Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: GYMNÁZIUM, BRNO, SLOVANSKÉ NÁMĚSTÍ 7 ŠABLONA: III/2 – INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT NÁZEV PROJEKTU: INOVACE VÝUKY NA GSN PROSTŘEDNICTVÍM.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: GYMNÁZIUM, BRNO, SLOVANSKÉ NÁMĚSTÍ 7 ŠABLONA: III/2 – INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT NÁZEV PROJEKTU: INOVACE VÝUKY NA GSN PROSTŘEDNICTVÍM."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: GYMNÁZIUM, BRNO, SLOVANSKÉ NÁMĚSTÍ 7 ŠABLONA: III/2 – INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT NÁZEV PROJEKTU: INOVACE VÝUKY NA GSN PROSTŘEDNICTVÍM ICT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ AUTOR: IVA KUBIŠTOVÁ TEMATICKÁ OBLAST: OBECNÁ BIOLOGIE A GENETIKA KÓD: VY_32_INOVACE_ BI.1.13 DATUM: CÍLOVÁ SKUPINA: ŽÁCI STŘEDNÍCH ŠKOL KLÍČOVÁ SLOVA: SPOLEČENSTVO, POPULACE, HERBIVORIE, PREDACE, KOMENZALISMUS, PARAZITISMUS, KOMPETICE AMENZALISMUS, NEUTRALISMUS, MUTUALISMUS ANOTACE: PREZENTACE, KTERÁ SLOUŽÍ K SEZNÁMENÍ SE VZTAHY MEZI POPULACEMI VE SPOLEČENSTVU NEBO K PROCVIČENÍ. VHODNÁ JAKO DOPLNĚK K PRACOVNÍMU LISTU VY_32_INOVACE_BI.1.12 Příklady vztahů mezi populacemi

2 herbivorie populace býložravců konzumuje rostliny - antilopy a trávy savany

3 komenzalismus jedna populace se přiživuje na kořisti (potravě) druhé populace, ale příliš jí neškodí - hyena a lev

4 parazitismus jedinci jedné populace žijí na povrchu (ektoparazit) nebo uvnitř (endoparazit) jedinců druhé populace - lev a škrkavka BEENTREE. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

5 kompetice obě populace se živí podobnou potravou, o kterou soupeří - lev a gepard

6 mutualismus obě populace jsou si vzájemně prospěšné - pták klubák a antilopa

7 predace jedinci jedné populace se živí (zpravidla loví) jedinci druhé populace - lev a antilopa

8 amenzalismus jedna populace negativně ohrožuje druhou, například produkcí škodlivých látek do okolí, sama však ze soužití prospěch nemá - štětičkovec a bakterie CDC / PROVIDER: DON STALONS. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

9 neutralismus tyto dvě populace se ve společenstvu v podstatě nijak vzájemně neovlivňují (v potravních vztazích) - lev a myš

10 Interakce populace Popis vztahu mezi populacemi AB A) herbivorie + B) komenzalismus + C) parazitismus - D) kompetice - E) mutualismus + F) predace - G) amenzalismus 0 H) neutralismus 0

11 Interakce populace Popis vztahu mezi populacemi AB A) herbivorie +- B) komenzalismus +0 C) parazitismus -+ D) kompetice -- E) mutualismus ++ F) predace -+ G) amenzalismus 0- H) neutralismus 00

12 Interakce populace Popis vztahu mezi populacemi Je to vztah populací ve společenstvu, … AB A) herbivorie +- … kdy jedna populace se živí (spásá) druhou B) komenzalismus +0 …kdy jedna populace využívá druhou, ale té to neškodí C) parazitismus -+ … kdy jedna populace se živí na nebo v těle druhé D) kompetice -- … které si konkurují v zápase o potravu E) mutualismus ++ … kdy si obě populace vzájemně pomáhají F) predace -+ … kdy jedna populace loví druhou G) amenzalismus 0- … kdy jedna populace škodí druhé, aniž by sama z toho měla přímý prospěch H) neutralismus 00 … kdy jsou populace na sobě nezávislé a neovlivňují se

13 POKUD NENÍ UVEDENO JINAK, V PREZENTACI POUŽITY VLASTNÍ ILUSTRACE AUTORKY Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "ŠKOLA: GYMNÁZIUM, BRNO, SLOVANSKÉ NÁMĚSTÍ 7 ŠABLONA: III/2 – INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT NÁZEV PROJEKTU: INOVACE VÝUKY NA GSN PROSTŘEDNICTVÍM."

Podobné prezentace


Reklamy Google