Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obsah prezentace: 1.Základní historické dění. 2.Popis a parametry letiště. 3.Bezpečnostní opatření. 4.Řízení letového provozu. 5.Dopravní piloti.  Cílem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obsah prezentace: 1.Základní historické dění. 2.Popis a parametry letiště. 3.Bezpečnostní opatření. 4.Řízení letového provozu. 5.Dopravní piloti.  Cílem."— Transkript prezentace:

1 Obsah prezentace: 1.Základní historické dění. 2.Popis a parametry letiště. 3.Bezpečnostní opatření. 4.Řízení letového provozu. 5.Dopravní piloti.  Cílem mé prezentace je podat co nejvíce základních informací, které by pomohly lidem, kteří se o letectví tolik nezajímají, a pomoci jim získat ucelený přehled, jak letiště Praha Ruzyně funguje.

2 1.Základní historické dění  1933 až 1937 bylo letiště vystavěno  5. dubna 1937 zahájen letový provoz.  15. srpen až 22. listopad 1937 vybudovány zpevněné VPD*  1947 až 1956 po II. světové válce bylo modernizováno a provedena úprava pro přistání proudových letadel  1960 až 1968 rozšířeno severním směrem o tzv. Nové letiště (terminál, hangár, nový systém VPD)  1997 otevřen nový terminál Jih na Staré Ruzyni  2006 otevření nového terminálu Sever 2  2007 otevření nové budovy pro řízení letového provozu v Jenči u Prahy * VPD znamená vzletová a přistávací dráha

3 2.Popis a parametry letiště  Umístění letiště je 10 km severozápadně od centra Prahy.  Provoz na letišti je mezinárodní, vnitrostátní, pravidelný i nepravidelný.  Odbavení cestujících probíhá na Nové Ruzyni (Severní terminály), nebo na Staré Ruzyni (Jižní terminály).  Dráhový systém tvoří tři dráhy v označení 06/24, 13/31, 04/22. Součásti dráhového systému jsou pojezdové dráhy a stojánky.  Označení a parametry drah pojezdových a VPD.  Hlavní a vedlejší VPD na ruzyňském letišti. Jaké jsou důvody?

4 3.Bezpečnostní opatření a)Bezpečnostní opatření letištní.  Standardní odbavovací prohlídka.  Meteorologická stanice – tlak, vítr, oblačnost, dohlednost, teplota atd.  Větrný rukáv.  Osvětlení VPD.  Odchyt a plašení ptáků. b)Bezpečnostní opatření vzdušné - zajišťují vzdušné prostory.  Vzdušné prostory jsou prostorové.  Řízené letiště má dva druhy vzdušných prostorů CTR a TMA. c)Bezpečnostní opatření mezi pilotem a řídícím letového provozu.  Sekundární přehledový radar SSR – spolupráce s odpovídačem

5 4.Řízení letového provozu  Co má řídící na pracovišti k dispozici a kde sídlí ?  Kdo platí zaměstnance ŘLP ?  Hustota provozu na území ČR.  Řídící řídí provoz, nikoli naviguje piloty.  Popis jednotlivých stanovišť. TMA II. TMA I. CTR VERTIKÁLNÍ ŘEZ

6 5.Dopravní piloti  Velký obnos peněz cca ,- Kč.  Průměrná inteligence s ohromnou pílí naučit se věci, které se létání tolik netýkají.  Složit mnoho zkoušek teoretických a praktických.  Zdraví.  Kdyby nebylo dopravních pilotů, kteří vynakládají mnoho svých sil, aby si splnili svůj dětský sen, nebyla by pravděpodobně velká mezinárodní letiště. Proto si myslím, že je dobré si o nejpodstatnější profesi na letišti něco říci.  Mezi nejkrásnější a nejobdivovanější práci patří zaměstnání dopravního pilota. Avšak mnoho lidí neví, co takové prestižní zaměstnání obnáší. Co potřebujete k tomu, abyste se stali dopravním pilotem ?  Jsou dva způsoby, jak se dostat k profesionálnímu létání na dopravních letounech. 1.Integrovaný způsob 2.Modulový způsob

7 Integrovaný VS modulový 1.Integrovaný výcvik  Pro piloty, kteří nemají zkušenosti s létáním.  Mají (rodiče) dostatek financí.  Výcvik musí absolvovat do 3 let.  Výcvik musí dokončit do konce, nebo nemají nic.  Piloti mají více zkušeností s IFR lety a lety na řízená letiště.  Výcvik mohou absolvovat pouze VŠ studenti. 2.Modulový výcvik  Pro piloty s leteckou zkušeností.  Nemají potřebné peníze pohromadě.  Výcvik si mohou rozložit do X let.  Výcvik mohou přerušit, licence (moduly) pilotovi zůstanou.  Piloti mají méně zkušeností s řízenými lety.  Výcvik mohou absolvovat na VŠ nebo v soukromých leteckých školách.

8 Minimální dopravního pilota Minimální kariéra dopravního pilota  Pilot u ČSA 1.Středoškolské vzdělání. 2.Výborná znalost českého jazyka. 3.Výborná znalost anglického jazyka. 4.Zdravotní prohlídka 1. třídy. 5.Pilotní průkazy CPL(A), MEP(A), IR(A) – obchodní pilot letounu s vícemotorovou kvalifikací pro přístrojové lety. 6.Průkaz všeobecného radiotelefonisty. 7.Teoretická zkouška ATPL(A). 8.Nálet 100 hod. ve funkci velitele letounu. 9.Trestní bezúhonnost. * ČSA nevyžaduje typovou kvalifikaci pro dopravní letouny. PPL(A) Time - building VFR night MEP(A) ATPL(A) frozen 1. medical class IR(A) CPL(A) Type rating

9 Jiří RUDOLF 2009


Stáhnout ppt "Obsah prezentace: 1.Základní historické dění. 2.Popis a parametry letiště. 3.Bezpečnostní opatření. 4.Řízení letového provozu. 5.Dopravní piloti.  Cílem."

Podobné prezentace


Reklamy Google