Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRAVIDLA CHOVÁNÍ V DOMOVĚ SÍRIUS. 1.Respektujte naše soukromí a stud, jsou přirozenou potřebou každého člověka. 2.Klepejte, než vstoupíte do našich pokojů,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRAVIDLA CHOVÁNÍ V DOMOVĚ SÍRIUS. 1.Respektujte naše soukromí a stud, jsou přirozenou potřebou každého člověka. 2.Klepejte, než vstoupíte do našich pokojů,"— Transkript prezentace:

1 PRAVIDLA CHOVÁNÍ V DOMOVĚ SÍRIUS

2 1.Respektujte naše soukromí a stud, jsou přirozenou potřebou každého člověka. 2.Klepejte, než vstoupíte do našich pokojů, i když ne vždy budeme schopni odpovědět, budeme o Vás vědět (když je pokoj otevřený, klepejte také, a ohlaste se, kdo vchází.). 3.Abychom Vám mohli porozumět, mluvte s námi dostatečně hlasitě, pomalu a srozumitelně. 4.Slovně komentujte, co se chystá a co se s námi bude dít, umožníte nám tak lépe reagovat na danou situaci. 5.Mějte trpělivost, dávejte nám dostatek času dělat věci jednu po druhé, lépe pak s Vámi můžeme spolupracovat. 6.I když jsou naše schopnosti omezeny, nemluvte s námi jako s dětmi. 7.Říkejte nám informace včas a formou, které porozumíme, předejdeme tak případnému nedorozumění. 8.Pokud hovoříte se třetí osobou v naší přítomnosti, nemluvte o nás, jako bychom nebyli přítomni, uvědomte si, že Vás vnímáme. 9.Pokud je to možné, chceme co nejvíce rozhodovat o svém životě, tak nám to umožněte aspoň v těch činnostech, ve kterých dokážeme dát najevo svou volbu (čas koupání, vstávání, jídla, ukládání ke spánku, čas odpočinku, aktivity, apod.... ). 10.Umožněte nám zachovat si důstojnost a soběstačnost tím, že nás podpoříte v zapojení našich vlastních schopností. UŽIVATELÉ PRACOVNÍKŮM

3 1.Jsme jen lidé, i nás potěší úsměv, vlídné slovo a vstřícnost… 2.K naší práci je třeba Vaší trpělivosti. 3.Rádi se o Vás pečujeme, pomáháme Vám a snažíme se při práci nechybovat. 4.Chceme, aby se Vám v našem domově žilo co nejlépe, a snažíme se k tomu přispět ze všech našich sil. Budeme Vám vděční, když s námi budete v rámci Vašich možností spolupracovat. 5.Máte-li někdy pocit, že Vám nevěnujeme dostatek pozornosti, dejte nám o tom vědět. 6.Nedokážeme být na dvou místech najednou, Vaše přání rádi postupně splníme. 7.Pokud se Vám na našem chování či práci něco nelíbí, řekněte to nebo zapište do Sešitu podnětů a připomínek, případně do Schránky důvěry, pokusíme se problém společně vyřešit. 8.Pokud se Vám naopak něco líbí a jste spokojeni, budeme rádi pokud nám to řeknete nebo napíšete vzkaz do Sešitu podnětů a připomínek. PRACOVNÍCIUŽIVATELŮM A OPATROVNÍKŮM PRACOVNÍCI UŽIVATELŮM A OPATROVNÍKŮM

4 1.Přicházejte k nám pokud možno ohlášeni a příjemně naladěni. Usmívejte se, úsměv Vás nic nestojí, ale dá nám mnoho. 2.Milým a zřetelným pozdravem nám uděláte radost a zpříjemníte den. 3.Respektujte projevy, chování a zvyklosti uživatelů služeb našeho domova. 4.Při kontaktu a komunikaci s uživateli buďte iniciativní, připravte se na to, že odezva bude možná menší, než jste očekávali. 5.Vyprávějte, ale ne mnoho a za každou cenu. I společné mlčení a naslouchání má velký význam. 6.Nezlehčujte naše starosti a obavy, naslouchejte nám s účastí a porozuměním. 7.Při své návštěvě konkrétní osoby berte ohled na ostatní uživatele domova a chod bytu. 8.Pokud chcete obyvatelům něco přinést, nebojte se zeptat dopředu pracovníků, co bude vhodnou pozorností. 9.Při loučení nám můžete sdělit, jestli ještě přijdete a pokud udáte termín, snažte se jej dodržet. UŽIVATELÉ A PRACOVNÍCI NÁVŠTĚVNÍKŮM

5 DOMOV SÍRIUS DOBROVOLNÍKŮM 1.Vaše práce je přínosná jak pro uživatele, tak pro pracovníky a velice si Vás vážíme! 2.V domově jste vždy vítáni, pokud nenarušujete jeho běžný chod a spolupracujete s pracovníky. 3.Pokud možno respektujte rozpis dobrovolnických služeb tak, jak jej naplánoval koordinátor dobrovolníků, a pokud v tu dobu nemůžete přijít, omluvte se aspoň den předem vedoucí bytu. Při vstupu do domova zapište svůj příchod do knihy návštěv. 4.V domově buďte označeni vizitkou dobrovolníka nebo aspoň svým jménem – o vizitku požádejte svou vysílající organizaci (dobrovolnické centrum) nebo koordinátora dobrovolníků v zařízení. 5.Respektujte aktuální doporučení pracovníků a řiďte se pokyny a úkoly, které Vám dají. Pracovníci domova, kteří jsou s obyvateli každodenně, nejlépe znají jejich aktuální stav a potřeby. Odmítněte však práci, na kterou se necítíte nebo kterou nemáte uvedenu ve své dobrovolnické smlouvě. 6.Pozorujte, vnímejte, komunikujte a Vaše poznatky nám sdělujte. Vaše poznatky a postřehy z působení v domově jsou důležité jak pro práci pracovníků a vedení domova, tak pro kvalitu služeb. 7.Seznamte se s právy uživatelů a respektujte je. Pokud Vám nebylo pracovníky domova písemné zpracování práv uživatelů předloženo, požádejte o ně sami. Nejdůležitějším požadavkem v souvislosti s právy uživatelů, je zachovávání mlčenlivosti a to i po ukončení dobrovolnické činnosti. 8.Vašim schopnostem důvěřujeme, naší povinností je však také ohlídat práva a bezpečí uživatelů, respektujte tedy náš dohled nad Vaší prací. 9.Cítíte-li se prací v domově unaveni, vysíleni či nenaplněni, neváhejte se obrátit na svou vysílající organizaci popřípadě na koordinátora dobrovolníků v domově, kteří s Vámi situaci prodiskutují.


Stáhnout ppt "PRAVIDLA CHOVÁNÍ V DOMOVĚ SÍRIUS. 1.Respektujte naše soukromí a stud, jsou přirozenou potřebou každého člověka. 2.Klepejte, než vstoupíte do našich pokojů,"

Podobné prezentace


Reklamy Google