Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní podmínky poskytnutí dotace Základní podmínky stanovuje Výzva č. 34 –www.msmt.cz, sekce EU peníze středním školám www.msmt.cz Cílové skupiny •

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní podmínky poskytnutí dotace Základní podmínky stanovuje Výzva č. 34 –www.msmt.cz, sekce EU peníze středním školám www.msmt.cz Cílové skupiny •"— Transkript prezentace:

1

2 Základní podmínky poskytnutí dotace Základní podmínky stanovuje Výzva č. 34 –www.msmt.cz, sekce EU peníze středním školám Cílové skupiny • Pedagogičtí pracovníci středních škol a konzervatoří • Žáci středních škol a konzervatoří • U víceletých gymnázií patří mezi cílovou skupinu i žáci nižšího stupně. • U taneční konzervatoře patří mezi cílovou skupinu i žáci nižšího stupně. • U středních škol, které jsou zároveň vyšší odbornou školou a u konzervatoří nepatří mezi cílovou skupinu žáci těch ročníků, ve kterých studují k dosažení vyššího odborného vzdělání.

3 Základní podmínky poskytnutí dotace Vyhlášení výzvy – 17.června 2011, výzva vyhlášena jako průběžná. Vyplňování v aplikaci Benefit7 je možné od 2. srpna Finalizace projektové žádosti bude možná po termínu stanoveném v ŘO OP VK (web, ) Nyní v B7 uvedeno od , pokud nebude stanoveno jinak. Ukončení výzvy, tj. projektové žádosti lze předložit nejpozději do , do 13 hodin. Doručení = dodání na podatelnu MŠMT, osobně na O CERA, datovou schránkou. Datum doručení je podstatné v případě posuzování skutečností (počtu žáků) dle aktuálně platných dokumentů. Finanční alokace- 1,5 mld. Kč

4 Oprávněný žadatel - Střední škola nebo konzervatoř se sídlem mimo hl. město Praha Jedna SŠ může čerpat dotaci pouze na 1 projekt. Výše dotace Minimální částka je Kč na projekt Maximální možná částka na školu je Kč + (počet žáků školy x 2432 Kč) Př. 100 žáků  (100 x 2432) = Kč Stanovení počtu žáků v projektové žádosti Škola uvádí počet žáků uvedený v platné verzi přílohy č. 1 Výzvy. Výjimkou pro stanovování počtu žáku k výpočtu maximální výše dotace jsou školy, u kterých došlo ke sloučení či splynutí od do ukončení výzvy v rámci optimalizace. Základní podmínky poskytnutí dotace

5 Doba trvání projektu - maximálně 24 měsíců (pevné nastavení) Není možný partner projektu Přílohy: 1) Čestné prohlášení o počtu žáků + prostá kopie nové zřizovací listiny/dodatku ke zřizovací listině (pouze v případě splynutí/sloučení škol) 2) Souhlas kraje se zřízením pozice asistenta pedagoga (šablona VII/2), 3) Souhlas MŠMT se zařazením volitelného odborného předmětu vyučovaného v cizím jazyce (závisí na výběru šablon klíčových aktivit) (II/6) 4) Úředně ověřené pověření osoby statutárním zástupcem k podepsání projektové žádosti Základní podmínky poskytnutí dotace

6 Optimalizace SŠ Maximální výše rozpočtu dle aktuálního počtu žáků školy. •Jedna škola může získat dotaci pouze na jeden projekt! •Ke sloučení či splynutí došlo v období od do ukončení výzvy. 1) Sloučení 2 škol, každá již obdržela Rozhodnutí o poskytnutí dotace a zahájila projekt: –nástupnická organizace se zavazuje převzít projekt slučované školy v plném rozsahu. 2) Sloučení 2 škol, žádná ještě neobdržela Rozhodnutí o poskytnutí dotace: –nástupnická organizace podává žádost s rozpočtem podle aktuálního počtu žáků sloučených škol. 3) Sloučení 2 škol, z nichž jedna má vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace: –nástupnická organizace nemůže podat další žádost, na základě které by mohla realizovat další projekt.

