Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová."— Transkript prezentace:

1 Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová

2 2 O projektu Financování: granty Autor: Mgr. Jana Vargová Koordinátor: Mgr. Zdena Hrochová Začátek působení: 2005

3 3 Didaktické pomůcky pro projekt  Psaný text „Projekt zdravá a bezpečná MŠ“ s metodikou bezpečnosti, první pomoci, her, tvořivé činnosti..  Obrázky (112) na jednotlivá témata zpracovaná v PowerPointu  Kniha „Lidské tělo“a plachta Lidské tělo  Hry: Pohádkové člověče nezlob se, Dopravní člověče nezlob se, Domino, LOTO, Puzzle, Dej si bacha, Ferda učí hodiny, Abeceda, Číslice, Kde žijí zvířátka, Motanice, Neplechovi aj.  Modely zubů a kartáčků ve zvětšené podobě  Písanka předškoláka

4 4 MŠ účastnící se projektu  MŠ Bítovany (první z MŠ kde jsme začali své působení – cca 25 dětí)  MŠ Svatopluka Čecha (2 oddělení předškoláků – cca 50 dětí)  MŠ Dr. Malíka (1 oddělení – cca 35 dětí)  MŠ Topol (nový účastník, 1 oddělení - cca 15 dětí)

5 5 Realizace projektu během školního roku  3 návštěvy v MŠ  1 třída studentů SŠZS Chrudim  Aktivity po malých skupinách  Časový interval v jedné skupině 30 minut  Každá skupina jiné zaměření  Ukončení návštěvy (diplomy, medaile, odměny pro děti, zadání úkolů dětem a rozloučení)

6 6 Obsahové zaměření projektu I. 1.Od miminka po školáka 2.Životospráva a životního styl 3.Základy první pomoci hrou 4.Bezpečný domov, bezpečně v zimě, na kole, na silnici, na zahradě 5.Lidské tělo 6.Grafomotorika (trénování jemné motoriky)

7 7 Obsahové zaměření projektu II. 7.Barvy, tvary, číslice a písmena 8.Hry pro děti (didaktické, poznávací, pohybové, skupinové) 9.Roční období, příroda 10.Kreativita (výtvarná činnost, zručnost) 11.Divadelní představení známé pohádky (příprava kulis, kostýmů, filmové hudby s dramatickou průpravou) 12.Cvičení na správné držení těla (pohybová aktivita)

8 8 Bezpečně doma, v kuchyni, dětském pokoji, v koupelně, na silnici, v přírodě  Zaměřujeme se na nebezpečí, která na děti číhají nejen doma, ale i venku na silnici či v přírodě nebo u vody  Formou povídání, ukázky a hry s dětmi mapujeme nebezpečné situace (hrací deska Neplechovi aneb nebezpečí číhá na každém kroku, obrázky s nebezpečnými a bezpečnými situacemi) Příklad cíle: Příklad cíle:  Děti vyberou dle obrázků předměty se kterými nesmí bez dospělého manipulovat (nůž, rychlovarná konvice, kuchyňský robot, elektrické spotřebiče, nůžky, fén aj.)  Děti sami nebo s pomocí vysvětlí nebezpečnost předmětů (nůž je ostrý, mohu se pořezat)

9 9 Od miminka po školáka  Seznamujeme děti jak se rozvíjí dítěte od malého miminka až po školáka Příklad cíle:  děti dle obrázků ukáží, jak se malý človíček vyvíjí od narození až do nástupu do školy  děti vyberou předměty a hračky, které patří pouze miminku pouze miminku  děti ukáží, které předměty používá školák

10 10 Co člověk potřebuje ke správnému vývoji I. Témata: Témata:  výživa  rodina, kamarádi, láska, volný čas, zájmy, hry  stravovací návyky  hygienické návyky  zásady slušného chování

11 11 Co člověk potřebuje ke správnému vývoji II. Příklad cíle:  děti pojmenují jednotlivé druhy potravin  děti ukáží jen ty potraviny, které jsou zdravé  děti popíší základní hygienické návyky  dětí vyjmenují pomůcky k hygienické péči  děti si procvičí na modelu čištění zubů  děti používají pozdrav jako součást slušného chování aj.

