Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úvod do 3D geometrie. Přednášející Martin Klíma Firmy: ALTAR ALTAR interactive IDEA games Codemasters Warhorse Studios Hry: Original War UFO: After* série.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úvod do 3D geometrie. Přednášející Martin Klíma Firmy: ALTAR ALTAR interactive IDEA games Codemasters Warhorse Studios Hry: Original War UFO: After* série."— Transkript prezentace:

1 Úvod do 3D geometrie

2 Přednášející Martin Klíma Firmy: ALTAR ALTAR interactive IDEA games Codemasters Warhorse Studios Hry: Original War UFO: After* série ArmA, Queen’s gambit, Alpha Prime OFP Dragon Rising

3 Obsah přednášky 1/2 Rekapitulace: Vektory, skaláry a matice Sčítání a násobení vektorů Rotace, translace a jiné transformace Kovariantní a kontravariantní souřadnice Homogenní souřadnice a projekce Transformace v homogenních souřadnicích Skládání transformací Projekční matice

4 Obsah přednášky 2/2 3D model Vrcholy, hrany, strany (vertexy, edže a fejsy) Unwrap Další údaje (např. barvy)

5 Skaláry, Vektory, Matice

6 Skaláry, vektory, matice

7 Vektorový prostor

8 Dimenze prostoru

9 Báze

10 Skalární součin a metrika prostoru

11 Skalární součin

12 Vektorový součin

13 Transformace Druhy Identita Translace Rotace Isotropní zmenšení/zvětšení (změna měřítka) Anisotropní změna měřítka Shear (zkosení)

14 Zapsání transformace

15 Matice

16 Základní maticové identity

17 Matice 3×3

18 Lineární Anisotropní změna měřítka Zrcadlení Zkosení Zachovává rovnoběžky Transformace Podobnosti Isotropní změna měřítka Zachovává úhly Eukleidovské Rotace Identita Zachovává úhly a vzdálenosti

19 Transformace Rotace D = 1 Matice jsou ortonormální Osa rotace je vlastní vektor matice Změna měřítka Hodnoty jenom na diagonále Řetězení transformací Asociativita násobení zaručuje, že je možné vynásobit matice mezi sebou

20 Transformace normál

21 Translace

22 Homogenní souřadnice

23 Translace v homogenních souřadnicích

24 Transformace v homogenních souřadnicích Transformační matice: L: lineární transformace T: translace 0, 1: pro afinní matice je tento řádek vždy (0, 0, 0, 1) L T 01

25 Skládání transformací Prostory objektů: Object space: Relativně vůči počátku objektu World space Translace a rotace objektu vůči počátku světa Camera space Kamera je vždy v počátku Screen space Perspektivní transformace x, y souřadnice + z-buffer

26 Perspektivní projekce

27 Příklad: bod a rovina

28 Příklad: Kolize dvou koulí

29

30 Příklad: Lineární kombinace vektorů

31 3D representace objektů Mesh: Seznam vertexů Seznam stran (faces) Každá strana má seznam vertexů (po směru hodinových ručiček/clockwise) 16 bitový index Defaultní triangle list Datové struktury vertexů: Triangle strip Triangle list Triangle fan

32 Informace uložené ve vertexu Poloha Normála Tangenta Barva Texturové (uv) souřadnice Váhy a indexy kostí …další speciální informace Celkem max. 255 bytů na vertex

33 Texturové souřadnice (unwrap)

34 Texturové souřadnice


Stáhnout ppt "Úvod do 3D geometrie. Přednášející Martin Klíma Firmy: ALTAR ALTAR interactive IDEA games Codemasters Warhorse Studios Hry: Original War UFO: After* série."

Podobné prezentace


Reklamy Google