7 Podpořené oblasti Na základě mezinárodních výzkumů TIMMS a PISA stanoveny následující oblasti, které budou podpořeny tímto projektem: I. Čtenářská a informační gramotnost II. Cizí jazyky III. Využívání ICT IV. Matematika V. Odborné kompetence - na středních odborných školách a konzervatořích (a pro vzdělávací oblast Člověk a příroda a Člověk a jeho svět pro gymnázium) VI. Finanční gramotnost VII. Inkluzívní vzdělávání VIII. Podpora pedagogických pracovníků - mentoring

8 •Individualizace •Inovace •DVPP •Inkluzívní vzdělávání Projekt může být složen např.: •z více šablon tematicky souvisejících •z více šablon tematicky nesouvisejících •z jedné šablony zvolené vícekrát Projekt nelze sestavit pouze ze šablon, které jsou řešeny z velké části dodavatelsky: II/3, II/4, II/5, V/1, V/3, VI/3, VII/1, VIII/1 a VIII/3 Omezením ve výběru šablon klíčových aktivit jsou celkové náklady projektu (dle uvedeného výpočtu). Ke každé šabloně klíčové aktivity se automaticky a pevně váže jednotková cena. Jednotkovou cenu nelze měnit! Typy šablon

9 III. využívání ICT III/1 Individualizace výuky prostřednictvím digitálních technologií III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

10 Upozornění V rámci této oblasti podpory nemohou být podpořeny identické aktivity v projektech, resp. projekty zaměřené na stejnou cílovou skupinu, které má daná škola jako příjemce financovány již z oblasti podpory 1.1, 1.2 nebo 1.3 v podobě grantových projektů nebo individuálních projektů ostatních. 10

11 Dodržování: Pravidla stanovená Příručkou pro žadatele a příjemce OP 1.5 OP VK Rozhodnutí o poskytnutí dotace + přílohy rozhodnutí Platná legislativa (Zákoník práce, zákon o VZ, ….) Vnitřní směrnice Předpisy

12 Tvorba projektu 1)Tvorba projektového záměru Podobu a obsah projektového záměru stanovuje Příručka pro OP 1.5 2)Profil Škola21 v případě šablon pro oblast ICT Příručka pro OP 1.5 3)Tvorba projektové žádosti v aplikaci Benefit 7 Příručka pro tvorbu projektové žádosti v B7 4)Formální požadavky na projektovou žádost Výzva č. 34 (na stránkách MŠMT) 5)Doručení projektové žádosti na MŠMT MŠMT- O CERA, Karmelistká 7, Praha 1, viz Výzva č. 34 (osobně × poštou)

13 Fáze schvalování projektů 1.Formální hodnocení a hodnocení přijatelnosti 2. Schválení VŘ sekce IV. 3. Narozpočtování projektu 4. Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace 5. Akceptace příjemcem 6. Zaslání prostředků proces administrace žádosti (zaslání Rozhodnutí) je ukončen do cca 3 měsíců od doručení žádosti MŠMT

14 Realizace projektu Doba realizace- 24 měsíců Zahájení projektu – po podpisu Rozhodnutí ze strany příjemce, pokud není v Projektu uvedeno datum pozdější Zahájení projektu nejpozději od , tak aby byla možná realizace 24 měsíců Ukončení projektu - nejpozději ke dni uvedenému v Rozhodnutí o poskytnutí podpory jako den ukončení projektu Projekt musí být ukončen nejpozději do 31. srpna 2014.

