Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zvyšte konverze vašeho webu 26.2.2013 1 |. Co probereme?  Procesy související s optimalizací webu  Co měřit?  Co zlepšovat?  Nástroje pro optimalizaci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zvyšte konverze vašeho webu 26.2.2013 1 |. Co probereme?  Procesy související s optimalizací webu  Co měřit?  Co zlepšovat?  Nástroje pro optimalizaci."— Transkript prezentace:

1 Zvyšte konverze vašeho webu |

2 Co probereme?  Procesy související s optimalizací webu  Co měřit?  Co zlepšovat?  Nástroje pro optimalizaci 2 |

3 Co sledujete jako cíle webu? 3 | ?

4 KPI dle Kaushika 4 |

5 TOP 10 e-shopů s nejvyšší konverzí Schwan’s41,7 % ProFlowers26,5 % Vitacost.com24 % Woman within 22,4 % Blair.com20,5 % Lands’ End19,5 % DrsFosterSmith.com18,6 % OfficeDepot18,4 % Roamans18,4 % QVC18,3 % Amazon.com16,5 % 5 |

6 Konverze v TOP 400 Amazon.com Inc.6,3 % Tesco Stores10 % Staples Inc.9,5 % Sainsburys15 % ASDA8,5 % Ocado Ltd.9 % Play.com8,5 % Conrad Holding SE5,5 % Interflora Ltd.20 % Continente Online8,2 % Hoepli.it9 % Greetz.nl7 % 6 |

7 Jaký je váš konverzní poměr? 7 | ?

8 Typické problémy při nákupu 8 |

9 Procesy pro optimalizaci A/B testování Uživatelské testování Mystery shopping Webová analytika 9 | Online

10 A/B testování  Multivariantní testování nebo A/B testy  Moderní testovací nástroje  Rychlost  Efektivita  Optimizely.com, Visualwebsiteoptimizer.com  Složitější stránky je potřeba naprogramovat  Vyzkoušejte změnit velikost písma nebo tlačítka, přeházet položky v menu  Výsledky dosáhnete i s nepatrnou změnou  Test opakujte cca za měsíc znovu  Nečekejte zázračná čísla! Nebádejte a testujte! 10 |

11 Uživatelské testování  Řekne vám víc než by jste tušili  Menší testování pravidelně každý měsíc  Testujte vlastní web i konkurenci  Nebojte se otestovat i nekompletní prototyp 11 |

12 Uživatelské testování Co k tomu potřebujete?  Uživatele  5 až 8 uživatelů  3 uživatele pro pravidelné  Čas  Cca minut na uživatele  Funkční počítač, monitor, klávesnici, myš  Nahrávací zařízení, kamera, snímání obrazovky  Klidnou místnost  Stanovte několik cílů pro uživatele  Minimálně jednoho kolegu, který bude poslouchat a zapisovat si poznámky Nehledejte typického uživatele, ale typický problém pro uživatele! 12 |

13 Mystery shopping  Objednejte si zboží/službu z vlastního webu  Pokud si najmete externistu, řekne Vám své postřehy s vyhledáním zboží a nebude zatížen znalostí firemních procesů  Pošlete dotaz na zákaznické oddělení  Sledujte  rychlost a kvalitu reakce na dotaz  rychlost a kvalitu doručení  Informační y a zprávy o expedici  Vyzkoušejte vrácení zboží do 14 dní  Otestujte stejným způsobem i konkurenci 13 |

14 Jaké postupy dále používáte? 14 | ?

15 Co rozhoduje o konverzi? 15 | ?

16 16 | Motivace k návštěvě Bannery, PPC, SEO, PR, Offline média Landing pages Kategorie, detail produktu, akční nabídka Produkt Detail produktu, popis, parametry, cross-sell, upsell Objednávkový proces Košík, doprava, platba, zadání údajů, cross-sell, upsell Objednávka Proces, který ovlivní konverzi webu.

