Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L

2 Segmentace trhu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu segmentace trhu, hlediska a kritéria segmentace trhu v návaznosti na marketingový průzkum, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání a posouzení relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Segmentace trhu  je rozdělení trhu (zákazníků) na větší či menší skupiny (segmenty)  z těchto segmentů si firma vybere jeden či více segmentů (skupin zákazníků), na které se zaměří – cílový trh

4 Hlediska segmentace trhu  jednotlivé segmenty (skupiny zákazníků) musí být vzájemně co nejvíce odlišné (vnější heterogenita), ale uvnitř by měly být co nejvíc podobné (vnitřní homogenita) – hlavně v nákupním chování či odezvě na marketingové podněty  každý segment by měl být dostatečně velký (aby se pro něj vyplatilo vytvořit vlastní marketingový mix – produkt, cenu, propagaci a distribuci)

5 Provedení segmentace trhu  fáze průzkumu – viz. marketingový průzkum  fáze analytická – na základě průzkumu se stanoví vhodná kritéria pro rozdělení zákazníků na segmenty pomocí statistických metod  profilování – jednotlivé segmenty se charakterizují (stanoví se jejich vlastnosti) a pojmenují se zpravidla podle nejdůležitější vlastnosti

6 Kritéria segmentace trhu  obvykle charakteristiky spotřebitele demografická (věk, pohlaví…) geografická (oblast, ve které žije, velké město či malá obec…) ekonomická (příjem, úspory…) psychografická (životní styl, osobnost, povědomí o značce, četnost užívání produktu…)

7 Segmentace trhu - úkol  na vyhledejte v sekci výrobky a akce jednotlivé značky čokolád pod značkou Orion a určete, pro jaké cílové trhy jsou tyto čokolády určeny (vezměte v úvahu i aktuální reklamy na příslušné produkty).www.nestle.cz

8 Segmentace trhu - řešení  na vyhledejte v sekci výrobky a akce jednotlivé značky čokolád pod značkou Orion a určete, pro jaké cílové trhy jsou tyto čokolády určeny.www.nestle.cz Orion pro dospělé Orion pro děti Orion Studentská pečeť – spíše pro dospělé Modré z nebe – spíše pro dospělé, jako dárek ……

9 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992   obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12."

Podobné prezentace


Reklamy Google