12 12 Lidské tělo Smyslové orgány  zrak, sluch, čich, hmat, chuť Příklad cíle:  děti popíší co vnímáme jednotlivými smysly  děti uvádí pomůcky u vad zraku a sluchu  děti hmatem určí povrch předmětu  děti popíší dle ochutnávky potravin chuť jídla

13 13 Grafomotorika Cíl:  správné držení tužky  správné držení těla při psaní  vhodné osvětlení při psaní  nácvik jemné motoriky pomocí pracovních listů v Písance předškoláka (rovné čáry, šikmé čáry, kroužení, ovál, vlnky, obloučky…)

14 14 Tvary, barvy, písmena a číslice Cíl, například:  děti pojmenují základní geometrické tvary  děti rozliší základní barvy  děti s pomocí či samostatně určují písmena abecedy a číslice od 1 do 10  děti rozliší pojem více, méně  děti napíší své jméno

15 15 Roční období, příroda Cíl, například:  děti charakterizují jednotlivá roční období  děti poznají domácí zvířata, jejich mláďata a zvuky  děti vyjmenují alespoň 3 druhy ovocných stromů, lesních stromů a tři známé květiny  děti vysvětlí rozdíl mezi listnatým a jehličnatým stromem  děti dle obrázků pojmenují vodní živočichy aj.

16 16 Kreativita - tvořivost  kresba  vystřihovánky z papíru  omalovánky  skládanky z papíru  navlékání korálků, těstovin, nastříhaných brček  zvířátka z přírodních plodů (kaštany, žaludy, skořápky ořechů)  jednoduché dekorace  pohyblivý panáček, panenka

17 17 Přínos projektu dětem z MŠ  získání nových poznatků a dovedností formou hry prostřednictvím studentů  různorodost aktivit  zájem dětí o program  dobrá pozornost dětí během aktivit  rozvoj vzájemné spolupráce mezi dětmi  pozitivní vazba na „velké kamarády“  odměna

18 18 Přínos projektu studentům  kreativita – vlastní tvořivost  komunikace a týmová spolupráce mezi studenty při přípravě programu  naučí se komunikovat a hrát si s dětmi  asertivní chování vůči dětem  využití pro praxi v sociální oblasti  radost a uspokojení z dobře připraveného programu

19 19 Přínos projektu pro naši školu  rozšíření okruhu působnosti naší školní organizace  fungující zpětná vazba mateřských škol  pozitivní ohlas učitelek mateřských škol  spontánní ohlasy malých dětských kamarádů  motivace k další spolupráci a tvorbě nových tématických zaměření projektu

20 20 Závěr schůzky Osvědčení pro malé šikuly a šikulky Osvědčení pro malé šikuly a šikulky Projekt zdravá a bezpečná školka – 1. část Projekt zdravá a bezpečná školka – 1. část Jméno :………………………………………………………………………. Jméno :………………………………………………………………………. Školka :………………………………………………………………………. Školka :………………………………………………………………………. Datum : v Chrudimi Datum : v Chrudimi Tématická zaměření 1. části Zdravé a bezpečné školky :  Bezpečný domov  Od miminka po školáka  Roční období  Co vše člověk potřebuje, aby žil zdravě, rostl a vyvíjel se  Lidské tělo a smyslové vnímání  Poznávací a didaktické hry ( barvy, tvary, rozdíly, prostorové představy,…) Hodnocení : Mamko, taťko jsem ŠIKULKA, poradil/a jsem si snadno s úkoly a hraním. hraním. ☺  Osvědčení vyhotovila : SŠZS Chrudim, Poděbradova 336

21 21 Děkuji za pozornost a na závěr několik fotografií z našich návštěv v mateřských školkách

22 22

23 23


Stáhnout ppt "Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová."

Podobné prezentace


Reklamy Google