Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch."— Transkript prezentace:

1

2 1 Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch

3 2 Obsah: Pojem cestovní ruch Předpoklady cestovního ruchu Subjektivní předpoklady Zásady reklamy Odkazy na internetové reklamy Psychologické pohnutky Další psychologické pohnutky ovlivňující klienta Módnost

4 3 Pojem cestovní ruch známý pod názvem „turismus“ Patří mezi významné ekonomické a sociální jevy moderní společnosti. DEFINICE: Cestovní ruch je činnost osoby ( cestující), který ve svém volném čase na přechodnou dobu odjede do místa mimo trvalé bydliště, a to za jiným účelem, než je vykonávání výdělečné činnosti v navštíveném místě.

5 4 Předpoklady cestovního ruchu = jedna z hlavních myšlenek kterou se geografie cestovního ruchu zabývá, jsou faktory (předpoklady), které ovlivňují existenci a rozvoj cest. ruchu. Dělení podmínek pro rozvoj CR: Lokalizační (přírodní, kulturní) Selektivní (objektivní, subjektivní) Realizační (dopravní, materiálně-technické)

6 Subjektivní předpoklady Jsou to faktory, které ovlivňují člověka při účasti na cestovním ruchu. Volbu často ovlivňuje i příslušnost k sociální skupině, rodinné poměry a psychologické faktory. 5 Vliv reklam Znalost jazyků Módnost Propagace společností

7 Potencionální účastníci Pracovně aktivní obyvatelé Početnými účastníky jsou ti, kteří mají dostatek volného času – důchodci, studenti Co se sociálních skupin týče, cestují osoby s vyššími příjmy Nejčastějšími účastníky jsou lidé z vyspělých států 6

8 7 Reklama a propagace Reklama = forma propagace (placená i neplacená). Typy reklamy: televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová Důležitá je poutavost reklamy, čím je reklama poutavější, tím je o předmět reklamy větší zájem.

9 8 Zásady reklamy a) pravdivost: nepravdivá reklama rozpor s právními normami b) věcnost a působivost: zvýraznění loga c) efektivnost: důležitá délka reklamy

10 9

11 10

12 11 h?v=vu-4WVaGaDI h?v=op7RWy4W9iY&feature=r elated Odkazy na internetové reklamy

13 12 Psychologické pohnutky vlastní zážitky, vědomosti a zkušenosti, které nás motivují k účasti na CR Příklad: Klient hledá vhodné ubytování v jedné destinaci. Najde si tři možnosti ubytování:

14 13 Psychologické pohnutky 1.zařízení nabízí saunu a bazén v ceně ubytování 2.ubytování nabízí možnost pronajmutí jachty 3.zařízení nabízí základní vybavení pokoje (tj. TV, Wi-fi, WC, sprchový kout,atd.)

15 14 Výsledek Klient si vybere pro něj nejatraktivnější ubytování č. 2, aniž by ho zajímala částka, kterou bude muset zaplatit

16 15 Další psychologické pohnutky ovlivňující klienta Ceny končící číslem 9 – opticky nižší částka Formy placení: v hotovosti, bezhotovostně Recenze Last minute zájezdy, aj.

17 16 Módnost Neboli „trend“ Preference, chování lidí a nabídka služeb se neustále vyvíjejí a každým rokem se mění V současnosti je trendem cestování do zahraničí, a to do zemí jako je Chorvatsko, Řecko, Itálie a další Destinace navštěvujeme zejména z důvodu relaxování na plážích, nebo k vodním sportům jako je surfing, windsurfing, potápění...

18 17 Módnost Vyhledávanými destinacemi jsou Velká Británie, Francie, Rakousko a mnohé další země z důvodu navštěvování památek a poznávání nových kultur. Současným módním trendem jsou i lázeňské a wellnes víkendové pobyty.

19 Zpracovaly: Petra Hofmanová Petra Jonášová Zdroj : 18 Zeměpis cestovního ruchu – Holeček, Mariot, Střída Prezentace o Karpathosu, sešit Ekonomie Geografie CR – Václav Hrala

20 19 Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "1 Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch."

Podobné prezentace


Reklamy Google