Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno:10.1.2012 ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Určení doby 1 kmitu. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek čas, měření času v kuchyni, ve sportu nebo v zemědělství. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2 -11-6

2 Měření času

3 Co bychom měli vědět … 1.Základní jednotkou času je … 2.Čas obvykle měříme … 3. 1 h = ……… s 4. 1ms = ……… s 5. 1 d = …… h = ………… s Doplňte: sekunda ( s ) 2486400 stopkami, hodinkami 0,001 3600

4 Měření času v kuchyni Časovače pro vaření vajec Časovací zařízení pro vaření: knedlí,těstovin, pečení masa, buchet,

5 Měření času v zemědělství Pravidelné střídání dne a noci jako prvotní impuls pro první zemědělce Kdy zaset, sklízet, hnojit,…

6 Měření času ve sportu Dnes stopky už výhradně digitální Dnes již automatické měření času s přesností na setiny, tisíciny sekundy

7 Měření času neustále Založeno na principu stálého kmitavého pohybu Vysílání časového údaje na dálku do mnohých zařízení

8 Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Pomůcky: provázek, závaží, nůžky, časové měřící zařízení (stopky), stojan

9 Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Postup práce: Pomocí provázku a závaží sestrojíme dvě různě dlouhá kyvadla, zavěsíme na stojan. Nejprve odhadneme dobu 1 kmitu, zaznamenáme. Kyvadlo rozkmitáme a změříme dobu 10 kmitů, vydělením počtu kmitů získáme dobu 1 kmitu, zaznamenáme. Měření provedeme desetkrát. Vypočítáme aritmetický průměr. Pokusíme se změřit přímo dobu 1 kmitu, zaznamenáme.

10 Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Měření: POČET MĚŘENÍ 10 KMITŮ1 KMIT 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

11 Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Závěr: Porovnáním vlastního odhadu, aritmetickým průměrem z 10 kmitů a změřenou hodnotou přímo 1 kmitu jsme zjistili, že hodnoty se shodují- neshodují. Proč?

12 Protokol:

13 Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google