15 Nepodstatné změny projektu • Úpravy nebo změny bez předchozího souhlasu poskytovatele podpory, taková změna neovlivní dosažení cílů projektu a nedotkne se povinností plynoucích z Rozhodnutí • Příklady změn: změna statutárního zástupce, změna názvu projektu, změna kontaktních údajů • Změna se ohlašuje písemně prostřednictvím formuláře vyvěšeného na Podstatné změny projektu • Nesmí být provedena před jejím schválením ŘO a před doplněním Rozhodnutí o poskytnutí podpory formou dodatku • Příklady změn: změna čísla BÚ, změna začátku realizace projektu • Změna se předkládá ke schválení prostřednictvím formuláře vyvěšeného na Změny v projektu

16 Celkem 5 MZ Průběžná monitorovací zpráva – předkládá se v průběhu realizace projektu v intervalu 1x za 5 měsíců (4). - do 30 dnů. Závěrečná monitorovací zpráva – předkládá se po ukončení realizace projektu za období zbývajících 4 měsíců. - do 60 dnů. Součástí MZ jsou doklady v podobě příloh definované příručkou/metodickými pokyny prokazující informace uvedené v MZ. Monitorovací zprávy

17 Pravidla pro VZ malého rozsahu dle Příručky OP 1.5 • Kč bez DPH, 2 režimy • Kč bez DPH • – Kč bez DPH • Kč bez DPH a výše  zákon č. 137/2006 Sb., o VZ Stanovení předmětu zakázky: • všechna obdobná spolu související plnění v rámci 1 účetního období, • místně, časově, věcně související, • sčítají se plnění za projekt i za kmenovou činnost. Na výzvě uvedena informace, že se nejedná o zadávací řízení dle zákona č. 137/2006 Sb. • Pomocný formulář ke stažení na fondy/formularehttp://www.msmt.cz/strukturalni- fondy/formulare Veřejné zakázky dle pravidel OP VK OP 1.5

18 Proces výběrového řízení- dokumenty: • Výzva o zahájení výběrového řízení + zadávací dokumentace (obsah upravuje Příručka OP 1.5) • Protokol/ zápis obsahující rozhodné události (seznam posouzených a vyřazených nabídek, zdůvodnění vyřazení předložené nabídky,popis způsobu hodnocení nabídek, výsledek hodnocení, údaj o složení hodnotící komise)+ čestná prohlášení o nepodjatosti a mlčenlivosti • Smlouva s dodavatelem Dodržování principů: rovné zacházení, zákaz diskriminace, transparentnost Subjekt předkládající nabídku se nesmí podílet na přípravě nebo zadání předmětného výběrového řízení! Veřejné zakázky dle pravidel OP VK OP 1.5

19 Minimum publicity 1) Plakát respektující vizuální identitu OP VK obdrží příjemce od MŠMT. • Umístění na viditelném a přístupném místě v budově školy. 2) Souhlas se zveřejněním v seznamu příjemců na stránkách MŠMT. Publicita

20 • Dokumenty související s realizací projektu je příjemce povinen archivovat alespoň do roku • Příjemce musí, v případě kontroly předložit všechny archivované dokumenty související s realizací projektu (např. třídní knihy, projektový záměr, dokumentace VZ, právní akt, monitorovací zprávy). • Při použití výpočetní techniky se archivací rozumí zálohování údajů vytvářením kopií souborů – inovované vzdělávací materiály je nutné archivovat v originální podobě. Archivace

21 Specifické pro výzvu 1.5 • Pokud žadatel zvolí šablony na ICT (III/1, III/2), musí k projektovému záměru vyplnit dotazník v nástroji Profil Škola 21. Oficiální autoevaluační a plánovací nástroj pro oblast ICT.

22 Co je Profil Škola 21 Oblasti: • Řízení a plánování • ICT ve Školním vzdělávacím programu • Profesní rozvoj • Integrace ICT do života školy • ICT infrastruktura Stupně: 1. začínáme 2. máme první zkušenosti 3. nabýváme sebejistoty 4. jsme příkladem ostatním

23 Vyhodnocení u šablon zaměřených na ICT • Vyhodnocení aktivit v šablonách zaměřených na rozvoj ICT kompetencí bude provedeno pomocí evaluačního nástroje Profil Škola 21. • Úvodní a závěrečné hodnocení z Profilu Škola 21 bude přílohou závěrečné monitorovací zprávy • Neprokázání „pokroku“ není důvodem k odebrání dotace

