Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013"— Transkript prezentace:

1 Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Mgr. Jarmila Šmardová ředitelka odboru veřejné správy a eGovernmentu

2 Priority odboru - Legislativa úředníků
dva zákony upravující legislativu úředníků návrh zákona o státních úřednících - konec meziresortu 22.2., předložení do vlády konec února 2013 nutný z důvodu možnosti čerpání dotací z EU pro celou ČR – plnění přístupových závazků Novela zákona č. 312 o uřednících samosprávních celků – probíhá příprava návrhu novely, minimální zásahy Principy zákona o státních úřednících: Kdo bude úředník/neúředník Definování práv a povinností úředníka Povinná zkouška pro úředníky- nový do 12 měsíců, stávající do 3 let Zkoušet budou vysoké školy Povinné Hodnocení úředníka a navázání na systém odměňování každý rok, první negativní – 3 měsíce na zlepšení, po druhém negativním, rozvázání pracovního poměru Benefity - delší dovolená, hodnostní tituly, vyšší ochrana úředníka analogicky by základní principy měly platit pro samosprávu 2

3 Priority odboru Dopady zákona o úřednících personální stabilizace
odstranění zbytečných výdajů na vzdělávání odpolitizování motivace pro úředníky zvýšení kvality zvýšení transparentnosti vrácení prestiže povolání úředníka 3

4 Priority odboru Procesní modelování agend
Účel zjištění nákladů na jednotlivé agendy Úspora státních financí Probíhá pilotní provoz na dvou obcích, kde se sbírají data, Teplice, Černošice Agendy evidence obyvatel a živnostenského podnikání První výsledky ukazují úsporu cca 40 mil. na agendě

5 Priority odboru Dopady procesního modelování agend
Zjištění reálných čísel nákladů na veřejnou správu Vytvoření standardů ve veřejné správě – jednotné procesy pro všechny, plně hrazené státem Zvýšení kvality ve veřejné správě

6 Priority odboru Dokončení reformy veřejné správy - dokument
Zhodnocení stavu reformy z r.1999, navržení opatření Nejedná se o novou reformu veřejné správy Reforma veřejné správy – procesní ne institucionální – poslouží výstupy z PMA a zavedení standardů Aktuálně nebude probíhat žádné rušení úřadů, matrik, atd…. Jde o dlouhý proces, který chce MV nastartovat, jde o střednědobý proces Plné představení na ISSS v HK

7 Priority odboru Strategický rámec 2014+
Popis stávajícího stavu eGovernmentu Nástin dalšího směřování Sdílené služby IS ve VS Jednotná platforma datového fondu Rozvoj prostorových informací Analýza veřejných služeb Veřejný katalog eGONslužeb Implemetační strategie – konkrétní kroky

8 Priority odboru Spojení odboru eGovernmentu a odboru veřejné správy
logické vyústění výše uvedeného Nové možnosti pro zlepšování kvality ve VS Spojení klasických úředníku s techniky Veřejná správa potřebuje kvalitní nástroje pro své fungování a k tomu slouží eGovenment 8

9 Priority odboru Závěr Jsem ve funkci několik měsíců
Mojí ambicí tedy dnes není řešit konkrétní problémy, ale vytvořit prostor pro nové možnosti fungování veřejné správy s maximálním využitím prostředků eGovernmentu Chtěla jsem ukázat, že mám jasno o svých prioritách, kterým se začínám věnovat

10 Děkuji za pozornost  Jarmila Šmardová


Stáhnout ppt "Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013"

Podobné prezentace


Reklamy Google