Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží."— Transkript prezentace:

1 Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží

2 Hlavní cíle průzkumu zjistit, zda si čeští zákazníci uvědomují míru rizika, která jim hrozí při nákupu spotřebního zboží zjistit, zda čeští zákazníci znají rizikové skupiny výrobků na trhu ověřit, jestli tuzemští zákazníci důvěřují značkám kvality zjistit, zda značky kvality můžou být významným kritériem nákupu a cestou, jak omezit nebezpečné výrobky na trhu zjistit, jak se spotřebitelé staví k produktům malých rodinných firem zjistit, co brání živnostníkům a menším firmám ve větším využívání značek kvality v marketingu a reklamě jejich produktů Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží

3 Pro zákazníky je nejdůležitější poměr kvality a ceny. Přibližně třetina respondentů považuje zboží na českém trhu za kvalitní. Je při nákupu důležitější cena nebo kvalita? A je zboží na českém trhu kvalitní?

4 Je spotřební zboží na českém trhu bezpečné a zdravotně nezávadné? A jaký je vývoj podílu nebezpečných produktů na trhu? Byť je mírná většina respondentů přesvědčena, že zboží na trhu je bezpečné, populace si uvědomuje, že trend je spíše negativní.

5 Dvě třetiny lidí se domnívají, že bezpečnost a nezávadnost zboží je před uvedením na trh kontrolována, což je velký omyl! n=74 Je bezpečnost a nezávadnost zboží před uvedením na trh kontrolována? A podléhají vyšší kontrole výrobky pro děti?

6 Které výrobky mohou vadami nejčastěji ohrozit zdraví spotřebitelů? A jak je to ve skutečnosti – statistiky RAPEX Zákazníci neumí identifikovat nejrizikovější kategorie zboží.

7 Drtivá většina respondentů (živnostníci i populace) se domnívá, že nekvalitní dětská obuv poškozuje nohy dětí, které ji nosí. Kolik dětí přichází do první třídy s nohama poškozenýma nekvalitní obuví? 95 % 99 % dětí se rodí se zdravýma nohama do 1. třídy jde 33 % dětí s nohama poškozenýma, prakticky výhradně kvůli nesprávné a nekvalitní obuvi

8 Lidé vnímají značky kvality pozitivně – mohou podle nich pomoci při nákupu, snížit množství nekvalitních výrobků na trhu a mezi srovnatelnými produkty by ten označený upřednostnili. n=74 Mohou značky kvality pomoci při nákupu? Vybral byste si ze srovnatelných produktů ten označený značkou kvality? Může značení kvality snížit množství nekvalitních a nebezpečných výrobků?

9 Lidé obecně rodinným firmám přednost příliš nedávají. Pokud ano, je to většinou proto, že nákup je u rodinných firem osobnější. n=74 Dáváte při nákupu přednost rodinným firmám? A z jakého důvodu?

10 Živnostníkům brání ve využití značek kvality často neznalost, nebo to, že nevědí, kde by ji mohli získat. Postoj živnostníků k využití značek kvality pro své produkty/služby A proč jste značku kvality nevyužil(a)? 59 % Neví o možnosti využít značku kvality pro svůj produkt/službu 12 % Již značku kvality využilo 13 % Nevyužívá, ale ví o této možnosti a zvažuje ji 16 % Nevyužívá, ví o této možnosti, ale nezvažuje ji.

11 Většina živnostníků by informace o možnostech značení kvality uvítala a domnívá se, že značení kvality je v marketingu využitelné. n=74 Je značení značkami kvality využitelné v marketingu? Měl(a) byste zájem o informace o možnostech značení kvality pro svůj produkt/službu?

12 Nákup spotřebního zboží a nebezpečné výrobky na trhu spotřebitelé při nákupu nejčastěji zvažují poměr kvality a ceny mírně převažuje počet zákazníků, kteří si myslí, že zboží na českém trhu je kvalitní a bezpečné 2/3 zákazníků vnímají trend zhoršující se kvality a bezpečnosti výrobků na trhu téměř 70 % zákazníků se mylně domnívá, že zboží před uvedením na trh prochází nezávislou kontrolou naprostá většina zákazníků neví, které kategorie zboží jsou pro zdraví nejnebezpečnější (s výjimkou hraček, které mezi nejnebezpečnější správně zařadilo 39 % respondentů (a 53 % živnostníků) Značky kvality jako pomocníci při nákupu 81 % Čechů se domnívá, že značky kvality mohou při nákupu pomoci s výběrem produktu 89 % populace by pak při výběru ze srovnatelných produktů zvolilo ten, který je označený nezávislou značkou kvality 71 % z nich pak vnímá nezávislé značky kvality jako užitečný prostředek, který může snížit počet nekvalitních produktů na trhu SHRNUTÍ KLÍČOVÝCH ZJIŠTĚNÍ – I.

13 Preference tuzemských a menších firem Pouze necelých 40 % lidí dává při nákupu přednost českým výrobkům jen minimum respondentů dává přednost malým rodinným firmám rodinné firmy přitahují zákazníky zejména osobním přístupem Živnostníci a značky kvality 59 % tuzemských živnostníků neví o možnosti využít pro své produkty značení nezávislou značkou kvality jen 12 % živnostníků již v minulosti značku využilo, či využívá těm, kteří o značkách kvality ví, ale nevyužívají je, většinou chybí informace jak a kde značku získat požadavky a preference zákazníků v oblasti značek kvality se tedy zcela míjí s mírou jejich využívání u menších českých podnikatelů SHRNUTÍ KLÍČOVÝCH ZJIŠTĚNÍ – II.

14 CO JE A CO NENÍ NEZÁVISLÉ ZNAČENÍ - PROGRAM ČESKÁ KVALITA Skutečné logo programu Česká kvalita, garantující: nadstandardní kvalitu, ověření nezávislou zkušebnou pravidelnou nezávislou kontrolu kvality ověřování spokojenosti zákazníků Loga nic negarantující, která jsou zneužívána obchodními řetězci parazitujícími na dobrém jménu Programu Česká kvalita

15 Děkujeme za pozornost. Více informací:


Stáhnout ppt "Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží."

Podobné prezentace


Reklamy Google