Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání

2 Krize politiky v číslech… Nízká důvěra Poslanecké sněmovně a vládě Nespokojenost s politickou situací (79% dotázaných) Lidí otevřených možnosti autoritativního způsobu vlády přibývá (24 %) Celkem 54 % populace si myslí, že s lidmi v ČR není zacházeno rovnoprávně a spravedlivě

3 U mládeže to není lepší… 80 % středoškolských studentů si myslí, že nemohou nijak ovlivnit problémy na lokální nebo národní úrovni. Předpokládaná účast v národních volbách činí v ČR 50 % žáků, mezinárodní průměr 81 %, druhý nejnižší výsledek – Bulharsko 69 %. Dále čeští žáci při mezinárodním srovnání méně důvěřují národní vládě (55 %), politickým stranám (28 %).

4 Studie občanského chování občanů v ČR

5 Záměr Chceme dělat občanské vzdělávání (OV) a chceme ho dělat účinně Musíme přesně cílit a volit správné formy a kanály – máme omezené prostředky a kapacity

6 …abychom mohli záměr naplnit, potřebujeme znát lépe cílovou skupinu (v tomto případě dospělé) OV už u nás léta probíhá, ale o absorpční kapacitě lidí nic nevíme OV obvykle dělají aktivisté pro aktivisty – předpoklad „proto-aktivistů“

7 Limity současného stavu Současný model může fungovat, ale jen u úzkého segmentu – nikoli celé společnosti Přirozený, ale velmi úzký dopad Je dobře, že OV takto probíhá, současně by bylo dobré ho rozšířit…

8 Cílem projektu Vytvořit segmentaci společnosti z hlediska OV Termín segmentace z marketingu (spotřebitelské segmenty, katalogy uživatelů, spotřebitelské koše...) Nadneseně chceme mít pro OV to samé (co, komu, jaký je atd.) – jednou může pomoct tomu, co takový člověk bude potřebovat

9 Proč to chceme? Většina průzkumů jsou znalostní Transferem informací se chování nemění Potřebujeme behaviorální analýzu (bariéry a benefity nějakého chování) – klasický model nestačí, jde o směs a návyky navíc

10 Co se stane, když se segmentace podaří? Vzniknou klastry – kvantitativní výzkum Může navázat kvalitativní výzkum – focus groups, behaviorální analýza, co funguje a naopak… Možno přesně cílit na konkrétní CS Implikace např. do fundraisingu

11 Další výzvy? obtížně dosažitelné skupin, tzv. „hard to reach“

12 Otázky, polemika, diskuze… …děkujeme za pozornost! cap@obcanskevzdelavani.cz vavrova@obcanskevzdelavani.cz


Stáhnout ppt "Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google