Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: PhDr. Ing. Stanislav Hamerský Tematická oblast: Biochemie Název DUMu: Úvod do biochemie Kód: VY_32_INOVACE_CH.2.01 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol Klíčová slova:Přírodní látky, metabolismus Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení základních biochemických pojmů. Do výuky je vhodné ji zařadit v rámci opakování probraného učiva.

2 1. Z nabízených možností vyberte ty, které jsou společné všem živým soustavám. Všechny živé soustavy jsou: schopné autoregulace termodynamicky izolované soustavy obsahující nukleové kyseliny a proteiny závislé na příjmu O 2 schopné evolučního vývoje schopné autoreprodukce soustavy obsahující alkaloidy

3 Správné řešení: Všechny živé soustavy jsou: schopné autoregulace termodynamicky izolované soustavy obsahující nukleové kyseliny a proteiny závislé na příjmu O 2 schopné evolučního vývoje schopné autoreprodukce soustavy obsahující alkaloidy ano ne

4 2. Níže uvedené přírodní děje rozdělte do následujících skupin: a)biochemické děje anabolické: b)biochemické děje katabolické: c)nejedná se o biochemické děje: fotosyntézafermentace proteosyntézarespiracekrystalizace

5 Správné řešení: a)biochemické děje anabolické: b)biochemické děje katabolické: c)nejedná se o biochemické děje: krystalizace fotosyntéza fermentace proteosyntéza respirace

6 3. Vyberte správnou odpověď. Příkladem antagonisticky působících hormonů může být dvojice: a)glukagon a adrenalin b)glukagon a inzulin c)parathormon a kalcitonin d)oxytocin a somatotropin

7 Správné řešení: Příkladem antagonisticky působících hormonů může být dvojice: a)glukagon a adrenalin (NE: oba podporují štěpení glykogenu) b)glukagon a inzulin (ANO: glukagon zvyšuje glykémii, zatímco inzulin ji snižuje) c)parathormon a kalcitonin (ANO: parathormon zvyšuje hladinu Ca 2+ iontů v krvi, kalcitonin ji snižuje) d)oxytocin a somatotropin (NE: činnost těchto hormonů spolu přímo nesouvisí)

8 Tento digitální učební materiál byl vytvořen pomocí software: Microsoft Ofiice Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google