Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Moravskoslezský kraj –

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Moravskoslezský kraj –"— Transkript prezentace:

1 Moravskoslezský kraj –
novinky v aktivitách cestovního ruchu Konference Ostrava

2 Spolupracující subjekty
Destinační managementy TO: Beskydy: Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko Opavské Slezsko: Statutární město Opava Poodří: Region Poodří Těšínské Slezsko: Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci Jeseníky: Euroregion Praděd - Ostravsko: Statutární město Ostrava ARR KLACR

3 Současné aktivity MSK (odd.CR)
Projekty z fondů EU: KPZ I KPZ II Beskydská magistrála Jesenická magistrála 2011 – 2013 Projekt industriální atraktivity Mimoprojektová činnost DP Podpora TIC DP Podpora LBT DP Podpora TO Jak šmakuje Moravskoslezsko Rozvojové aktivity v CR (moravské kraje, příhraniční kraje, KČT, fam- presstripy, prezentace, inzerce, MS apod.) Singletreky a hipostezky Spolupráce s ARR Spolupráce s KLACRem Podpora z ROPu v oblastech a

4 KPZ I - Moravskoslezský kraj – Kraj plný zážitků I
Financování Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko Prioritní osa – Podpora prosperity regionu Oblast podpory – Marketing regionu Celkové výdaje Kč Přiznaná dotace RR Kč (ROP NUTS II Moravskoslezsko 92,5 %), Spolufinancování kraje Kč (rozpočet Moravskoslezského kraje 7,5 %) Realizace projektu: NYNÍ SE REALIZUJE

5 KPZ I - Aktivity Internetová komunikace
Rozvoj sekce Návštěvník Fotosoutěže na internetu Prezentace MSK na významných web vyhledávačích v ČR Komunikace značky – touch pointy Bilboardy na hlavních silničních tazích v ČR do MSK Bilboardy na státních hranicích do ČR Reklama ve vlacích Pendolino Masmédia Specializované přílohy o MSK ve významných českých denících Reklama v rádiu Impuls PR akce v letech Road show Tatra PR akce v OC v ČR PR akce ve Francii – festival palačinek Veletrhy CR – domácí v letech Regiontour, Holiday World, Slovakiatour, Ostrava, Hradec Králové, Plzeň, Olomouc Další aktivity Velký průvodce o MSK vč. distribuce (hotely, TIC) Stálá prezentace MSK na Hlavním nádraží v Praze Interaktivní 3D maketa MSK Konference v Ostravě Elektronická ročenka Marketingové průzkumy a analýzy dopadu aktivit na vnímání návštěvníků

6 Internetová komunikace
Cíl: aktualizace a doplňování informací z oblasti cestovního ruchu na = alias sekce Návštěvník na stránkách kraje Průběžné překlady do 6 jazyků (AJ, NJ, PL, RJ, FR, IT) – do letní sezóny 2012 budou všechny několikrát oceněny: 3. místo v kategorii multimedia na festivalu Region Tour film Karlovy Vary v říjnu místo Náš kraj 2012 na Regiontouru Spolupráce s informačním centry – sekce ubytování, stravování V realizaci nový grafický vizuál stránek – představení v březnu 2012 Důvod volby aktivity: internet jako hlavní zdroj informací.

7 Návštěvnost www.msregion.cz
Zprovoznění nové sekce Návštěvník Nová – kratší - zapamatovatelnější doména Návštěvnost turistické sekce webových stránek MSK se za poslední rok podstatně zvýšila Na návštěvnost měla vliv pravděpodobně také reklamní kampaň na serveru Seznam.cz, Novinky.cz, Super.cz - běží od rok měsíc počet návštěv 2009 Listopad 4 547 2010 21 081 Prosinec 4 122 15 934 Leden 5 422 2011 18 334 Únor 4 227 14 396 Březen 8 407 17 312 Duben 9 728 16 956 Květen 12 088 54 567 Červen 13 099 40 012 Červenec 17 841 67 012 Srpen 15 886 51 345 Září 13 084 27 515 Říjen 14 005 19 368 21 081 20 246

8 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Cíl: prostřednictvím vizuálně atraktivních reklamních bannerů s tématikou MSK (banner vždy představuje proklik na webové stránky MSK) umístěných na nejvýznamnějším webovém portálu/rozcestníku v ČR oslovit co největší počet potenciálních návštěvníků MSK Umístění: a jeho nejnavštěvovanější části - podsekce úvodní stránka, komerční sdělení napříč celým serverem, medium rectangle napříč celým serverem Termín: 11/2010 – 05/2012 a dále od Počet garantovaných zobrazení: minimálně zobrazení Počet zobrazení: v zimní a v letní kampani Důvod volby aktivity: internet jako hlavní komunikační nástroj dnešní doby, nejvyšší návštěvnost zvoleného portálu

