Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání

2 Krize politiky v číslech… Nízká důvěra Poslanecké sněmovně a vládě Nespokojenost s politickou situací (79% dotázaných) Lidí otevřených možnosti autoritativního způsobu vlády přibývá (24 %) Celkem 54 % populace si myslí, že s lidmi v ČR není zacházeno rovnoprávně a spravedlivě

3 U mládeže to není lepší… 80 % středoškolských studentů si myslí, že nemohou nijak ovlivnit problémy na lokální nebo národní úrovni. Předpokládaná účast v národních volbách činí v ČR 50 % žáků, mezinárodní průměr 81 %, druhý nejnižší výsledek – Bulharsko 69 %. Dále čeští žáci při mezinárodním srovnání méně důvěřují národní vládě (55 %), politickým stranám (28 %).

4 Studie občanského chování občanů v ČR

5 Záměr Chceme dělat občanské vzdělávání (OV) a chceme ho dělat účinně Musíme přesně cílit a volit správné formy a kanály – máme omezené prostředky a kapacity

6 …abychom mohli záměr naplnit, potřebujeme znát lépe cílovou skupinu (v tomto případě dospělé) OV už u nás léta probíhá, ale o absorpční kapacitě lidí nic nevíme OV obvykle dělají aktivisté pro aktivisty – předpoklad „proto-aktivistů“

7 Limity současného stavu Současný model může fungovat, ale jen u úzkého segmentu – nikoli celé společnosti Přirozený, ale velmi úzký dopad Je dobře, že OV takto probíhá, současně by bylo dobré ho rozšířit…

8 Cílem projektu Vytvořit segmentaci společnosti z hlediska OV Termín segmentace z marketingu (spotřebitelské segmenty, katalogy uživatelů, spotřebitelské koše...) Nadneseně chceme mít pro OV to samé (co, komu, jaký je atd.) – jednou může pomoct tomu, co takový člověk bude potřebovat

9 Proč to chceme? Většina průzkumů jsou znalostní Transferem informací se chování nemění Potřebujeme behaviorální analýzu (bariéry a benefity nějakého chování) – klasický model nestačí, jde o směs a návyky navíc

10 Co se stane, když se segmentace podaří? Vzniknou klastry – kvantitativní výzkum Může navázat kvalitativní výzkum – focus groups, behaviorální analýza, co funguje a naopak… Možno přesně cílit na konkrétní CS Implikace např. do fundraisingu

11 Další výzvy? obtížně dosažitelné skupin, tzv. „hard to reach“

12 Otázky, polemika, diskuze… …děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google