Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU peníze středním školám tzv. šablony. SOŠ a SOU Kralupy n. Vlt. získala grant z ESF – operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU peníze středním školám tzv. šablony. SOŠ a SOU Kralupy n. Vlt. získala grant z ESF – operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt."— Transkript prezentace:

1 EU peníze středním školám tzv. šablony

2 SOŠ a SOU Kralupy n. Vlt. získala grant z ESF – operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt s názvem EU peníze středním školám Doba realizace: září 2012 – srpen 2014 Doba realizace: září 2012 – srpen 2014

3 Obecné informace oprávněný žadatel oprávněný žadatel - střední škola se sídlem mimo hl. město Praha výše dotace: výše dotace: Kč + počet žáků školy x Kč v našem případě tedy: = cca Kč doba trvání projektu: doba trvání projektu: maximálně 2 roky zahájení projektu: zahájení projektu: nejpozději ukončení projektu: ukončení projektu: nejdéle do

4 Podpořené oblasti I.Čtenářská gramotnost – ČJL II.Cizí jazyky – AJ, NJ III.ICT IV.Matematika V.Odborné kompetence – odborné předměty Cíl: zkvalitnění přípravy žáků na státní maturitu

5 Typy šablon 1.Individualizace vzdělávání – skupinová výuka (možno ČJL, AJ, NJ, M, ICT) výstup: zápis odučených hodin v třídní knize 2.Inovace výuky – použití nových forem a metod výuky, vytvoření nových výukových materiálů (možno vše) výstup: sady inovativních vzdělávacích materiálů, ověřené v běžné výuce (možno i v suplované hodině) a sdílené s ostatními učiteli nebo veřejně publikované, se stručnou metodikou. Ověření musí být evidováno v záznamovém archu (příloha monitorovací zprávy) a v třídní knize

6 ČJL šablonavýstup výše dotace I / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků , ,-

7 ČJL: I/1 I / 1 Vytváření koncepce zlepšení čtenářské a informační gramotnosti v rámci celé školy a vytváření skupin žáků, kteří: využívají multimediální učebnu při výuce ČJL výuka skupiny žáků, kterým se věnuje zvláštní podpora při přípravě na maturitní zkoušku z ČJL individuální výuka žáků s SPU Realizace: 64 odučených hodin nově vytvořené skupiny žáků, nového povinného nebo volitelného předmětu se zaměřením na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti v průběhu 2 školních roků oddělená skupinová výuka téhož vyučovacího předmětu nový povinný či volitelný předmět žáci musí být zapsáni ve skupinové výuce nebo novém povinném či novém povinně volitelném předmětu v rozsahu nejméně 32 hodin ročně nebo 1 skupina 32 hodin v průběhu 2 školních roků v případě skupinové výuky je třeba, aby škola měla předem zpracována kritéria pro zařazení žáka do dané skupiny. Kritéria nemohou být formální (vhodným kritériem pro dělení může být i skutečnost, že v rámci jedné třídy jsou vzděláváni žáci různých oborů vzdělání). v rámci šablony může být podpořena 1 skupina nebo 2 skupiny v celkové časové dotaci 64 hodin za dobu realizace projektu

8 ČJL: I/1 Finance mohou být použity: plat učitelů materiální podpora vyučovacího procesu – výukový software, knihy, učebnice a pracovní sešity, slovníky a odborná literatura, audio a video materiály, didaktické pomůcky, materiály pro testování žáků ….

9 Cizí jazyk šablonavýstup výše dotace II / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků , ,- II / 2 inovace výuky 1x 2 sady vzdělávacích materiálů po 32 kusech ,-

10 Cizí jazyk: II/1 Realizace:  rozdělení vyučovacích hodiny cizích jazyků – dělení žáků do skupin u povinných i volitelných předmětů nad stávající rámec  zařazení dalšího volitelného předmětu - konverzace v cizím jazyce, překladatelský seminář, literární seminář aj.  zapojení rodilého mluvčího do vyučování

11 Cizí jazyk: II/1 Finance mohou být použity:  plat učitele  materiální podpora výuky cizích jazyků – nákup pomůcek: - výukový software - videokamera - audio a video materiály - slovníky, encyklopedie, cizojazyčná literatura - předplatné časopisů na podporu výuky cizích jazyků - Evropské jazykové portfolio pro žáky ve věku 15 –19 let

12 Cizí jazyk: II/2 Realizace: podpora inovativní přípravy pedagogů na výuku podpora inovativní přípravy pedagogů na výuku výstupy: 2 sady po 32 inovativních vzdělávacích materiálech pro dvě témata, které budou ověřeny v praxi v rámci běžné výuky výstupy: 2 sady po 32 inovativních vzdělávacích materiálech pro dvě témata, které budou ověřeny v praxi v rámci běžné výuky 1 sada = 32 vzdělávacích materiálů pro 1 téma 1 sada = 32 vzdělávacích materiálů pro 1 téma

