Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár."— Transkript prezentace:

1 WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár

2 WATCHDOG INSTITUCIONALIZACE NEDŮVĚRY POZITIVNÍ MOTIVACE DOBROVOLNOST LOKÁLNÍ WATCHDOG: PROFESIONÁLNÍ OBČAN: ODPOVĚDNÝ ČLEN KOMUNITY

3 HLÍDÁ, KONTROLUJE VYMÁHÁ, VYNUCUJE ETIKU PRÁVO CHYBA V ZÁKONĚ – PUBLIC ADVOCACY LOBBYING ŠPATNÝ VÝKLAD ZÁKONA – POSOUVÁNÍ HRANIC SELHÁNÍ STÁTU VE VYMÁHÁNÍ PRÁVA NE VŠE ŠPATNÉ JE A MÁ BÝT ZAKÁZANÉ, NĚCO SE PROSTĚ NEDĚLÁ JEDINEČNOST WATCHDOGOVÉ KONTROLY PROČ VEŘEJNÍ FUNKCIONÁŘI NEDODRŽUJÍ / PORUŠUJÍ NEZNALOST ŠLENDRIÁN KORUPCE WATCHDOG

4 PŘÍČINY DŮVODY MOTIVY POLICIE NEUMÍ VYŠETŘIT DŮSLEDKY JAKO DŮKAZ KAUZA = KDO + CO + KOMU + JAK PACHATEL NEZNÁMÝ? ŠKODU MĚSTU NEBOLI NÁM VŠEM PŘIBLIŽNĚ TAKTO… VYMÁHÁME ODPOVĚDNOST WATCHDOG

5 PŘÍČINY DŮVODY MOTIVY POLICIE NEUMÍ VYŠETŘIT MUSÍME HO ZMĚNIT KAMPAŇ = KDO + CO + KOMU + JAK MY NUTÍME ZMĚNU KDO ROZHODUJE NÁTLAKEM STRATEGICKY A DLOUHO JEDNÁ SE O CHYBU V SYSTÉMU? WATCHDOG

6 STRATEGIE  „ACT ON“ ANALÝZA MÍSTO „SWOT“  STRATEGICKÉ OTÁZKY  ZNALOST PROSTŘEDÍ  WATCHDOGOVÉ NÁSTROJE  KOMBINACE PŘÍSTUPŮ WATCHDOG

7 WATCHDOG S TRENGHTS W EAKNESSES O PPORTUNITIES T HREATS A DVANATGES C HALLENGES T HREATS O PPORTUNITIES N EXT STEP

8 WATCHDOG CO CHCEME? KDO JSME? CO JE ZA PROBLÉM? JAKÁ JE NAŠE VIZE ZMĚNY? NA CO SE BUDEME SOUSTŘEDIT? KDO MÁ MOC TO ZMĚNIT? CO JE VE HŘE? JAK SE ROZHODUJE O ZMĚNÁCH? KDO JSOU NAŠE CÍLOVÉ SKUPINY? CO JE REÁLNÉ? JAKÉ JSOU NAŠE KAPACITY? JAKÉ JE NAŠE VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ? ČEHO JE MOŽNÉ DOSÁHNOUT? JAK ZAČNEME? JAK BUDEME VYVÍJET VLIV NA CÍLOVÉ SKUPINY? JAK BUDEME CHRÁNIT ČLENY NAŠÍ SKUPINY? JAKÝ JE NÁŠ PLÁN PRÁCE? MÁME VŠE, CO POTŘEBUJEME? JAKÝ JE NÁŠ NÁHRADNÍ PLÁN?

9 WATCHDOG ANALÝZA PROSTŘEDÍ S KÝM A PROTI KOMU? KDO NÁM MŮŽE POMOCT? KDO MŮŽE NÁŠ ZÁMĚR OHROZIT?

10 WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST

11 WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST STRANICKÁ NESTRANICKÁ SFÉRA SAMOZŘEJMÁ NESAMOZŘEJMÁ SFÉRA

12 WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST SOUDY ÚOHS OMBUDSMAN STÁT.ZASTUP. POLICIE ČR KOMORY ČIŽP, HYGIENA ÚOOÚ VLÁDA MINISTERSTVA. KRAJE PARLAMENT POL. STRANY SENÁTOR NKÚ POSLANEC EUÚSTAVNÍ+EVR.

13 WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST ODBORNÍCI AKTIVISTÉ DONOŘI CELEBRITY FIRMY ŠKOLY UNIVERZITY MÍSTNÍ NNO JINÁ NNO WATCHDOGY

14 WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST ODBORNÍCI AKTIVISTÉ DONOŘI CELEBRITY FIRMY ŠKOLY UNIVERZITY MÍSTNÍ NNO JINÁ NNO WATCHDOGY KOALIČNÍ POTENCIÁL

15 WATCHDOG KOMBINACE NÁTLAKOVÝCH METOD POLITICKÁ CESTA MEDIÁLNÍ CESTA PRÁVNÍ CESTA FYZICKÁ CESTA SPOLEČNÁ CESTA

16 WATCHDOG PRÁCE S INFORMACEMI ZDROJE, REŠERŠE, VÝZKUM INTERPRETACE A TVORBA INFORMACÍ KAŽDÉ PUBLIKUM POTŘEBUJE JINÉ SDĚLENÍ A JINÝ KANÁL Jaké informace potřebujeme? Kde jsou informace k dispozici? Kolik času a peněz potřebujeme k jejich sehnání? Co s nimi chceme dělat? Analýzy, srovnání, grafy, trendy… Příběhy, lidé, výpovědi… Zdůrazňování, zamlčování, ověřování… Říkáme, co chceme říct. Petice, otevřený dopis, osobní schůzka, nezvaná návštěva, demonstrace, letáky, inzerce, výstava atd. apod. + MÉDIA: CO V NICH NENÍ, TO NEEXISTUJE!


Stáhnout ppt "WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár."

Podobné prezentace


Reklamy Google