 INCOMA Research  koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 1 INCOMA Research  koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl."— Transkript prezentace:

1 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 1 INCOMA Research  koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před rokem  tento skok je způsoben konsolidací českého obchodu - odchodem společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces pokračuje nadále (Delvita)  tržní podíly největších řetězců se tak začínají dostávat na standardní evropskou úroveň, avšak proces koncentrace ještě nekončí  hypermarkety a diskonty jsou stále nejúspěšnějšími formáty, avšak díky diverzifikaci nákupního chování se v některých kategoriích prosazují specializované typy prodejen - čerstvé potraviny nakupujeme jinak  v hodnocení a preferencích ze strany zákazníků si nejlépe vedou řetězce Globus, Tesco a Kaufland  na špičce žebříčku českého obchodu dochází k podstatným změnám… HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006

2 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 2 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ Koncentrace obchodu v r.2006 prudce vzrostla Hlavním zdrojem růstu bylo slučování obchodních společností Pramen: INCOMA Research

3 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 3 INCOMA Research V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY CELKEM? supermarkety již řadu let mírně klesají menší prodejny klesají, ale pomaleji než v 90. letech diskonty mírně ale trvale rostou hypermarkety rostou, ale od r.2003 velmi pomalu Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

4 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 4 INCOMA Research V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA ČERSTVÉ MASO? pokles řeznictví vystřídal v r.2003 růst diskonty ani hypermarkety nevykazují zásadnější nárůst malé samoobsluhy se stabilizovaly na úrovni diskontů a supermarketů Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

5 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 5 INCOMA Research Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

6 18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 6 INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB (na základě předběžných výsledků r.2006) Skupina Schwarz se stala největším českým maloobchodníkem Celkové tržby TOP10 přesáhly 250 mld. Kč Meziroční nárůst tržeb činí přes 30 mld. Kč Tržby jsou uvedeny včetně DPH * = odhad INCOMA Research Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod


Stáhnout ppt "18. ledna 2007MODERNÍ OBCHODTOP10 ČESKÉHO OBCHODU A VÝVOJ TRHU 1 INCOMA Research  koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl."

Podobné prezentace


Reklamy Google