Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nejbližší úkoly IV (Do prázdnin a na prázniny) Radim Valenčík VŠFS květen 2010.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nejbližší úkoly IV (Do prázdnin a na prázniny) Radim Valenčík VŠFS květen 2010."— Transkript prezentace:

1 Nejbližší úkoly IV (Do prázdnin a na prázniny) Radim Valenčík VŠFS květen 2010

2 Jeden z hlavních cílů: Vyvinout model, který zachycuje „to co je vidět“ (a to co nejúplněji) tak, aby na jeho pozadí bylo možné „spatřit´ (identifikovat z dostupných dat či jevů) to, co je skryto (je skrýváno, chce zůstat nezjevené). Jak si ukážeme později, jde o vytvoření nástroje k identifikování: - struktur vzájemného krytí - paralelních her - křížových koalic - síťových vazeb a struktur - komunikačních replikátorů

3 Konkrétněji to znamená: Identifikovat, popsat a formalizovat jednotlivé typy her, v nichž: - dochází k tvorbě „viditelných“ koalic, - vyjednávání mezi hráči, - diskriminaci jedněch (nekoaličních) hráčů jinými (koaličními), - uzavírání dohod i jejich porušování (apod. - zde bude důležité doplnit, co vše do „viditelné oblasti patří)

4 To hlevní, o co jde nyní: - Popsat a přesně formalizovat jednotlivé typy „viditelných“ her, byť i velmi jednoduchých. (Preference hráčů, pravidla, strategie hráčů.) - Analyzovat průběh těchto her, tj. jak probíhají, jak se hráči chovají. - Utřídit tyto hry (z hlediska toho, které spadají pod obecnější typy her apod.). - A (pokud možno) ukázat, jak některé z těchto her mohou přecházet v jiné.

5 Příklad definování her určitého typu (1 z 3): 1. Preference – maximalizace příjmu. 2. Neexistence sympatií a antipatií mezi hráči (plná symetrie, pokud jde o vyjednávání). 3. Hry s plnou diskriminací – ostatní hry. 4. Hry založené na přechodu z jednoho (vyjednaného) stavu do druhého (vyjednaného) stavu. 5. Plná informovanost hráčů. 6. Vyjednávání – vždy 2 hráči či naopak více hráčů současně.

6 Příklad definování her určitého typu (2 z 3): 7. Hry, kdy hráč reaguje jen na výchozí situaci (kdo s kým jaké rozdělení výplat vyjednal), a hry, kde při volbě návrhu vychází z celé historie vyjednávání. 8. Hry, kdy hráč dává návrh, o kterém nepředpokládá, že bude překonán jiným, a hry, kdy návrh, který dává, vychází z předpokládaných reakcí hráčů jak v nejbližším kole, tak i dalších kolech.

7 Příklad definování her určitých typů /podle pořadí v procesu vyjednávání/ (3 z 3): 9. Jednání iniciuje vždy ten hráč, který je diskriminován, příp. kterému se nabízí největší zlepšení. 10. Hráči dávají návrhy cyklicky po sobě. 11. Jinak definované pořadí hráčů a jaké jsou ještě další rozlišení základních her?

8 Další modifikace: - Neúplná informovanost hráčů (a o čem, např. o vlastní výkonnosti či výkonnosti jiných hráčů). - Neúplná informovanost hráčů (a o čem, např. o vlastní výkonnosti či výkonnosti jiných hráčů). - Různá hlasovací síla. - Možnost uplácení hráčů (post – výnosů hry, ante – z budoucího výnosu).

9 Konkrétnější představa o cíli: - Popsat jednotlivé typy her co nejpřesněji a nejjednodušším způsobem (nejlépe formou axiomů korespondujících s typem hry). - Strukturovat typy her (obecnější a jejich zvláštní případy). - Návazně pak způsob či možnost přechodu o her jednoho typu k hrám jiného typu.

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31


Stáhnout ppt "Nejbližší úkoly IV (Do prázdnin a na prázniny) Radim Valenčík VŠFS květen 2010."

Podobné prezentace


Reklamy Google