Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vedoucí střediska ACC PrahaIng. Marek Rom Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč, 11.2.2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vedoucí střediska ACC PrahaIng. Marek Rom Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč, 11.2.2012."— Transkript prezentace:

1 Vedoucí střediska ACC PrahaIng. Marek Rom Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč,

2 ACC Praha 1.Prostory odpovědnosti 2.Provoz odpovídačů SSR 3.Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť

3 3February 2012

4 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví TMA PRAHA FL165B MTMA ČÁSLAV FL125B MTMA PARDUBICE FL125B TMA KARLOVY VARY FL95B CTA BRNO FL125B CTA OSTRAVA FL125B CTA PRAHA FIR Praha – Lower Airspace GND-FL245 4

5 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 5 CTA PRAHA FIR Praha – Upper Airspace FL245-FL660

6 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 6 WTSTETNT WHSHEHNH WMSMEMNM WLSLELNL TOP HIGH MIDDLE LOW WESTSOUTHEASTNORTH FL285 FL345 FL365 W N S E

7 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví ft AGL FL 95 FL 195 G E C IFR VFR Řízené lety FL 660 ACC Praha FIC Praha Neřízené lety VFR kombinované lety VFR/IFR PJE

8 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 8 Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) AIP ČR Vybavení a provozování odpovídačů v Módu S je povinné pro lety letadel letících podle pravidel IFR a VFR jako “General Air Traffic” (GAT) v tomto stanoveném vzdušném prostoru: – ACC sektory W, N a S CTA Praha, nad FL 95, – TMA Praha a CTR Ruzyně OKMEP 120  f100  07 m293/i142 h OKMEP 120  16 NIL Mód S A  16

9 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 9 Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) L Kdykoliv se na situačním zobrazení zpozoruje, že identifikace vysílaná letadlem vybaveným módem S je rozdílná od té, která se od letadla očekává, musí být pilot požádán, aby potvrdil a, je-li to nutné, znovu nastavil správnou identifikaci letadla Jestliže pilot potvrdí, že byla na módu S nastavena správná identifikace letadla, a rozdíl nadále existuje, musí řídící provést následující opatření: a) informovat pilota o trvající nesrovnalosti; b) kde je to možné, opravit formulář zobrazující identifikaci letadla na situačním zobrazení; a c) oznámit chybnou identifikaci vysílanou letadlem následujícímu řídícímu pracovišti a jakémukoliv jinému zainteresovanému stanovišti používajícímu mód S k identifikačním účelům Letadlo vybavené módem S se schopností vysílat identifikaci letadla musí tuto identifikaci vysílat tak, jak je stanoveno pro pole 7 letového plánu ICAO, nebo, pokud nebyl letový plán podán, musí vysílat poznávací značku letadla. Poznámka: Od všech letadel vybavených módem S provozovaných v rámci mezinárodního civilního letectví se požaduje, aby měla schopnost vysílat identifikaci letadla (viz Předpis L 10/IV, Hlava 2, ust ) Mód S Identifikace

10 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 10 Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) AIP ČR Letadlo vybavené odpovídačem SSR musí mít za letu odpovídač v činnosti. Odpovídač SSR musí odpovídat na dotazy v módu A a C IFR a VFR lety letící vně vzdušného prostoru určeného pro povinné vybavení a provozování Módu S, jak je uveden v GEN , musí být vybaveny odpovídačem SSR schopným odpovídat na dotazy v Módu A ve 4096 kódech s hlášením tlakové nadmořské výšky v Módu C, jak je dále uvedeno: – všechna letadla provádějící let IFR, – všechna motorová letadla a balóny provádějící lety VFR ve FL 60 až do FL 95 – všechna letadla provádějící let VFR nad FL 95 v ACC sektoru E CTA Praha Od 1. ledna 1999 musí všechny odpovídače, nezávisle na vzdušném prostoru, ve kterém se používají, odpovídat na dotazy módu C informací o tlakové nadmořské výšce. Poznámka: Činnost palubních protisrážkových systémů (ACAS) závisí na tom, že letadlo-narušitel udává tlakovou nadmořskou výšku v odpovědích módu C. L 10/IV Mód A, C

11 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 11 GARMIN GTX 328 TRIG TT31 Mód A Mód C

12 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 12 Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) AIP 2) Při zkouškách probíhajících v CTR/MCTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat příslušnou TWR/MTWR o: – předpokládaném čase zahájení a ukončení zkoušky, – rozsahu hodnot módu C, které budou předmětem testu, – možném spojení pro případ, že příslušné stanoviště ATC bude v průběhu zkoušky požadovat její přerušení. 3) Při zkouškách probíhajících mimo CTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat ACC/MACC Praha v rozsahu údajů uvedených v bodě 2). Poznámka: Požaduje se, aby zkoušky Módu A nebyly prováděny bez současné imitace hodnoty módu C s nastavením alespoň nadmořské výšky letiště nebo, je-li zkouška prováděna mimo CTR, minimální hladiny Při provádění pozemních zkoušek odpovídačů SSR jsou pracovníci provádějící zkoušky povinni dodržovat níže uvedené postupy. Dodržování těchto pravidel umožní stanovištím ATC udržet přehled o reálném letovém provozu a případně poskytovat informace letadlům vybaveným palubním protisrážkovým systémem ACAS. 1) Pokud nebyl stanovištěm ATC z provozních důvodů přidělen jiný kód, je pro pozemní zkoušky odpovídačů v módu A vyhrazen kód Testy odpovídačů

13 13

14 14 Třída vzd. prostoru D-E (lety na spodní hranici TMA) Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví

15 15 Vliv nezapnutého módu C na zobrazení řídícího W N E S Top High Middle Low A7000 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Výškový filtr

16 16 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví

17 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 2 E2000 Replay :01:25 Výškový filtr FL375 FL285

18 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 2 E2000 Replay :01:25 Výškový filtr FL375 FL285

19 19 Varovná funkce NONC Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví

20 20

21 21

22 22

23 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 23 Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť • V letovém plánu použít jednu z tratí uvedených pro dané letiště v AIP ČR, část AD 4 dané letiště v AIP ČR, část AD 4 • Před vzletem se telefonicky spojit se stanovištěm FIC Praha a zkoordinovat způsob přechodu na let IFR Praha a zkoordinovat způsob přechodu na let IFR • Po vzletu postupovat podle předchozího dohovoru a vyžádat si povolení pro let IFR vyžádat si povolení pro let IFR • Až do získání povolení pro let IFR pokračovat jako let VFR a vyhnout se řízeným či omezeným prostorům !!! a vyhnout se řízeným či omezeným prostorům !!! • „Aktivace“ letového plánu na FIC Praha, oznámení úmyslu přejít na let IFR, ani fráze „Continue VFR“ vydaná FIC Praha, apod. na let IFR, ani fráze „Continue VFR“ vydaná FIC Praha, apod. neznamená povolení ke vstupu do řízeného či omezeného prostoru !!! neznamená povolení ke vstupu do řízeného či omezeného prostoru !!!

24 FPL: -LKHK -VFR DCT BULEK/N120F080 IFR L624 HDO... PRAHA INFORMATION, OKABC, C172 FROM LKHK TO EDDC, DEPARTED AT 1200, CLIMBING TO FL80, REQUEST CHANGE TO IFR OKABC, PRAHA INFORMATION, ROGER, CONTINUE VFR UNTIL FURTHER CLEARANCE ! ! ! ! !

25 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Vedoucí střediska ACC PrahaIng. Marek Rom Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč, 11.2.2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google