13 Cizí jazyk: II/2 Příklady sad vzdělávacích materiálů: -prezentace přibližující reálie cizích měst, zemí, návazné pracovní listy -přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin konverzace v cizím jazyce - metodika, přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin pro práci s evropským jazykovým portfoliem žáků ve věku 15 –19 let

14 Cizí jazyk: II/2 Finance mohou být použity: odměna autorovi/autorům odměna autorovi/autorům materiální podpora tvorby vzdělávacích sad materiální podpora tvorby vzdělávacích sad - materiál - fotoaparát - notebook - software pro tvorbu výukových programů (lze i licence) - videokamera - didaktické pomůcky

15 ICT šablonavýstup výše dotace III / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků, propojení s evaluačním nástrojem Škola , ,-

16 ICT: III/1 Příklady realizace: Skupina žáků řeší školní projekt: výsledek = zveřejněná zpráva o projektu, reálné výstupy žáků Skupina žáků se účastní mezinárodního projektu: etwinning, e-learningová řešení, využití blogů, podcasting a dalších aplikací Skupina žáků se vzdělává jinou formou, jsou vytvářeny distanční přístupy žáků ke studiu. Řešení vzdělávání dlouhodobě nepřítomných žáků (individuální studijní plány, dlouhodobá nemoc, pro večerní, dálkovou a kombinovanou formu vzdělávání a pro zkrácené studium apod.) Skupina žáků využívá moderní komunikační prostředky (blog,chat) pro podporu individuálních dovedností skupiny žáků

17 ICT: III/1 Finance mohou být použity: plat učitele plat učitele materiální podpora výuky materiální podpora výuky -výukový software -knihy, učebnice a pracovní sešity -slovníky a odborná literatura -audio a video materiály -didaktické pomůcky -materiály pro testování žáků -hardware (PC, notebook, interaktivní tabule...)

18 matematika šablonavýstup výše dotace IV / 1 individualizace výuky 2x 64 vyučovacích hodin odučených navíc pro skupinu žáků , ,-

19 matematika: IV/1 Realizace:  soustředěná podpora skupině žáků s hlubším zájmem o obor vzdělávání, která zpracovává v rámci odborného předmětu vlastní ročníkovou práci, která integruje poznatky matematiky v odborném vzdělávání  výuka nového volitelného předmětu pro skupinu žáků se zájmem o matematiku (matematický klub)  výuka skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří za podpory asistenta pedagoga nebo druhého pedagoga zlepšují své individuální schopnosti v oblasti matematické gramotnosti

20 matematika: IV/1 Finance mohou být použity: plat učitele / učitelů materiální podpora vyučovacího procesu – výukový software, knihy, učebnice a pracovní sešity, slovníky a odborná literatura, audio a video materiály, didaktické pomůcky, materiály pro testování žáků ….

21 odborné předměty šablonavýstup výše dotace V / 2 inovace výuky 2x 2 sady vzdělávacích materiálů po 32 kusech v odborném vzdělávání , ,-

22 odborné předměty: V/2 Realizace:  2 sady vzdělávacích materiálů pro 2 tematické oblasti ve výuce, které budou ověřeny v rámci běžné výuky  rozvoj odborných kompetencí ve středním odborném vzdělávání  možno propojit s rozvojem v oblasti všeobecně vzdělávací  DUMy a další: - nový / inovovaný učební text k odborným tématům (tedy i skripta s připojením pracovních listů pro přímou účast žáků) - přípravy a/nebo pracovní list pro praktické vyučování - popis postupu pro praktické vyučování - metodika, příprava anebo pracovní list pro výuku odborných předmětů - příprava a pracovní list pro odborné vzdělávání žáků s SPU - příprava a pracovní list pro vedení a přípravu žáků pro studentské odborné projekty, k soutěžím odborných dovedností, ke SOČ - přípravy a pracovní listy pro žáky v oblasti BOZP - prezentace témat s úlohami pro přímou práci žáků

23 odborné předměty: V/2 Finance mohou být použity: odměna autorovi/autorům odměna autorovi/autorům materiální podpora tvorby vzdělávacích sad materiální podpora tvorby vzdělávacích sad - materiál - fotoaparát - notebook - software pro tvorbu výukových programů (lze i licence) - videokamera - didaktické pomůcky

24


Stáhnout ppt "EU peníze středním školám tzv. šablony. SOŠ a SOU Kralupy n. Vlt. získala grant z ESF – operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt."

Podobné prezentace


Reklamy Google