24 Typy šablon 1. Individualizace (včetně šablony Praktické vyučování) 2. Inovace 3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků 4. Speciální šablony

25 Charakteristika šablon zaměřených na individualizaci výuky Šablony zaměřené na individualizaci výuky jsou tyto: I/1, II/1, III/1, IV/1. Cíl: vytvoření podmínek pro rozvoj individuálních schopností všech žáků včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Cílová skupina: žáci středních škol Dokládaný výstup: 64 odučených hodin nově vytvořené skupiny žáků, nového povinného nebo volitelného předmětu se zaměřením na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti v průběhu 2 školních roků.

26 Forma realizace šablon zaměřených na individualizaci • oddělená skupinová výuka téhož vyučovacího předmětu; • skupinová výuka předmětu realizovaná současně alespoň dvěma učiteli, učitelem a asistentem pedagoga, učitelem a specialistou nebo rodilým mluvčím; • nový povinný či volitelný předmět, jehož vzdělávací obsah je sestaven s ohledem na odlišné vzdělávací potřeby jednotlivých žáků či skupin žáků (odborný seminář, konverzace v cizím jazyce, zařazení odborného předmětu, vyučovaném v cizím jazyce, tvořivé dílny atd.).

27 Počet žáků ve skupině Počet žáků ve skupině: OP VK nezavádí nové požadavky: řídí se §2, odst. 5, 6, 7 a §13 vyhlášky č. 13/2005Sb. o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, v platném znění. Požadavky 1.5 OP VK Žáci musí být zapsáni ve skupinové výuce nebo novém povinném či novém povinně volitelný předmětu v rozsahu nejméně 32 hodin ročně. V případě skupinové výuky je třeba, aby škola měla předem zpracována kritéria pro zařazení žáka do dané skupiny. Kritéria nemohou být formální. Vhodným kritériem pro dělení může být i skutečnost, že v rámci jedné třídy jsou vzděláváni žáci různých oborů vzdělání. V rámci šablony zaměřených na individualizaci může být podpořena 1 skupina nebo 2 skupiny v celkové časové dotaci 64 hodin za dobu realizace projektu.

28 Využití přidělených finančních prostředků na individualizaci Organizační a personální zajištění výuky Materiální podpora vyučovacího procesu - výukový software, knihy, učebnice a pracovní sešity, slovníky a odborná literatura, audio a video materiály, didaktické pomůcky, materiály pro testování žáků. Pro šablony na ICT - skupina III i hardware (notebook, interaktivní tabule...) Finanční prostředky nemohou být využity pouze k nákupu pomůcek Nelze hradit zájmovou a volnočasovou činnost!

29 Organizační a personální zajištění individualizace výuky • vybraní pedagogičtí pracovníci mohou vyučovat na jakémkoli stupni SŠ a musí být v pracovně právním vztahu k řešiteli projektu. • vybraní žáci mohou být vzděláváni v kterémkoli ročníku SŠ. • v případě skupinové výuky je třeba, aby škola měla předem zpracována kritéria pro zařazení žáka do dané skupiny. Dokládání výstupů: konkrétní obsah vzdělávání podpořených žáků a jeho průběh musí být evidován v záznamovém archu. Evidence výstupů (záznamový arch) se posílá jako příloha monitorovací zprávy. Záznam v třídní knize – odlišení od běžné výuky (např. pozn. „EU“) - bude pouze předmětem kontrol na místě.

30 III/1: ICT – příklady – mimo jiné: • Skupina žáků řeší školní projekt: výsledek = zveřejněná zpráva o projektu, reálné výstupy žáků. • Skupina žáků se účastní mezinárodního projektu: etwinning, e- learningová řešení, využití blogů, podcasting a dalších aplikace; • Skupina žáků se vzdělává jinou formou – jsou vytvářeny distanční přístupy žáků ke studiu. Řešení vzdělávání dlouhodobě nepřítomných žáků (individuální studijní plány, dlouhodobá nemoc, pro večerní, dálkovou a kombinovanou formu vzdělávání a pro zkrácené studium apod.) • Skupina žáků využívá moderní komunikační prostředky (blog, chat) pro podporu individuálních dovedností skupiny žáků.

