Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

117.1.2015. 2 FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb poskytující: o Letovou informační službu o Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "117.1.2015. 2 FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb poskytující: o Letovou informační službu o Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru."— Transkript prezentace:

1

2 2 FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb poskytující: o Letovou informační službu o Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru Čechy Služby jsou poskytovány bezplatně v režimu H24 Provozní frekvence: o 126,1 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part West) o 136,175 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part East) Telefonní kontakt:

3 3 Poskytování FIS (FL95B): E W Mimo TMA/CTR Radiové krytí 1000ft AGL FIC Praha Morava S N APP Ostrava APP Brno LKKV APP K.Vary

4 4 Přechod na spojení na FIC Praha: V případě nedostatečného radiového krytí: -zkoušet znovu později -nastoupat -zkusit druhou frekvenci Přechod na spojení je nepovinný, nutný pouze požaduji-li informace Je vhodné během letu monitorovat příslušnou frekvenci FIC (např. informace o provozu podává FIC i z vlastní iniciativy) Pro odchod z frekvence není nutné povolení, je však vhodné ho oznámit

5 5 Poskytované radarové služby: FIC Praha poskytuje v rámci letové informační služby omezené radarové služby: Informace o provozu a rady k vyhnutí Informace o význačné oblačnosti, případně rady k obletění Informace pomáhající letadlu při navigaci (doporučené kurzy k obletění omezených či řízených prostorů, pomoc bloudícímu letadlu apod.) Informace se poskytují na vyžádání nebo z iniciativy dispečera Veškeré instrukce se vydávají jako doporučené

6 6 Radarový systém IDP na FIC Praha

7 7 Povinnosti pilota: Bez ohledu na rady a informace poskytnuté stanovištěm FIC musí pilot : Vyhnout se sám veškerým aktivovaným omezeným prostorům včetně prostorů publikovaných zprávou NOTAM (v případě potřeby se může FIC pokusit zkoordinovat průlet prostoru s jeho uživatelem) Nejpozději 3 minuty před vstupem do CTR/TMA sám přejít na spojení na příslušné stanoviště ATC a vyžádat si povolení ke vstupu Pro případný vstup do TMA Praha je vyžadován letový plán a předběžná koordinace prostřednictvím stanoviště FIC

8 8 Letový plán: Pokud neřízený let s letovým plánem neodstartuje do 60 minut od EOBT, je nutné oznámit na ARO nový čas EOBT (popř. vyslat zprávu DLA) nebo letový plán zrušit. Let s FPL musí po vzletu z neřízeného letiště v sektoru Čechy předat na FIC hlášení o odletu. Získaný čas slouží pro potřeby poskytování pohotovostní služby. Let s FPL musí po přistání na neřízeném letišti v sektoru Čechy předat na FIC Praha telefonicky hlášení o přistání. Pokud FIC do 30 minut po vypočteném času přistání neobdrží hlášení o přistání, musí kontaktovat záchranné koordinační středisko RCC a vyhlásit údobí nouze!

9 9 Ukončení letového plánu (přistání na neřízeném letišti): 1. Hlášení o přistání telefonicky na FIC Praha ( ) nebo na jiné nejbližší stanoviště ATS. Možno zajistit i prostřednictvím služby AFIS/RADIO, odpovědnost však zůstává na pilotovi 2.Pokud nemáme mobil a na letišti není telefon, je možné podat hlášení i radiotelefonicky za letu na letištním okruhu, pokud se předpokládá bezpečné přistání. 3. V prostoru třídy G nebo E lze kdykoliv za letu zrušit celý letový plán frází „RUŠÍM LETOVÝ PLÁN“ V takovém případě se letu nadále neposkytuje pohotovostní služba

10 10 Provádění výsadků: Provozovatel letiště musí: -20 min předem oznámit zahájení (pokud možno včetně výšky, typu letadla a C/S) na FIC Praha či jiné nejbližší stanoviště ATS -totéž ihned po ukončení nebo přerušení na dobu delší než 60 minut Pilot musí: -5 min před zahájením výsadkové činnosti tuto oznámit na FIC Praha či jiné stanoviště, které v tomto prostoru poskytuje FIS -Každý výsadek oznámit na frekvenci AFIS/RADIO, FIC Praha nebo jinému nejbližšímu stanovišti ATS (předpis L2, platí i v omezených prostorech!) -Vyžádat si povolení ke stoupání do prostoru třídy C -V prostoru třídy C žádat povolení i ke každému výsadku a klesání

11 Zobrazení význačné oblačnosti: Význačná oblačnost je na FIC Praha k dispozici i přímo v radarovém zobrazení, na jehož základě dispečer může nabídnout doporučené kurzy k jejímu obletění. Informace je založena na odrazivosti vodních částic v atmosféře a je proto jen orientační. Zobrazuje se zejména oblačnost se silnějším deštěm nebo bouřkami 11 standardní výnos z meteoradaru (přechod bouřkové fronty) indikace v radarovém zobrazení na FIC Praha

12 12 Nouzové situace: V případě nouzové situace letu VFR se dispečer FIC Praha snaží pomoci pilotovi poskytováním rad a informací, mimo jiné např.: o Minimální bezpečné výšky nad překážkami v jeho prostoru o Informací o ostatním známém provozu a rad k vyhnutí o Doporučených kurzů na vhodné letiště o Informací o letištích či nouzových plochách v blízkosti o Informací o význačných orientačních bodech v okolí pro obnovení vlastní navigace o Zjištěním místa s vhodnějšími meteorologickými podmínkami o Informováním ostatních stanovišť a zajištěním průletu omezenými či řízenými prostory NEBOJTE SE OZVAT!

13 13 Další informace a kontakty na stanoviště FIC: Na webovém portálu LIS: použít odkaz FIC Praha:

14


Stáhnout ppt "117.1.2015. 2 FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb poskytující: o Letovou informační službu o Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru."

Podobné prezentace


Reklamy Google