9 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Typy bannerů: 1)

10 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Typy bannerů: 2) main page

11 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Typy bannerů: 3)

12 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Typy bannerů: 4) komerční sdělení

13 Webová kampaň vedená prostřednictvím reklamních bannerů umístěných na nejnavštěvovanějším vyhledávacím rozcestníku v ČR – Typy bannerů: 5) medium rectangle

14 Nový průvodce Moravskoslezským krajem
Propagační brožura „Průvodce Moravskoslezským krajem“ Cíl: vytvoření nové komplexní publikace „Průvodce po Moravskoslezském kraji“ formu bedekru s mapkou, který si klade za cíl informovat návštěvníky komplexně o všech dostupných atraktivitách MSK a o možnostech trávení volného času v kraji. Distribuce: pro zajištění dostupnosti co největšímu počtu potencionálních návštěvníků MSK - turistická informační centra, všechny tří a čtyřhvězdičkové hotely v MSK), prezentační akce a veletrhy Náklad: kusů (jazykové mutace ČJ, AJ, PL) Důvod volby aktivity: čím dál tím menší požadavky ze strany návštěvníků na členění informací na více propagačních materiálů, potřeba jednoho materiálu „all-in-one“ – tedy vše na jednom místě v komplexní jedné dostupné publikaci

15 MSK – Kraj plný zážitků II
Financování Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko Prioritní osa – Podpora prosperity regionu Oblast podpory – Marketing regionu Celkové výdaje Kč Přiznaná dotace RR Kč (ROP NUTS II Moravskoslezsko 85 %), Spolufinancování kraje Kč (rozpočet Moravskoslezského kraje 15 %) Partneři … Realizace projektu: NYNÍ SE REALIZUJE

16 Aktivity - MSK – Kraj plný zážitků II
Rozvoj webovských stránek Grafické a navigační modernizace stránek Návštěvníka Fotosoutěž Geocaching event Mobilní průvodce MSK Supplementy – specializované přílohy do českých deníků Zimní sporty Technické památky / geocaching Rodiny s dětmi / geocaching Propagační materiál vážící se k aktivitám Mapy LBT trhací mapy pro masovou distribuci Prezentační akce PR akce v obchodních centrech českých, polských a slovenských měst Road show na náměstích českých měst Vizualizace značky MSK Reklama ve vlacích Reklama v nejposlouchanějších rádiích Reklama na nejnavštěvovanějších webech v ČR Reklama v multiplexech Veletrhy CR – domácí a zahraniční Domácí: Brno, Praha, Ostrava, Hradec Králové, Olomouc Zahraniční: Bratislava, Poznaň, Mnichov, Berlín, Vídeň (některé veletrhy v Polsku realizujeme v expozicích našich polských partnerů – Katowice, Zabrze, Prudnik) Vnitřní informovanost Konference v Ostravě Elektronická ročenka Hodnocení úspěšnosti Marketingové analýzy a benchmarking Hodnocení dopadu aktivit v projektu

17 Moravskoslezský geocashing
Znáte hru Geocaching? Jedná se o novodobé hledání pokladů s pomocí GPS. S odkazem na tuto populární celosvětovou hru a s podporou Moravskoslezského kraje a Evropské unie nyní vznikl unikátní projekt Moravskoslezský geocaching, do kterého se může zapojit každý, kdo má rád aktivní zábavu. Zahájení září 2011

18 Moravskoslezský geocashing
O co jde? Moravskoslezský region je bohatý na přírodní krásy, historické památky a jiné zajímavosti, na které by bylo škoda neupozornit. Z tohoto důvodu vznikla hra Moravskoslezský geocaching, která Vás zábavnou formou provede po místech, která stojí za to navštívit. Moravskoslezský geocaching se hraje stejně jako oficiální hra geocaching, tedy s pomocí GPS. Hráči hledají ukryté poklady (cache) na základě GPS souřadnic, které získá na základě popisu (listingu) každé cache. Není to ale vždy tak jednoduché. Na cestě za pokladem musí hráči často rozluštit zapeklitou hádanku a zdolat různé překážky, než se dostanou k vytoužené schránce. Celkem na objevení čeká 100 ukrytých pokladů, skrytých na různých místech v Moravskoslezském kraji. Každá cache se liší svou obtížností a způsobem provedení, na své si tak přijdou jak vyznavači adrenalinu, tak i rodiny s dětmi. V rámci hry Moravskoslezský geocaching se navíc budou konat celkem 4 setkání hráčů se zábavným programem. Na těchto setkáních máte možnost vyhrát hodnotné ceny, např. outdoorovou GPS. První setkání se koná již v lednu Podrobnosti se objeví v sekci aktuality. celkem 4226 nálezů na 41 zatím publikovaných cachích a do hry se zapojilo již 1076 unikátních cacherů. (srpen - listopad) Info na

