Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla. Body image aneb Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla Fialová, L. Moderní body image.Praha: Grada, 2006. ISBN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla. Body image aneb Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla Fialová, L. Moderní body image.Praha: Grada, 2006. ISBN."— Transkript prezentace:

1 Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla

2 Body image aneb Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla Fialová, L. Moderní body image.Praha: Grada, ISBN Řeč lidského těla Měření tělesných parametrů Postoj k vlastnímu tělu Čím je ovlivněn vzhled těla (psychologie pro každého)

3 Image Podporuje šance na úspěch Negativní image může vést ke zhoršenému výkonu Informace o druhém člověku získáváme: 7% poskytují slova 38% poznatků získáme z tónu hlasu 55% poskytuje řeč těla

4 Řeč těla Držení těla Vystupování Gestikulace Pohledy Mimika Celkový vzhled: oděv, postava, úprava těla, vlasy….

5 Charakteristika druhých osob 1.Rasa 2.Pohlaví 3.Věk 4.Velikost 5.Výraz obličeje 6.Oblečení 7.Pohyb a držení těla

6 Charakteristika druhých osob

7

8

9 Podle významu charakteristik tvoříme představy, hodnotíme: Atraktivnost Osobnost a temperament Úroveň vzdělání Úspěšnost Kultivovanost Výchova Finanční situace Rozhodovací pravomoce Morální hodnoty Sociální postavení

10 Vzhled poskytuje informace o Věku a pohlaví

11 Vzhled poskytuje informace o Příslušnost ke skupině

12 Vzhled poskytuje informace o Status a společenské role

13 Vzhled poskytuje informace o Zaměstnání

14 Vzhled poskytuje informace o individuálních osobnostních znacích

15 PhDr. Mudr Miroslav Krejčíř specialista na vizuální komunikaci. „Lžeme si a lžeme. Zamlčujeme, přetvařujeme se a mlžíme, říkáme polopravdy. Ale pozor! Zatímco slovy lžeme, naše gesta, vlasy, make-up, šaty, boty či kroky říkají pravdu. A tak nás zradí a spolehlivě usvědčí z překrucování skutečnosti. Rozumět této řeči je téměř nebezpečné“

16 Vlasy Představíme-li si člověka jako ledovou kru, pak vědomí je ten kousíček, co vykukuje nad hladinu. 9/10 je schováno pod hladinou a to je nevědomí. Jak pracujeme s vlasy, tak pracujeme s nevědomím. Tím se vysvětluje, proč muslimové nutí své ženy vlasy zahalovat, případně proč armády předepisují vojákům krátké sestřihy. Vlasy, neboli nevědomí, by zde neměly přijít do kontaktu s ušima, jejichž úkolem je naslouchat rozkazům. Délka a volnost vlasů odpovídá délce a pohybu nevědomí. Například hipies nebo filmy, kde žena rozpustí vlasy a tím se stává rozpustilou. S vlásenkami padá spoutanost. Vlasy volně rozpuštěné a dlouhé symbolizují přirozenost a svobodu. Zkracováním vlasů dostáváme nevědomí pod svou kontrolu.

17 Vlasy Červená barva ve vlasech znamená výzvu jako hrom. Jako by si člověk napsal na hlavu Jsem k dispozici Vědomě by to žádná žena neudělala, ale ona to neví, neboť se jedná o vlasy, tedy oblast nevědomí. Netuší že nosí na hlavě rozbušku, kterou si ale přečte zase jen ten anonymní adresát, který rozumí vizuální komunikaci. Velmi častým střídáním účesů a barev žena říká, že nenašla ještě to, co hledá. Jako by říkala: stále hledám.

18 Make up Obličej symbolizuje vědomí, tudíž jak pracujeme s obličejem, tak pracujeme s vědomím. Oč více se úprava obličeje vzdaluje reálu, tím více je člověk nespokojený, ale o to více je člověk schopen dovádět a řádit Čím více make upu na obličeji ženy, tím více je ochotna se odvázat se a řádit. Anebo je tolik nespokojená.

19 Oblečení Oblečení je plakát vyjadřující naši náladu. Prozíravé je sledovat, jak má kdo upravenou oblast kolem pasu, neboť podle toho zjistíme, zda u něho převažuje myšlení teoretické nebo filozofické, anebo praktické a reálné. Tričko vlající přes kalhoty má teoretik a filozof, naopak tendenci k zastrkování trika do kalhot, tedy k jisté sešněrovanosti se vyznačuje praktik a realista. Hledáme-li učence, zvolíme toho rozevlátého. Potřebujeme-li šéfa výroby, dáme přednost praktikovi s košilí pracně nasoukanou do kalhot.

