Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L

2 Vlastnosti produktu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Vlastnosti produktu – funkce produktu, design produktu či obalu, kvalita produktu Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Rozhodování o individuálním produktu – vlastnosti produktu  funkce produktu  design produktu či obalu  kvalita produktu

4 Funkce produktu  vyjadřuje, jakým způsobem produkt uspokojuje potřeby  jeden z nástrojů konkurenčního boje  ne vždy je vhodné mít co nejvíce funkcí produktu, zákazník často naopak preferuje jednoduchost užívání či ovládání  např. u technických výrobků často výrobci přidávají další funkce (nové programy praček, systém ABS u brzd motorových vozidel)  např. u potravin, nápojů či oblečení často výrobci přidávají další příchutě, barvy či „funkce“ – bifidus bakterie na zažívání, „funkční prádlo“ lépe odvádí pot apod.

5 Design  zahrnuje estetickou i funkční stránku produktu  na estetiku má vliv móda, preference zákazníků  vzhled by měl být propojen s funkční stránkou (pohodlnost používání, snadná obsluha, opravitelnost, vyrobitelnost)  design výrobku či obalu je často spojen se značkou (vzhled automobilu, láhev limonády Coca-Cola)

6 Kvalita  kvalita provedení udává, jaká je úroveň základních vlastností výrobku  v současné době je jedním z nástrojů konkurenčního boje  značka často slouží jako tzv. „garant kvality“ ve firmách se uplatňují systémy řízení kvality, musí se dodržovat normy (např. McDonald`s má přísná pravidla na dodržování receptury, pravidelná kontrola čistoty…., v podnicích se používají tzv ISO normy

7 Design - úkol  přes internetový vyhledávač najděte nějaký magazín, který se zabývá designem, přečtěte si některé zajímavé aktuální články a v diskuzi se pokuste najít souvislosti estetické a funkční stránky designu konkrétního produktu.

8 Design - řešení  přes internetový vyhledávač najděte nějaký magazín, který se zabývá designem, přečtěte si některé zajímavé aktuální články a v diskuzi se pokuste najít souvislosti estetické a funkční stránky designu konkrétního produktu

9 Zdroje  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: cola_50cl_white-bg.jpg Bag.jpg  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05."

Podobné prezentace


Reklamy Google