17 Co zlepšit?  Marketingové akce  Kombinace offline, online a katalogu  Motivace  V pravou chvíli  Správnou formou  Správnou mírou  Zdroje  Využití všech dostupných zdrojů návštěvnosti  Podívat se na jejich kapacitu  Predikce  Ke každému zdroji stanovit náklady a požadované výnosy Zvyšte důvěru ve váš e-shop a zdůrazněte proč nakoupit u vás! Buďte prostě všude! 17 | Motivace k návštěvě

18 Co měřit?  CTR bannerů, inzerátů, ů  Visibility (viditelnost), interakce s bannerem  Návratnost zdrojů  Cena za konverzi  Multikanálový prodej 18 | Motivace k návštěvě

19 Příklad 19 | Motivace k návštěvě

20 Co měřit?  Bounce rate  Přechod na produkt, přechod k objednávce  Události  Microkonverze 20 | Landing pages

21 Co zlepšit?  Je na vstupní stránce to co inzeruji?  Je jasné jak se dostat dál?  Rychlost webu  Struktura navigace  21 | Landing pages

22 Příklad 22 | Landing pages A B Tento filtr využívá více návštěvníků Větší konverzní poměr e-shopu +10 %

23 Co měřit? ■ Vložení do košíku ■ Cross-sell, upsell ■ Zobrazení stránky ■ Události ■ Konverzní poměr produktu 23 | Produkt

24 Co zlepšit? ■ Jedinečné produkty (výhradní zastoupení) ■ Nové produkty ve správný čas – inovace ■ Cenotvorba  Pricing na denní úrovni  Vhodné využití slevy ■ Logistika  Dostatečné množství skladem  Doprava zdarma 24 | Produkt

25 Příklad 25 | Produkt Zlepšení 2% A B

26 Příklad 26 | Produkt Zlepšení 7,3% A B

27 Co měřit? ■ Průchodnost objednávkou ■ Události ■ Cross-sell, upsell? ■ Mircrokonverze 27 | Objednávkový proces

28 Co zlepšit?  Nenutit zákazníkovi  Registraci  Příliš mnoho formulářů  Stačí jednoduché přihlášení  Platební metody   Prodejny  Využití prodejen pro osobní odběry  Remarketing a ing pro vytěžení opuštění košíku  Odvedení pozornosti  Neviditelné tlačítko  (Ne)Srozumitelnost formuláře a tlačítka 28 | Objednávkový proces

29 Příklad 29 | Objednávkový proces

30 Příklad 30 | Objednávkový proces

31 Příklad 31 | Objednávkový proces

32 Příklad 32 | Objednávkový proces

33 Příklad 33 | Objednávkový proces Změna ceny vedla ke zlepšení 50%

34 Co měřit? ■ Hodnotu objednávky ■ Spokojenost zákazníka ■ Heuréka.cz ■ Formulář ■ Výzva: měření off-line konverzí 34 | Objednávka

35 Lze dále zlepšit? ■ Věrnostní systém ■ ing ■ Personalizované y ■ Správné časování ■ Sběr ů ■ Opakovaný nákup ■ Remarketing ■ Výzkum zákaznického chování ■ Co ovlivní nákupní rozhodnutí? ■ Jak často nakupují, za kolik, proč jinde, proč u vás ■ Proč vás zákazníci opouštějí? 35 | Objednávka

36 Vliv jednotlivých bodů na konverzi  Produkt  Cena  Logistika  Propagace  Optimalizace webu  Zákazník  Business  Značka 36 |

37 Doporučení  Propojte všechny aktivity  Soustřeďte se na posilování značky  Budujte takové konkurenční výhody, které ostatní jednoduše nezískají  Produkt, cena, distribuce  Poznejte své zákazníky a dobře s nimi pracujte  Využijte nových technologií a nástrojů internetového marketingu  Nastavte bezchybnou komunikaci se zákazníkem  Neklaďte jim žádné bariéry při nákupu  Nastavte správně správné tachometry (KPI)  Neustále testujte a optimalizujte 37 |

38 Využijte nástroje!  Analytika  Google Analytics, Omniture,…  MYX, Clicktale  A/B testy  Google website optimizer  Optimizely  Mediální kampaně  Adform  ing  Silverpop 38 |

39 Děkujeme za pozornost Vaše otázky? Jakub Martinec ACOMWARE s.r.o. 39 |


Stáhnout ppt "Zvyšte konverze vašeho webu 26.2.2013 1 |. Co probereme?  Procesy související s optimalizací webu  Co měřit?  Co zlepšovat?  Nástroje pro optimalizaci."

Podobné prezentace


Reklamy Google