19 Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem
Jedná se o komplexní informační aplikaci určenou pro mobilní telefony. Návštěvníkům tedy nabídne zcela unikátní službu v podobě mobilní aplikace, která představí Moravskoslezský kraj, zobrazí mapu a přinese o každém zaznačeném místě na mapě detailní informace. Tato offline aplikace bude funkční na všech mobilních telefonech (J2ME, BlackBerry, Android, Symbian a iPhone) a bude distribuována prostřednictvím internetu a prostřednictvím Bluetooth vysílače. Bluetooth vysílač cestuje s námi na všechny propagační akce

20 Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem
Jak průvodce získám: Ze stránek Z veletrhu díky Bluetooth vysílače Ve vstupní hale Krajského úřadu v Ostravě (pokud není vysílač na akci) Postup: Zapnu na svém telefonu Bluetooth Počkám minutu, jsem osloven automaticky Potvrdím stažení mobilní aplikace Spustím mobilního průvodce Další možnosti: SMS, internetové stránky, doporučení

21 Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem

22 Mobilní průvodce Moravskoslezským krajem

23 Reklama v multiplexech v ČR
8 multiplexů ve všech významných městech v ČR 13 týdenní kampaň v roce 2012 – 2013 – zimní a letní Jsou vybrány týdny dle premiér a nejvyšší návštěvnosti Jsou vytvořeny speciální spoty – PŘEHRÁT SPOT

24 Beskydská magistrála Umístění projektu: Moravskoslezský kraj
Zlínský kraj Financování: Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko Prioritní osa – Podpora prosperity regionu Oblast podpory – Výstavba, revitalizace a modernizace turistické infrastruktury, doprovodných služeb a atraktivit cestovního ruchu Celkové výdaje ,71 Kč Přiznaná dotace RR ,08 (ROP NUTS II Moravskoslezsko 92,5 %), Spolufinancování kraje ,63 (rozpočet Moravskoslezského kraje 7,5 %) Realizace projektu:

25 Beskydská magistrála Partneři projektu: Sdružení Valašsko-Horní Vsacko
SKI BESKYDY, s. r. o. AK 1324, s. r. o. SKI Vítkovice-Bílá, o.s.  Skialpin Pustevny, s. r. o. KČT Třinec SPORT Morávka, a.s. LK Veřovice Ostravice Sport, a. s. Klub českých turistů – oblast Moravskoslezská Běžecký areál Pustevny, o. s.

26 Beskydská magistrála Hlavní aktivity:
marketingové propojení tras – upravovaných LBT a cyklotras (celoroční dopad) v Beskydách a jejich zviditelnění doplnění tras odpočinkovým a informačním mobiliářem: informační tabule, panoramatické tabule, zastřešená odpočívadla, stojany na kola, stojany na lyže, sady nářadí, elektronické informační panely

27 Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování):
propagační mapy a předměty

28 Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování):
lyžařské běžecké a cyklistické závody „Pohár Beskydské magistrály“ – letní cyklozávod, zimní lyžařský běžecký závod – startovací set pro závody (kompletní časomíra, start. oblouky, stan, startovní čísla)

29 Beskydská magistrála Hlavní aktivity (pokračování):
orientačně-informační systém (pokračování) -centralizované webové informace pro turisty o stavu upravenosti tras, aktuálním počasí, sněhovém zpravodajství, informace horské služby, ubytovací a stravovací možnosti, dopravní spojení s nástupními stanice, možnosti parkování. efektivní naplánování trasy GPS koordináty – importace do GPS navigace – mapové výstupy, vyhledávač tras, výškové profily, stažení polohových souřadnic pro GPS zařízení, dynamická mapa nadmořská výška tras, zeměpisná poloha, podrobný text u významnějších míst, čísla silnic, cyklotras, typy povrchů, turistické a cyklistické značení, obtížnost tras, itinerář zhodnocení trasy uživateli – uživatelské fórum přenos obrazových dat z webových kamer, data o poloze a stavu rolby, data z meteorologických stanic a sčítačů uživatelů tras do centrálního počítače, poskytování elektronickým informačním panelům a jako veřejný zdroj formou standardizovaných komunikačních kanálů různým aplikacím, informačním systémům či internetovým portálům s cílem poskytnout získanou aktuální informaci co nejširší veřejnosti.

