Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_14.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_14."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L

2 Analýza zákazníka – kulturní faktory Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmů kulturních faktorů související s analýzou zákazníka, v praktických příkladech procvičeno vyhledání relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Analýza zákazníka – kulturní faktory  kultura  subkultura  sociální vrstva  ovlivňují nákupní chování zákazníka např. jaké zboží či služby nejčastěji kupuje, zda jsou pro něj důležité značky, případně které, jestli je či není ovlivnitelný různými médii reklamy, jak velká je jeho kupní síla, zda se snaží zapůsobit na ostatní či ne, jaké hodnoty vyznává – co je pro něj nejdůležitější…

4 Kultura Kulturu představují sdílené hodnoty, symboly, způsoby chování a gesta, tyto vytvářejí společný rámec lidského jednání, budí vzájemnou důvěru a pomáhají dobré komunikaci. Kultura dané společenství spojuje a zároveň odlišuje od jiných. např. „západní kultura“ klade důraz na individualitu, vysokou hodnotu přikládá vzdělání, preferováno je mládí… na rozdíl od tzv. „východní kultury“, kde hlavní hodnotou je rodina, úcta ke starším..

5 Subkultura Subkultura je kultura osobité menšinové skupiny v rámci kultury většinové, převládající nebo oficiální. Odlišení subkultury může být z důvodu např.:  národnosti (různé národnosti v USA)  náboženství (příslušníci různých náboženství se mohou různě oblékat, slavit různé svátky)  geografického (lidé se chovají jinak na vesnici a ve velkém městě, různé krajové zvyklosti)  věku (mládež vyhledává jinou zábavu a jinak se obléká než senioři)  názorové orientace a chování (subkultury mládeže jsou často spjaty s hudbou, kterou poslouchají a se stylem oblékání)

6 Subkultura - úkol Na najděte některé známější subkultury mládeže, v diskuzi proberte ty, se kterými jste se již setkali (např. v životě, ve filmu, v literatuře) a odhadněte, jak se u jednotlivých subkultur budou lišit nakupované produktu (např. hudba, oblečení, sportovní nářadí apod.)www.wikipedia.cz

7 Subkultura - řešení Na najděte některé známější subkultury mládežewww.wikipedia.cz Cyber, Decora, Emo, Freetekno, Geek, Glam, Goth, Grunge, Hip hop, Hooligans, Hippies, Hipster, Lolita, Mod, Nerd, Otherkin, Psychobilly, Punk, Rave, Rivetheads, Rocker, Rude boys, Skate, Skinheads, Steampunk, Straight edge, Tramping, Visual kei CyberDecoraEmoFreeteknoGeekGlam GothGrungeHip hopHooligansHippies HipsterLolitaModNerdOtherkin PsychobillyPunkRaveRivetheadsRocker Rude boysSkateSkinheadsSteampunk Straight edgeTrampingVisual kei

8 Sociální vrstva Sociální vrstva (třída) je kategorie lidí, kteří mají stejné postavení ve společnosti obvykle mají stejné způsoby obživy nebo bohatství, sociální vrstvy (třídy) mají hierarchický charakter – od nejvyšší po nejnižší, mají obvykle obdobné chování, hodnoty, preference mají obvykle i podobné nákupní zvyklosti (nakupují obdobné zboží)

9 Sociální vrstva - úkol na najděte příklad na rozdělení společnosti do sociálních vrstev a v diskuzi se každou vrstvu pokuste charakterizovat a odhadnout, pro jaké produkty je nejlepší cílovou skupinou zákazníkůwww.wikipedie.cz

10 Sociální vrstva - řešení TřídaTypické povolání Vyšší střední třída lékař, účetní, ředitel, ekonom, právník, politik Střední třída učitel, zdravotní sestra, policista, střední management Nižší střední třída mistr, student, úředník Vyškolená dělnická třída předák směny, instalatér, zedník, číšník Dělnická třída Prodavač, rybář, nekvalifikovaný dělník Spodní třída nádeník, penzista odkázaný na státní důchod zdroj:

11 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992    ln%C3%AD_t%C5%99%C3%ADda ln%C3%AD_t%C5%99%C3%ADda  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_14."

Podobné prezentace


Reklamy Google