Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání Vzdělávací oborMatematika Tematický okruhAnalytická geometrie v rovině TémaAnalytická geometrie v rovině Tematická oblastAnalytická geometrie v rovině NázevÚhly v trojúhelníku AutorRNDr. Hana Dírerová Vytvořeno, pro obor, ročníkŘíjení 2012, Strojírenství 2. ročník,Technické lyceum 2. ročník,Stavebnictví 2.ročník,Elektrotechnika 2.ročník AnotacePrezentace :příklad – úlohy v trojúhelníku Přínos/cílové kompetenceVyužít práci s vektory při řešení úloh v trojúhelníku VY_32_INOVACE_01_13

2 Úhel dvou vektorů Délka úsečky Příklad na výpočet úhlu dvou vektorů a délky úsečky v trojúhelníku

3 Příklad : Jsou dány body A [0,1],B [-1,2 ],C [1,3]. a) Dokažte,že body A,B,C tvoří vrcholy trojúhelníku. b) Vypočítejte vnitřní úhly trojúhelníku ABC. c) Vypočítejte délky stran trojúhelníku. d) Vypočítejte obsah trojúhelníku.

4 a) A [0,1],B [-1,2 ],C [1,3]. Body A,B,C neleží na jedné přímce a tvoří vrcholy trojúhelníku.

5 b) velikost úhlu  dchylka vektorů AB,AC velikost úhlu  dchylka vektorů BC,BA velikost úhlu  dchylka vektorů CA,CB

6 A [0,1],B [-1,2 ],C [1,3]

7 c)

8 Jakým způsobem můžeme vypočítat obsah trojúhelníku ABC ? d)

9 1.způsob : Jaký je trojúhelník ABC ? Je rovnoramenný. Jak můžeme vypočítat velikost výšky na stranu AB? Využijeme Pythagorovu větu :

10 2.způsob : Využijeme vzorec pro obsah trojúhelníku :

11 3.způsob : V předchozí úloze jsme vypočítali délky všech stran trojúhelníku ABC,a proto pro výpočet obsahu můžeme využít Heronův vzorec :

12 Zdroje a prameny 1. Vlastní zdroje,Hana Dírerová 2. PETÁKOVÁ, Jindra a Leo BOČEK. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google