30 Aktuální informace o projektu najdete na:
Beskydská magistrála Aktuální informace o projektu najdete na:

31 Jesenická magistrála obdobný projekt jako Beskydská magistrála, chystaný pro oblast Jeseníků Umístění projektu: Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Financování: Regionální operační program regionu soudržnosti Moravskoslezsko Prioritní osa – Podpora prosperity regionu Oblast podpory – Výstavba, revitalizace a modernizace turistické infrastruktury, doprovodných služeb a atraktivit cestovního ruchu Celkové výdaje ,6 mil. Kč Dotace z ROP NUTS II Moravskoslezsko: 85 % uznatelných nákladů Spolufinancování z rozpočtu Moravskoslezského kraje: 15 % Podání žádosti o dotaci: leden (projekt byl přijat) Předpokládaná realizace projektu:

32 Mimoprojektová činnost
Jak šmakuje Moravskoslezsko projekt na podporu gastroturistiky v MSK cílem je znovuobjevení regionálních specialit a dostání jich zpět na jídelní lístky restaurací 2 ročník zaměřen na 4 kategorie: recepty, reg.potraviny, reg.restaurace, minipivovary gastrofestival „Jak šmakuje Moravskoslezsko“ – Hukvaldy : návštěvnost kolem 4 tis. lidí (letos bude )

33 Mimoprojektová činnost
Projekt singletreky zcela nová aktivita = cyklostezky vedené lesním prostředím mimo rušný provoz bezpečné pro cykloturisty všech věkových kategorií bezpečný adrenalin šetrný k životnímu prostředí -> cíl: vybudovat první singletrek v nejvhodnější lokalitě MSK = Bílá Zpracována vyhledávací studie na realizaci tzv. singltreku v Beskydech (Bílá) současný stav: PD pro stavební povolení předpokládané aktivity v roce 2012: zpracování projektové dokumentace Příprava a vyhlášení VZ na stavbu a staveb.dozor stavba singltreku otevření v září 2012

34 Mimoprojektová činnost
Projekt Hipostezky cíl: propracovat aktivity hipostezek, navázání spolupráce s provozovateli jízdáren, agroturistiky a hipoturistiky, připravit nový produkt aktivit v MSK včetně marketingu, pokud bude možné -> propojit hipostezky v kraji navázat na aktivity nadšenců několik let zpět je zadána vyhledávací studie – zpracovatel ARR (2 etapy) návrh: km tras zpracována vyhledávací studie současný stav: zajišťování souhlasů majitelů pozemků (jízdárny v MSK) předpokládané aktivity v roce 2012: vydání brožury na podporu jezdecké turistiky + web zpracování projektové dokumentace start budování hipostezek

35 Mimoprojektová činnost
„Hmatové mapy Moravskoslezského kraje pro nevidomé a slabozraké“ Plastické mapy pro zrakově postižené osoby Obsahují důležité orientační body a velké množství informací o daném území, tudíž slouží k lepší orientaci nevidomým Jedná se o jedinečný projekt, který dosud nebyl MSK realizován Mapy byly vyhotoveny v listopadu 2011 a jsou předávány organizacím pečujícím o zrakově postižené osoby Mapy budou k vypůjčení ve vybraných centrech v celém MSK (seznam míst, kde budou mapy k dispozici, bude uveden na webových stránkách MSK

36 Mimoprojektová činnost
Náhled do souboru map pro nevidomé a slabozraké

37 Mimoprojektová činnost
Hradní cesta – nový průvodce Společný projekt 3 příhraničních krajů: Moravskoslezský kraj, Žilinský samosprávný kraj, Slezské Wojvodství brožura „Hradní cesta“ turistům představí 5 vybraných hradů či zámků každého ze tří krajů, tj. MSK, ŽSK i SV MSK v brožuře prezentuje pohádkové zámky Kunín, Hradec nad Moravicí, Fryštát a hrady Hukvaldy a Sovinec ŽSK představuje kouzelný Oravský hrad, Budatínský hrad a hrady Likavu, Strečno a Blatnici SV zve návštěvníky do zámeckého muzea v Pszczyně, dále na zámky Ogrodzieniec, Plawniowice, Bielsko-Biala a na zámek v Žywci dále jsou v brožuře stručně uvedeny základní informace o ostatních hradech a zámcích nacházejících se na území tří spolupracujících krajů Průvodci budou distribuovány v ČR, Slovensku a Polsku milovníkům starých hradů a zámků Budou k ní pořádány prezentační akce na vybraných hradech a zámcích Pokřtěn dnes

38 Děkuji za pozornost Ing
Děkuji za pozornost Ing. Petra Papoušková vedoucí oddělení cestovního ruchu Moravskoslezský kraj – Krajský úřad


Stáhnout ppt "Moravskoslezský kraj –"

Podobné prezentace


Reklamy Google