Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Management cestovního ruchu Služby průvodce cestovního ruchu 7. Přednáška Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Management cestovního ruchu Služby průvodce cestovního ruchu 7. Přednáška Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 Management cestovního ruchu Služby průvodce cestovního ruchu 7. Přednáška Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D.

2 Služby průvodce CR Kvalita průvodce je jedním z měřítek hodnocení standardu služeb CR  Odborná připravenost  Fyzické dispozice  Osobnost

3 Živnostenské oprávnění dle novely Zákona o živnostenském podnikání z  Živnost volná Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu Původně vázané živnosti: Provozování CA, Průvodcovská činnost v oblasti CR, Poskytování tělovýchovných a sportovních služeb

4 Průvodcovská zkouška Není povinná, lze ji vykonat u vybrané organizace ( stanovena vyhláškou 259/2001 Sb.)  Kvalifikační zkouška  Jazyková zkouška Kurz průvodce CR Kurz průvodce pro region

5 Norma EU pro služby cestovního ruchu Vedoucí zájezdu(tour manager) Doprovod zájezdu(tour escort) Místní zástupce(local representativ) Průvodce cestovního ruchu(tourist guide) Animátor, koordinátor(animateur/activity) Hosteska(host) Horský vůdce(mountain guide) Sportovní instruktor(sports instructor) Vedoucí okružní plavby(cruise director)

6 Předmět činnosti průvodce CR Opakovaný doprovod skupin účastníků CR, případně i jednotlivců, zajištění dodržování dohodnutého programu a sjednaného standardu služeb, poskytování informací.

7 Funkce průvodce Organizátor Informátor Tlumočník Zprostředkovatel

8 Příprava průvodce CR na zájezd Přidělení zájezdu (pobytu) průvodci Zpracování informačního minima Topografická příprava Psychologická příprava Chronologická příprava Příprava slovního projevu (výkladu)

9 Pracovní agenda průvodce při převzetí zájezdu Spolupráce průvodce s CK Převzetí zájezdu v CK  Seznamy účastníků (zasedací pořádek, struktura ubytování)  Vouchery  Finanční prostředky, jízdenky, vstupenky,..  Formuláře  Informace o dohodách s partnery  Kontakty  Materiály pro klienty Osobní vybavení průvodce- mapy, léky,..

10 Pracovní agenda průvodce v průběhu zájezdu Manipulace s doklady, peněžními prostředky a pomůckami během zájezdu Plnění programu Organizace účastníků (příjezd, odjezd, výlety,..) Zajišťování realizace služeb Kontrola rozsahu a kvality služeb Řešení mimořádných událostí (ztráta dokladů, pojistná událost, stávka, havárie,..) Poskytování informací

11 Vyhodnocení a vyúčtování zájezdu  Písemně  Nejpozději do tří pracovních dnů po ukončení akce  Závazné poznatky ihned Vyhodnocení zájezdu Vyúčtování výdajů Odevzdání ostatních dokladů a pomůcek Odměna průvodce

12 Psychologické aspekty v činnosti průvodce CR Styl práce průvodce Skupiny účastníků  Formální, smíšená, neformální Typologie účastníků  Podle temperamentu  Podle individuálních rysů  Podle provenience Společenský protokol průvodce

13 Asociace průvodců ČR Vznik roku 2001 jako občanské sdružení průvodců v oblasti cestovního ruchu. Členy asociace jsou kvalifikovaní průvodci:  doprovázející zájezdy cizích i domácích turistů u nás,  doprovázející zahraniční zájezdy,  místní odborní průvodci,  průvodci v památkových objektech naší země.

14 Kalkulace nákladů na průvodce Odměna - denní smluvená částka Stravné(diety)- zákon č.119/1992 Sb., o cestovních náhradách (novela z roku 2004 stravné v ČR při cestě delší než 5 hodin Kč) Vyhláška MF ČR č.435/2003 Sb. o poskytování stravného v cizí měně při služebních cestách do zahraničí  EU EUR  Ostatní země EUR  Částečné stravování Snídaně-20% Oběd nebo večeře-40%

15 Kalkulace nákladů na průvodce Ubytování průvodce-obvykle každá 21 osoba zdarma Vstupné do objektů-obvykle zdarma Akce za pevné ceny-divadlo,.. Mimořádné jízdné-lanovka, loď,.. Odměna pro průvodce s licencí


Stáhnout ppt "Management cestovního ruchu Služby průvodce cestovního ruchu 7. Přednáška Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google