Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012."— Transkript prezentace:

1 Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012

2

3  založena 2001  9 zaměstnanců  50 externistů  1000 klientů/rok  obrat 55 mil. Kč/rok

4 Historie a trendy v poznávací turistice do Asie  1990–95: „období zámořských objevů“ o Tradiční trh poznávacích zájezdů neexistoval o Vznik „dobrodružných“ aktivních CK  1996–2000: stabilizace trhu o Velké CK začínají navazovat obchodní kontakty v Asii v návaznosti na úvodní rozvoj pobytových zájezdů o Menší aktivní CK pokračují v extenzivním rozvoji turistických poznávacích zájezdů

5 Historie a trendy v poznávací turistice do Asie  Kolem roku 2000 – krystalizace trhu do dnešní podoby o 1) Tradiční poznávací zájezdy = zajištěné jako balíček zahraničního touroperátora, česká CK zajišťuje pouze delegáta-překladatele. Výhody: stálost cestovního produktu, jednoduché opakování Nevýhody: místní touroperátor má stejnou nabídku pro celý svět, povinný místní průvodce, nutnost velkých skupin (cena) Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně jednodušší, tím je relativně levnější vůči 2) o 2) Poznávací zájezdy aktivní = český průvodce je nositelem programu zájezdu, zájezd se charakterem blíží spíše individuální cestě. Výhody: malé skupiny, unikátní zážitky Nevýhody: dva zájezdy s totožným programem nemusejí mít totožné provedení Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně složitější, tím je relativně levnější vůči 1)  Na takto nastavený český trh v roce 2001 vstoupila China Tours s pokusem oba koncepty propojit.

6 Srovnání přípravy zájezdů Tradiční CKChina ToursAktivní CK Zahraniční partner služeb Velký celostátní touroperátor Malí místní nebo regionální touroperátoři Řeší se operativně Ubytování Doprava Zajištěné předem, ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky Zajištěné předem, ** nebo ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky, MHD dle potřeby Řeší se ad hoc Místní veřejná Český doprovod skupiny Delegát-překladatel z angličtiny Odborný průvodce hovořící jazykem v zemi běžným Průvodce-cestovatel, který „se vyzná“ Místní průvodce Odborní průvodci s výkladem v angličtině po celé trase zájezdu, s podporou místních Řeší se na místě dle potřeby nebo povinně dle místní legislativy Výjimečně Náročnost realizace pro CK #, snadno opakovatelné, nulová flexibilita programu ##, opakovatelné, flexibilita – snadno upravitelné dle zájmu klientů #, pracně opakovatelné, závislé na osobě průvodce, flexibilita Zážitek klienta, velikost skupiny + > 16 ++ 6 – 16 +++ >6

7 Vývoj zájmu o jednotlivé regiony Asie  Mírný pokles zájmu o „tradiční“ destinace  Mírný nárůst zájmu o „průřezové“ zájezdy (kombinace více zemí či kultur)  Výrazné zvýšení obliby Indočíny (zejména Vietnam a Kambodža)  Citelný růst ostrovní JV Asie (zejména Indonésie)  Turistiku v Japonsku těžce poškodilo zemětřesení a Fukušima

8 Aspekty ovlivňující cestování českých turistů  Bezpečnostní situace  Zdravotní situace  Módnost destinace  Cestovatelská zkušenost  Cestování jako součást společenského statusu

9 Očekávání našinců od poznávacích zájezdů  Poznání země Někdy spíše památek či naopak přírody (záleží na tom, čím daná země více oplývá) či opravdové hlubší poznání celé země a života jejích obyvatel  Odbornost průvodců Odborné znalosti z historie i současného života v dané zemi  Optimalizace času a eliminace časových prostojů, které by vznikaly při individuálním cestování  Neotřelé zážitky se zázemím (někdy s převahou „pohodlí“)  „Dobrodružství pod kontrolou“

10 Připravenost českých turistů na asijské prostředí  Důležité je rozlišovat, zda turisté jedou do „exotiky“ (Asie) poprvé či opakovaně, a stejně tak, do jaké země jedou o Např. v Číně stále ještě mnohdy očekávají téměř kulturní revoluci o … na realitu Indie se teoreticky moc připravit nedá, i když je postavena na 4* hotelech

11 Příprava nových cest  Neustále rozšiřujeme spektrum našich zájezdů  Doplňujeme již existující trasy novými do oblastí, které jsou třeba u nás méně známé a méně navštěvované  Snaha inovovat „staré“ trasy a obohacovat je o nové zážitky o Kulinářské zájezdy, které sice mají standardní poznávací program, ale jsou výrazně obohaceny o kulinářskou složku – návštěva zajímavých (slavných) restaurací (i zákulisí přípravy?), ochutnávky specialit, tematické večery, „škola vaření “ o Tematické zájezdy – fotocesty, čajové cesty…  spolupráce s průvodci o Využití zkušeností z jejich soukromých cest a výletů o Inspirace k inovacím starých tras či tvorbě zcela nových tras (něčím jedinečná místa či místa ještě nedotčená masovou turistikou)

12 12. sezona China Tours  66 zájezdových titulů  138 termínů  34 asijských zemí  průřezové cesty  klasické trasy  speciální trasy  zážitkové cesty  zakázkové cesty  cesty za golfem

13 KVALITA  JEDINEČNOST  FLEXIBILITA  FÉROVOST 12. sezona


Stáhnout ppt "Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google