Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013 Mgr. Jarmila Šmardová ředitelka odboru veřejné správy a eGovernmentu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013 Mgr. Jarmila Šmardová ředitelka odboru veřejné správy a eGovernmentu."— Transkript prezentace:

1 Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013 Mgr. Jarmila Šmardová ředitelka odboru veřejné správy a eGovernmentu

2 Priority odboru - Legislativa úředníků –dva zákony upravující legislativu úředníků –návrh zákona o státních úřednících - konec meziresortu 22.2., předložení do vlády konec února 2013 –nutný z důvodu možnosti čerpání dotací z EU pro celou ČR – plnění přístupových závazků –Novela zákona č. 312 o uřednících samosprávních celků – probíhá příprava návrhu novely, minimální zásahy Principy zákona o státních úřednících: Kdo bude úředník/neúředník Definování práv a povinností úředníka Povinná zkouška pro úředníky- nový do 12 měsíců, stávající do 3 let Zkoušet budou vysoké školy Povinné Hodnocení úředníka a navázání na systém odměňování každý rok, první negativní – 3 měsíce na zlepšení, po druhém negativním, rozvázání pracovního poměru Benefity - delší dovolená, hodnostní tituly, vyšší ochrana úředníka –analogicky by základní principy měly platit pro samosprávu

3 Priority odboru Dopady zákona o úřednících personální stabilizace odstranění zbytečných výdajů na vzdělávání odpolitizování motivace pro úředníky zvýšení kvality zvýšení transparentnosti vrácení prestiže povolání úředníka

4 Priority odboru Procesní modelování agend Účel zjištění nákladů na jednotlivé agendy Úspora státních financí Probíhá pilotní provoz na dvou obcích, kde se sbírají data, Teplice, Černošice Agendy evidence obyvatel a živnostenského podnikání První výsledky ukazují úsporu cca 40 mil. na agendě

5 Priority odboru Dopady procesního modelování agend Zjištění reálných čísel nákladů na veřejnou správu Vytvoření standardů ve veřejné správě – jednotné procesy pro všechny, plně hrazené státem Zvýšení kvality ve veřejné správě

6 Priority odboru Dokončení reformy veřejné správy - dokument Zhodnocení stavu reformy z r.1999, navržení opatření Nejedná se o novou reformu veřejné správy Reforma veřejné správy – procesní ne institucionální – poslouží výstupy z PMA a zavedení standardů Aktuálně nebude probíhat žádné rušení úřadů, matrik, atd…. Jde o dlouhý proces, který chce MV nastartovat, jde o střednědobý proces Plné představení na ISSS v HK

7 Priority odboru Strategický rámec Popis stávajícího stavu eGovernmentu Nástin dalšího směřování Sdílené služby IS ve VS Jednotná platforma datového fondu Rozvoj prostorových informací Analýza veřejných služeb Veřejný katalog eGONslužeb Implemetační strategie – konkrétní krok y

8 Priority odboru Spojení odboru eGovernmentu a odboru veřejné správy logické vyústění výše uvedeného Nové možnosti pro zlepšování kvality ve VS Spojení klasických úředníku s techniky Veřejná správa potřebuje kvalitní nástroje pro své fungování a k tomu slouží eGovenment

9 Priority odboru Závěr Jsem ve funkci několik měsíců Mojí ambicí tedy dnes není řešit konkrétní problémy, ale vytvořit prostor pro nové možnosti fungování veřejné správy s maximálním využitím prostředků eGovernmentu Chtěla jsem ukázat, že mám jasno o svých prioritách, kterým se začínám věnovat

10 JARMILA ŠMARDOVÁ Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013 Mgr. Jarmila Šmardová ředitelka odboru veřejné správy a eGovernmentu."

Podobné prezentace


Reklamy Google