Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová."— Transkript prezentace:

1 Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová

2 O projektu Financování: granty Autor: Mgr. Jana Vargová
Koordinátor: Mgr. Zdena Hrochová Začátek působení: 2005

3 Didaktické pomůcky pro projekt
Psaný text „Projekt zdravá a bezpečná MŠ“ s metodikou bezpečnosti, první pomoci, her, tvořivé činnosti.. Obrázky (112) na jednotlivá témata zpracovaná v PowerPointu Kniha „Lidské tělo“a plachta Lidské tělo Hry: Pohádkové člověče nezlob se, Dopravní člověče nezlob se, Domino, LOTO, Puzzle, Dej si bacha, Ferda učí hodiny, Abeceda, Číslice, Kde žijí zvířátka, Motanice, Neplechovi aj. Modely zubů a kartáčků ve zvětšené podobě Písanka předškoláka

4 MŠ účastnící se projektu
MŠ Bítovany (první z MŠ kde jsme začali své působení – cca 25 dětí) MŠ Svatopluka Čecha (2 oddělení předškoláků – cca 50 dětí) MŠ Dr. Malíka (1 oddělení – cca 35 dětí) MŠ Topol (nový účastník, 1 oddělení - cca 15 dětí)

5 Realizace projektu během školního roku
3 návštěvy v MŠ 1 třída studentů SŠZS Chrudim Aktivity po malých skupinách Časový interval v jedné skupině 30 minut Každá skupina jiné zaměření Ukončení návštěvy (diplomy, medaile, odměny pro děti, zadání úkolů dětem a rozloučení)

6 Obsahové zaměření projektu I.
Od miminka po školáka Životospráva a životního styl Základy první pomoci hrou Bezpečný domov, bezpečně v zimě, na kole, na silnici, na zahradě Lidské tělo Grafomotorika (trénování jemné motoriky)

7 Obsahové zaměření projektu II.
Barvy, tvary, číslice a písmena Hry pro děti (didaktické, poznávací, pohybové, skupinové) Roční období, příroda Kreativita (výtvarná činnost, zručnost) Divadelní představení známé pohádky (příprava kulis, kostýmů, filmové hudby s dramatickou průpravou) Cvičení na správné držení těla (pohybová aktivita)

8 Bezpečně doma, v kuchyni, dětském pokoji, v koupelně, na silnici, v přírodě
Zaměřujeme se na nebezpečí , která na děti číhají nejen doma, ale i venku na silnici či v přírodě nebo u vody Formou povídání, ukázky a hry s dětmi mapujeme nebezpečné situace (hrací deska Neplechovi aneb nebezpečí číhá na každém kroku, obrázky s nebezpečnými a bezpečnými situacemi) Příklad cíle: Děti vyberou dle obrázků předměty se kterými nesmí bez dospělého manipulovat (nůž, rychlovarná konvice, kuchyňský robot, elektrické spotřebiče, nůžky, fén aj.) Děti sami nebo s pomocí vysvětlí nebezpečnost předmětů (nůž je ostrý, mohu se pořezat)

9 Od miminka po školáka Seznamujeme děti jak se rozvíjí dítěte od malého miminka až po školáka Příklad cíle: děti dle obrázků ukáží, jak se malý človíček vyvíjí od narození až do nástupu do školy děti vyberou předměty a hračky, které patří pouze miminku děti ukáží, které předměty používá školák

10 Co člověk potřebuje ke správnému vývoji I.
Témata: výživa rodina, kamarádi, láska, volný čas, zájmy, hry stravovací návyky hygienické návyky zásady slušného chování

11 Co člověk potřebuje ke správnému vývoji II.
Příklad cíle: děti pojmenují jednotlivé druhy potravin děti ukáží jen ty potraviny, které jsou zdravé děti popíší základní hygienické návyky dětí vyjmenují pomůcky k hygienické péči děti si procvičí na modelu čištění zubů děti používají pozdrav jako součást slušného chování aj.

12 Lidské tělo Smyslové orgány zrak, sluch, čich, hmat, chuť
Příklad cíle: děti popíší co vnímáme jednotlivými smysly děti uvádí pomůcky u vad zraku a sluchu děti hmatem určí povrch předmětu děti popíší dle ochutnávky potravin chuť jídla

13 Grafomotorika Cíl: správné držení tužky správné držení těla při psaní
vhodné osvětlení při psaní nácvik jemné motoriky pomocí pracovních listů v Písance předškoláka (rovné čáry, šikmé čáry, kroužení, ovál, vlnky, obloučky…)

14 Tvary, barvy, písmena a číslice
Cíl, například: děti pojmenují základní geometrické tvary děti rozliší základní barvy děti s pomocí či samostatně určují písmena abecedy a číslice od 1 do 10 děti rozliší pojem více, méně děti napíší své jméno

15 Roční období, příroda Cíl, například:
děti charakterizují jednotlivá roční období děti poznají domácí zvířata, jejich mláďata a zvuky děti vyjmenují alespoň 3 druhy ovocných stromů , lesních stromů a tři známé květiny děti vysvětlí rozdíl mezi listnatým a jehličnatým stromem děti dle obrázků pojmenují vodní živočichy aj.

16 Kreativita - tvořivost
kresba vystřihovánky z papíru omalovánky skládanky z papíru navlékání korálků, těstovin, nastříhaných brček zvířátka z přírodních plodů (kaštany, žaludy, skořápky ořechů) jednoduché dekorace pohyblivý panáček, panenka

17 Přínos projektu dětem z MŠ
získání nových poznatků a dovedností formou hry prostřednictvím studentů různorodost aktivit zájem dětí o program dobrá pozornost dětí během aktivit rozvoj vzájemné spolupráce mezi dětmi pozitivní vazba na „velké kamarády“ odměna

18 Přínos projektu studentům
kreativita – vlastní tvořivost komunikace a týmová spolupráce mezi studenty při přípravě programu naučí se komunikovat a hrát si s dětmi asertivní chování vůči dětem využití pro praxi v sociální oblasti radost a uspokojení z dobře připraveného programu

19 Přínos projektu pro naši školu
rozšíření okruhu působnosti naší školní organizace fungující zpětná vazba mateřských škol pozitivní ohlas učitelek mateřských škol spontánní ohlasy malých dětských kamarádů motivace k další spolupráci a tvorbě nových tématických zaměření projektu

20 Závěr schůzky Osvědčení pro malé šikuly a šikulky
Projekt zdravá a bezpečná školka – 1. část Jméno :………………………………………………………………………. Školka :………………………………………………………………………. Datum : v Chrudimi Tématická zaměření 1. části Zdravé a bezpečné školky : Bezpečný domov Od miminka po školáka Roční období Co vše člověk potřebuje, aby žil zdravě, rostl a vyvíjel se Lidské tělo a smyslové vnímání Poznávací a didaktické hry ( barvy, tvary, rozdíly, prostorové představy,…) Hodnocení : Mamko, taťko jsem ŠIKULKA, poradil/a jsem si snadno s úkoly a hraním. Osvědčení vyhotovila : SŠZS Chrudim, Poděbradova 336

21 Děkuji za pozornost a na závěr několik fotografií z našich návštěv v mateřských školkách

22

23


Stáhnout ppt "Projekt Zdravá a bezpečná školka „Malý šikula a malá šikulka“ aneb „Jak si hrají a učí se malí a velcí kamarádi“ Jana Vargová."

Podobné prezentace


Reklamy Google