31 Charakteristika šablon zaměřených na inovaci a zkvalitnění výuky I/2, II/2, III/2, IV/2, V/2, VI/2 •Cíl: inovace a zvýšení kvality výuky •Cílová skupina: žáci středních škol •Dokládaný výstup: sady inovativních vzdělávacích materiálů, ověřené v běžné výuce (ověření v praxi není hrazeno z projektu) a sdílené s ostatními pedagogickými pracovníky nebo veřejně publikované.

32 Forma realizace šablon zaměřených na inovaci Vytváření inovativních nebo nových vzdělávacích materiálů na základě inovativního přístupu pedagogických pracovníků při přípravě na vyučovací hodinu. • Inovativní přístup: nové zdroje informací, nové zpracování informací, nákup nového software a práce s ním. • Vzdělávací materiál je určen pro vzdělávání a přímou práci žáků. Součástí vždy musí být pracovní listy, testy, úlohy, interaktivní vstupy, evaluační nástroje nebo jiné výukové pomůcky pro přímou práci žáků.

33 • z vytvořených vzdělávací materiálů plyne pro autora přímý finanční prospěch – jedná se tedy o komerční využití • neplatí stejné podmínky jako pro školní díla užitá v běžné pedagogické praxi (viz § 35 zákona 121/2000 Sb. autorský zákon) Proč citovat?

34 – Kde hledat inspiraci pro správné citování použitých zdrojů? – webové stránky portálu RVP: – V jaké míře lze citovat? • lze citovat v odůvodnitelné míře • každý inovovaný materiál musí být zřejmým autorským dílem Jak správně citovat

35 Využití přidělených finančních prostředků na inovaci • Na organizační a personální zajištění tvorby sad vzdělávacích materiálů. • Na materiální podporu tvorby vzdělávacích sad.

36 Materiální podpora pro tvorbu vzdělávacích sad Nákup pomůcek je vázán ke zvolené vzdělávací oblasti a vlastní tvorbě vzdělávacích materiálů Finanční prostředky nemohou být využity pouze k nákupu pomůcek Vhodnými pomůckami jsou např.: • fotoaparát • notebook • software pro tvorbu výukových programů • videokamera • didaktické pomůcky

37 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT • DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY • DUM: pracovní listy, prezentace, testy, videa, zvukové ukázky, animace, flashe, simulace, hry, hodnocení, webquesty. • DUM: metodicky zpracované již existující odkazy • DUM: připraven a sdílen pomocí digitálních technologií, ale sám o sobě je určen i pro využití bez digitálních technologií. • DUM: veškeré aktivity odvozené od digitálních technologií (laboratorní cvičení, GPS, geografické mapování, digitální fotografie apod.), které aktivizují žáka.

38 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT • Využití výukových materiálů jednotlivých nakladatelů (komerčně vytvořené výukové materiály), za podmínek: • dvaceti metodickými listy, které budou popisovat dvacet rozdílných způsobů využití výukového materiálu ve výuce • vyhodnocení výukových materiálů z hlediska zvýšení znalostí a dovedností žáka • postup a vyhodnocení zveřejněno na veřejně dostupném portálu

39 Zdroje informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.call linka web sekce EU peníze středním školám registrace - zasílání aktuálních informací registrace - zasílání aktuálních informací

40 DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Aleš Skopalík, Ph.D. Krajský úřad Zlínského kraje Odbor školství, mládeže a sportu


Stáhnout ppt "Základní podmínky poskytnutí dotace Základní podmínky stanovuje Výzva č. 34 –www.msmt.cz, sekce EU peníze středním školám www.msmt.cz Cílové skupiny •"

Podobné prezentace


Reklamy Google