20 Boty Ty hovoří poměrně jasnou řečí. Zdánlivě mlčenlivá a nevinná obuv vypovídá o naší sexualitě. O ženách, se tvrdí, že jsou romantické a něžné. Podíváme-li se na jejich boty, je nám jasno. Špičatá obuv s ostrými hranami si říká o razantní, tvrdý, přímočarý přístup bez diskuse. Ženy nosí chlapské (jangové) boty! Proč? Správně by se měly obouvat do kulaté obuvi s měkkými hranami reprezentující ženský princip jing, tedy cituplnost a komunikativnost. Volají po emancipaci, ale jejich obuv hovoří o touze dominovat či naopak být ovládány.

21 Kroky Na personálním oddělení mají dva uchazeče o místo účetního a musí se bleskově rozhodnout. Podle čeho rozhodnou? Podle délky kroku! Účetnictví potřebuje detailistu, vyberou tedy toho, kdo dělá malé krůčky. Kdyby hledali někoho přes globální rozvoj, zvolí rozevlátého chlapa s mílovými kroky.

22 Gesta Gesta jsou našimi nejrychlejšími vizuálními mluvidly. Měníme se nesrovnatelně rychleji než make up nebo oblečení. Gestikulujeme bez ustání. Jak poznáme, zda ten s kým hovor vedeme, je otevřený předmětu debaty ať už je to jednání obchodní nebo intimní návrh? Jednoduše. Představíme si končetiny jako dveře.

23 Jak se vidíme vlastníma očima?

24 Spokojenost s vlastním tělem Výsledky výzkumu : 1 – spokojenost 5 – nespokojenost Ženy nejsou spokojené Muži jsou spokojenější

25 Extremní tělesné typy - ženy

26 Tělesné typy - muži

27

28

29 Tělesná hmotnost Výpočet optimální tělesné hmotnosti podle Verdocka: Výpočet pro muže: výška (v cm) x 0,75 – 64 Výpočet pro ženy: Výška (v cm) x 0,75 – 67

30 Body mass index BMI = index tělesné hmotnosti těla v kilogramech k tělesné výšce Výpočet: hmotnost (kg) : druhá mocnina tělesné výšky v metrech příklad: 1,78 m hmotnost 80 kg BMI = 25,5 Viz:

31 Hodnocení obezity podle BMI Podváha méně jak 18,5 Normální hmotnost 18,5-24,9 Nadváha 25,0-29,9 Obezita I. stupně 30,-34,9 Obezita II.stupně 35,0-39,9 Obezita III.stupně více jak 40

32 BMI ve vztahu k věku a k pohlaví

33 Ideální hmotnost podle Brocca Výška (v cm) – 100 +/- 10% Pak se rozlišují 4 stupně obezity: 1. stupeň 10-24% 2.stupeň 25-49% 3.stupeň 50-99% 4.stupeň 100 a více %

34 Štíhlost Držení diet – nespokojenost s vlastním tělem Štíhlost je mediálně propagovaná Považována za podmínku výkonnosti, atraktivity a osobního štěstí

35 Anorexie

36

37 Otylost

38 Vlastní ideální postava

39 Rozpor mezi skutečností a ideálem Poruchy vnímání vlastního těla Muži spíše spokojeni Ženy více nespokojené Pocit že jsem tlustý nesouvisí s přesností naměřených proporcí I štíhlé osoby se domnívají, že jsou silné

40 Čím je ovlivněn vzhled těla Dědičnost Výchova a vliv prostředí Výživa a stravovací návyky Hormony Tělesná cvičení a svalová činnost Hormonální poruchy (štítná žláza, hormon slinivky břišní-inzulín)

41 Postoj k vlastnímu tělu Ovlivněn ideálem krásy, který je uznáván společností Tělesné sebeuspokojení chápeme jako vytváření vlastního obrazu o svém těle a postoje k němu Tělesná krása byla předmětem mnoha myslitelů, filozofů – dnes vědní obor - estetika

42 Postoj k vlastnímu tělu Tvar těla je podmíněn biologickými a fyziologickými faktory: svalstvo, tuk, délka kostí, proporcionalita Dojde-li k narušení proporcionality – mluvíme o disproporci – disproporce lze zakrýt částečně nebo úplně oděvem

43 Co si ženy myslí o sobě - průzkum Výsledky Galupova průzkumu – procenta žen, které si myslí, že jsou obézní: % % % %

44 Poruchy tělesného sebepojetí Jsou způsobeny chybným vnímáním Narušenou orientací ve vlastním těle Je zveličován význam tělesného vzhledu Klesá spokojenost s vlastním tělem nebo jeho částmi

45 Je zdravější štíhlost nebo mírná obezita? Diety budí stres – člověk není stabilní Člověk s mírnou nadváhou mívá více chuti do života Posedlost vlastní hmotností není dobrá Zdravá individuální hmotnost je lepší než ideální hmotnost definovaná společenskými požadavky

46 Závěrem: Tělo je domovem duše a mysli a to co uděláme svému tělu, dotkne se i naší duše.


Stáhnout ppt "Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla. Body image aneb Jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla Fialová, L. Moderní body image.Praha: Grada, 2006. ISBN."

Podobné prezentace


Reklamy Google