Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Semestrální práce z předmětu ICB Oj sběracích vozů Pöttinger řady Jumbo Pevnostní výpočet v lineární statice, ověření konstrukce Jan ŠTEMBERK IDEAS v.11.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Semestrální práce z předmětu ICB Oj sběracích vozů Pöttinger řady Jumbo Pevnostní výpočet v lineární statice, ověření konstrukce Jan ŠTEMBERK IDEAS v.11."— Transkript prezentace:

1 Semestrální práce z předmětu ICB Oj sběracích vozů Pöttinger řady Jumbo Pevnostní výpočet v lineární statice, ověření konstrukce Jan ŠTEMBERK IDEAS v

2 Zadání úlohy  Zadání firmy Pöttinger, Vodňany Zjistit kritická místa konstrukce, maximální napětí a maximální posunutí oje, bezpečnost  Problematická oj spodního typu ke sběracím vozům JUMBO Kritická místa konstrukce (lineární statika, řešeno) Svařovaná konstrukce, cyklické namáhání – praskání ojí ve svarech (vzhledem k dosavadnímu nedostatku znalostí neřešeno) Zkušební zatížení N

3 Technické parametry  Mez kluzu materiálu Re=340MPa  Konstrukce z plechů t1=8mm, t2=16mm a trubek t=5mm  Řešeno jako monolitická konstrukce (tzn. bez svarů)  Pro souměrnost dle středové roviny modelována pouze polovina oje a uvažováno poloviční zatížení  Konstrukce z plechů => model tvořen plochami, kterým je dále definována vlastnost tloušťky; pouze samotná závěsná část oje řešena jako objem Postup tvorby FEM modelu

4 Oj skutečnost – FEM model

5 MODEL OJE – POHLED „ZEVNITŘ“ PŘES STŘEDOVOU ROVINU

6 MODEL OJE – VIDITELNÉ VŠECHNY HRANY

7 Tvorba sítě  Před vlastní tvorbou sítě nadefinována tloušťka plechů, která je dále přiřazena, lokální zahušťování sítě, napojení sítě z ploch na síť objemu  Ukázka nasíťovaného modelu na dalším sladu

8

9 Fiktivní spojení jedné poloviny modelu s druhou = nahrazení druhé poloviny modelu vetknutím na styčných místech dle obrázku

10

11 Zatížení polovinou zkušební síly, tzn N, v daném směru na konci oje

12 Ukázka zajištění okrajových podmínek, v pravém dolním rohu fiktivní spojení s druhou polovinou oje

13 Pohled na kompletní zpracování okrajových podmínek

14 Prvotní vizualizace vyřešeného modelu

15 Chyba výpočtu = 2.37%

16 Maximální napětí = 286MPa  zobrazení hlavních kritických míst

17 Posunutí (deformace) v ose X 1.39mm

18 Posunutí (deformace) v ose Y 4.86mm

19 Posunutí (deformace) v ose Z 0.119mm

20 Posunutí (deformace) celkové 4.96mm

21 Hlavní působiště reakčních sil

22 Zjištěné hodnoty v přehledu Maximální chyba2.37% Maximální napětí286MPa Posunutí X1.39mm Posunutí Y4.86mm Posunutí Z0.119mm Posunutí celkové4.96mm Reakce X max 3390N (spodní uložení) Reakce Y max13300N (horní uložení) Reakce Z max 275N (horní uložení)

23 Výpočet bezpečnosti  k=Re/ max  k=  Podle vypočtené bezpečnosti lze soudit na konstrukci navrženou se záměrem úspory hmotnosti a prostoru. Pravděpodobně by ale bylo vhodné zesílení konstrukce v kritických místech, což by mohlo mít pozitivní vliv i na cyklickou únavu a tím na praskání konstrukce ve svarech.

24 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Semestrální práce z předmětu ICB Oj sběracích vozů Pöttinger řady Jumbo Pevnostní výpočet v lineární statice, ověření konstrukce Jan ŠTEMBERK IDEAS v.11."

Podobné prezentace


Reklamy Google