Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Určení doby 1 kmitu. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek délky, měření délky pomocí vhodně zvolených měřících přístrojů, přesnosti měření a základní pravidla pro měření délky. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

2 Měření délky

3 Co bychom měli vědět … 1.Základní jednotkou délky je … 2.Ve škole měříme … 3. Švadleny měří … 4. Zedníci používají ………………… Doplňte: metr ( m ) pravítkem skládací měřidlo krejčovským metrem

4 Co bychom měli vědět … 4.Řemeslníci na delší vzdálenosti používají……………… 5.Strojaři na kratší vzdálenosti používají ……………… Doplňte: pásové měř. posuvné měř.

5 Co bychom měli vědět … 6.Každý měřící přístroj má ……………… 7.Posuvná měřidla už jsou často vybavena ……………… Doplňte: stupnici digitálním displejem

6 Co bychom měli vědět … Zvolíme vhodné měřidlo podle rozsahu stupnice: Určíme jednotky stupnice, nejm. dílek, odchylku Jak postupujeme při měření délky? cm 0,1 cm 0,05 cm Na začátek měřeného předmětu položíme měřidlo, aby na něm byl počátek stupnice (nula). Zjistíme jaký údaj na stupnici odpovídá konci předmětu. Stupnici sledujeme vždy kolmo!

7 Úkol č. 1 Změřte rozměry učebny: Pomůcky: pásové měřidlo Postup práce: Nejprve odhadneme délku i šířku místnosti a pomocí pásového měřidla změříme obě hodnoty.Vše pečlivě zapíšeme.

8 Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Pomůcky: pásové měřidlo, pravítko, 3 předměty (tužka, kousek drátku, skleněnou tyčinku, …) Postup práce: Nejprve odhadneme rozměry pracovního stolu a pomocí pásového měřidla délky změříme-nejprve vy a potom spolupracovník.Vše pečlivě zapíšeme. A porovnáme všechny hodnoty. Odhadneme délky tří předmětů, pomocí pravítka je změříme. Vše provedeme desetkrát a pečlivě zapíšeme – nejlépe do přehledné tabulky. Vypočítáme aritmetický průměr a porovnáme s původními odhady.

9 Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Měření: PRACOVNÍ STŮL délkašířkavýška odhad 1.měření 2.měření

10 Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Měření: POČET MĚŘENÍ1. předmět2.předmět3.předmět aritmetický průměr

11 Úkol č. 3 Změřte rozměry částí těla: Pomůcky: krejčovský metr Postup práce: Nejprve provedeme odhady, poté pečlivě změříme a pokud se jedná o párovou část, porovnáme pravou a levou část. Měříme: obvod hlavy, šířku p/l dlaně, rozpětí paží, délku p/l lokte, délku p/l nohy(stopy), výšku postavy. Měření provedeme asi pětkrát, pečlivě zapíšeme. Vypočítáme aritmetický průměr.

12 Úkol č. 3 Změřte rozměry částí těla: Měření: ČÁSTI TĚLA obvod hlavyp dlaňl dlaňpaže p loketl loket p stopa l stopavýška odhad 1.měření 2.měření 3.měření 4.měření 5.měření aritmetický průměr

13 Protokol:

14 Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google