Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Vlastnosti kapalin. V úvodu je sepsáno několik základních vlastností kapalin a ty mohou sloužit k pochopení jednotlivých úkolů, které jsou popsány v další části prezentace.V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

2 Vlastnosti kapalin

3 Co bychom měli vědět o kapalinách: 1.Uveďte příklad kapaliny: 2.Přiřaďte správný obrázek kapalinám: voda, benzín, olej,…

4 Co bychom měli vědět o kapalinách: Snadno mění svůj tvar – Jsou tekuté - Je-li v nádobě v klidu- Jsou snadno dělitelné- podle nádoby dají se přelévat ustálí se vodorovná hladina do několika nádob, na kapky

5 Úkol č.1:Může kapalina vařit při různých teplotách? Co budeme potřebovat: Lihový kahan, zkumavka, držák na zkumavky, teploměr

6 Úkol č.1:Může kapalina vařit při různých teplotách? Jak budeme postupovat: Vodu ve zkumavce přivedeme k varu, změříme její teplotu a zazátkujeme. Necháme zchladnout. Po ochlazení začneme vodu opět vařit. Když začne znovu vařit, změříme teplotu.

7 Úkol č.2: Vyteče kapalina ze zkumavky, když ji otočíme dnem vzhůru? Co budeme potřebovat: 2 zkumavky

8 Úkol č.2: Vyteče kapalina ze zkumavky, když ji otočíme dnem vzhůru? Jak budeme postupovat: Do jedné zkumavky nalijeme vodu a druhou do ní vložíme. Potom je obrátíme dnem vzhůru a sledujeme, jak se druhá zkumavka zasunuje do první.

9 Úkol č.3:Jak udělat kopeček vody? Co budeme potřebovat: sklenice s vodou, mince, saponát

10 Úkol č.3:Jak udělat kopeček vody? Co budeme potřebovat: Do sklenice najeleme vodu až k okraji. Postupně přidáváme mince, dokud voda nezačne přetékat. Spočítáme mince. Stejný postup opakujeme také pro vodu se saponátem. Porovnáme počet mincí.

11 Úkol č.4: Proč stejný předmět jednou plave a jindy se potápí? Co budeme potřebovat: 2 zavařovací sklenice, broky (cukr, krupice, písek,…), lékovka, varná konvice

12 Úkol č.4: Proč stejný předmět jednou plave a jindy se potápí? Jak budeme postupovat: Do jedné sklenice nalijeme horkou a do druhé studenou vodu. Do lékovek nasypeme stejné množství broků. Do každé sklenice vložíme jednu lékovku a pozorujeme.

13 Je voda stlačitelná? Vyberte pomůcky a navrhněte, jak postupovat: Injekční stříkačky kádinky Odměrné válce Nafukovací balónky

14 Zhodnocení výsledků Závěr: Jak probíhaly jednotlivé pokusy ? Dokážeme vše řádně „fyzikálně“ vysvětlit?

15 Protokol:

16 Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google