Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výchovné zaměstnání v období batolecím. Batolecí období (od 1 do 3 let)  Osamostatňování  Negativizmus  Rychlý rozvoj řeči - krátké říkanky či písničky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výchovné zaměstnání v období batolecím. Batolecí období (od 1 do 3 let)  Osamostatňování  Negativizmus  Rychlý rozvoj řeči - krátké říkanky či písničky."— Transkript prezentace:

1 Výchovné zaměstnání v období batolecím

2 Batolecí období (od 1 do 3 let)  Osamostatňování  Negativizmus  Rychlý rozvoj řeči - krátké říkanky či písničky  Rozvoj motoriky – začíná chodit, běhat, schody  Rozvoj hygienických návyků, sebeobsluhy při jídle a při oblékání  Hra kooperativní

3 Vypiš samostatně do sešitu, který typ výchovného zaměstnání uplatníš u: KOJENCE: ? BATOLETE:

4 Vypiš samostatně do sešitu, který typ výchovného zaměstnání uplatníš u: KOJENCE: ? BATOLETE: Mravní výchova Tělesná výchova Hudební výchova Mravní výchova Rozumová výchova Tělesná výchova Výtvarná výchova Pracovní výchova Hudební výchova Didaktické hry s pohybem

5 Ad) MRAVNÍ VÝCHOVA 1.UPEVNĚNÍ HYGIENICKÝCH NÁVYKŮ 2.VÝCHOVA ZDRAVÉHO SEBEVĚDOMÍ 3.VÝCHOVA KE SPOLEČENSKÉMU STYKU S DOSPĚLÝMI A VRSTEVNÍKY 1.Kolektivní hra 2.Ukázněnost 3.Sebekontrola 4.Cit pro spravedlnost Př.  Krátká forma s maňáskem a dítětem vyvolávající sociální cítění  Maňáskové scénky -,,O zajíčkovi s bolestí ušek“  Vyprávění či dramatizace pohádky -,,O veliké řepě“

6 Ad) ROZUMOVÁ VÝCHOVA Mladší batole:  Orientace v prostředí  Základní části těla  Běžné předměty  Vyjádření přání gesty, slůvky  Pojmenování osob, předmětů, zvířat, denních činností Starší batole:  Znalost jména svého a kamarádů  Pojmenování jídel  Rozlišení přírodních materiálů, ročních období  Pojmenovat ovoce, zeleninu  Rozeznávat domácí zvířata a jejich mláďata  Poznání základních barev, tvarů, velikosti  Reprodukce říkanek  Přiřazování co k čemu patří

7 Příklady:  Slepička a poznávání vajíčka  Přiřazování oblečení k ročnímu období  Skládání jednotlivých druhů ovoce a zeleniny s komentářem dítěte  Oblékání papírové panenky dle situací a ročních období  Přiřazování mláďat ke zvířecím partnerům  Skládání tvarů dle barev a seřazení dle velikostí  Hra s přírodními materiály, kde je nalezneme

8 Ad) TĚLESNÁ VÝCHOVA Druhy cviků:  Přirozené – běh, chůze, skok, lezení, chytání, házení  Zdravotní – posilování břicha, šíje  Dechové – nácvik správného dýchání, prodýchnutí  Rovnovážné – po lavičce, lezení a plazení, skoky na měkký povrch  Pohybové hry – s hudbou, zpěvem, říkankou, nástrojem Metodika: 1.Rozcvička – motivace maňáskem, říkankou, rozhovorem 2.Vlastní cvičení – napodobení zvířat, činností lidí, 3.Zklidnění – dechové, úklid pomůcek

9 Ad) VÝTVARNÁ VÝCHOVA Mladší batole:  Na papír upevněný na zemi  Křídou na chodník  Otisk rukou a nohou Starší batole:  Špejlí a tuší  Rozmazky  Foukání  Přírodní materiály  Modelování

10 Ad) PRACOVÍ VÝCHOVA  ROZVOJ POHYBU RUKY – umývání, stolování, zapínání  MANIPULAČNÍ HRY – překládání, přesypávání, vkládání  KONSTRUKTIVNÍ HRY – stavba do výšky, do délky, ohraničení prostoru, nakloněné roviny

11 Ad) HUDEBNÍ VÝCHOVA 1.VOKÁLNÍ ČINNOST – rytmizace a melodizace, hlasové cvičení, zpěv písní 2.INSTRUMENTÁLNÍ ČINNOST – na hudební nástroje 3.SLUCHOVÁ VÝCHOVA – poslech a rozlišování zvuků 4.HUDEBNĚ-POHYBOVÁ A TANEČNÍ ČINNOST – vyjádření pohybem

12 Ad) DIDAKTICKÉ HRY S POHYBEM  Hledej barvy – na sobě, v okolí  Trhání květin – sběr papírových květin do košíčků  Vyhledávání doplňků – dle ukázání hlavního předmětu  Poznej co se změnilo  Hledej obrázky v herně  Kdo nám chybí  Čáp ztratil čepičku…  Rozhlas – kdo s ztratil dle popisu oblečení

13 Domácí úkol!  Písemná příprava a realizace ve vyučování výchovného zaměstnání u předškolních či školních dětí do formuláře.


Stáhnout ppt "Výchovné zaměstnání v období batolecím. Batolecí období (od 1 do 3 let)  Osamostatňování  Negativizmus  Rychlý rozvoj řeči - krátké říkanky či písničky."

Podobné prezentace


Reklamy Google