Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18 25. 1. 20133.L 7. 1. 2013

2 Rozhodování zákazníka – vjem potřeby Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Objasnění rozhodovacího procesu zákazníka, výklad fáze vjemu potřeby zákazníka, na praktickém příkladu z vlastních zkušeností žáků posouzení vlivu vnějších a vnitřních podnětů při kupním rozhodování Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Rozhodování zákazníka při koupi produktu  rozsah rozhodování je různý u různých druhů produktu (u produktu drahého a důležitého obsahuje všechny fáze, u produktu levného a méně důležitého – např. svačina – zákazník neprochází všemi fázemi

4 Fáze rozhodovacího procesu  vjem potřeby  shromažďování informací  hodnocení alternativ  rozhodnutí o koupi  chování po koupi

5 Fáze rozhodovacího procesu – vjem potřeby  vnitřní podnět – např. mám hlad, chci mít stejný produkt jako ostatní, starý produkt se mi rozbil….  vnější podnět – tento můžeme ovlivnit marketingovými nástroji – např. vůně pečiva v supermarketu, atraktivní obal, aktivní působení prodavače, působení reklamy…  obvykle působí současně vnitřní i vnější podněty, jejich působení ovlivňují naše potřeby

6 Fáze rozhodovacího procesu – vjem potřeby – úkol Uvědomte si každý své pocity při posledním nákupu dále uvedených produktů a podle následující obrazovky poté přiřaďte ten nejdůležitější podnět. Pokud daný produkt kupujete pravidelně, vzpomeňte si na první nákup produktu dané značky. V diskuzi pak odhadněte, zda některé podněty jsou častější pro různé typy produktů.  sušenky, čokoláda  jogurt  čistící prostředek pro domácnost (či prací prášek apod.)  počítač  mobil  tričko

7 Fáze rozhodovacího procesu – vjem potřeby – řešení  sušenky, čokoláda  jogurt  čistící prostředek pro domácnost (či prací prášek apod.)  počítač  mobil  tričko  mám chuť/hlad (chci vyzkoušet, potřebuji..)  zaujal mě obal (či produkt) při nákupu v obchodě  chci ochutnat (vyzkoušet, používat) na základě předchozí shlédnuté reklamy  kupuji na základě doporučení kamaráda, známého..

8 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18."

Podobné prezentace


Reklamy Google