Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prověření skladby a posouzení činnosti Odboru městského investora (OMI) MHMP Radek Muška Praha, 25. 10. 2011 Prezentace závěrů projektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prověření skladby a posouzení činnosti Odboru městského investora (OMI) MHMP Radek Muška Praha, 25. 10. 2011 Prezentace závěrů projektu."— Transkript prezentace:

1 Prověření skladby a posouzení činnosti Odboru městského investora (OMI) MHMP Radek Muška Praha, Prezentace závěrů projektu

2 2 © 2011 Deloitte Česká republika O projektu Cílem projektu bylo posoudit a navrhnout koncepční změny v rámci: o stávajících procesů a organizace OMI o nákladové stránky OMI o stanovování hodnotících kritérií u zadávání veřejných zakázek Projekt byl realizován v období červenec – září 2011 společností Deloitte na základě zadání radního HMP Radka Lohynského

3 3 © 2011 Deloitte Czech Republic Klíčové příležitosti pro zlepšení řízení investic Hlavního města Prahy ČNázev příležitosti 1Zavedení controllingu portfolia projektů a manažerského reportingu o portfoliu projektů. Za tímto účelem byla navržena změna organizační struktury OMI ve smyslu zakomponování samostatného oddělení kontroly kvality projektů. Pro účely projektového reportingu a controllingu celého životního cyklu investice bylo doporučeno zavedení projektové karty investiční akce v elektronické podobě. 2Navržení a zavedení transparentního procesu/metodiky schvalování investičních akcí před jejich zařazením do návrhu rozpočtu. Pro každou navrhovanou investiční akci bylo doporučeno zpracování rámcového ekonomického posouzení (business case), které by umožnilo průřezové porovnání projektů před jejich zařazením do návrhu rozpočtu. 3Zavedení metodiky/procesu pro střednědobé ekonomické plánování. 4Stanovení metodiky/procesu pro změnu celkových investičních nákladů (CIN) stavby. 5Zavedení jednotné metodiky pro změnové řízení uzavřených smluv, která bude efektivně zohledňovat velikost stavby a předmětné změny. 6Zavedení metodiky pro: stanovování hodnotících kritérií včetně způsobu omezení kvantifikovatelných dílčích hodnotících kritérií posuzování obsahu nabídek zadávání zakázek malého rozsahu 7Navržení zefektivnění a implementace procesu vyvádění z majetku OMI/HMP. 8Zavedení strategie a jednotných pravidel/procesu pro výkup pozemků. 9Jednoznačné a jednotné stanovení kompetencí za reklamační řízení v rámci smluv se zhotoviteli. 10Posílení pravidelné kontroly projektu Nové ústřední čističky odpadních vod v Tróji Radním.

4 4 © 2011 Deloitte Czech Republic Nároky na kapitálové výdaje OMI převyšují disponibilní zdroje Projekty jsou do rozpočtu na daný rok zařazovány bez zohlednění náběhové křivky jejich nákladů, která je na počátku mírná a ve střednědobém horizontu strmě roste. Podle návrhu rozpočtu na rok 2012 jsou finanční potřeby běžících investic o cca 6,85 mld. Kč vyšší než odhad výše rozpočtu OMI a až v roce 2013 by měly být s příjmy rozpočtu vyrovnané. V důsledku nedostatku fin. prostředků v rozpočtu na daný rok dochází k: prodloužování doby realizace investic (vysoká rozestavěnost) zkracování rozsahu prací u již uzavřených smluvních závazků konzervování staveb generování finančních pozastávek (dluhů) omezování nových investic Ukázka rozložení celkových investičních nákladů (CIN) v letech, a to u investičních akcí zařazených do návrhu rozpočtu na rok 2012 trvajících 6 let.

5 5 © 2011 Deloitte Czech Republic V průběhu realizace investice dochází k nedostatečně dokumentované změně / nárůstu celkových investičních nákladů (CIN) *Analýza byla provedena na vzorku 36-ti investičních akcí, jejichž celkové investiční náklady představují 68,3 mld. Kč, tj. 45,4% celkových investičních nákladů všech projektů v roce Vzorek se tvořil vyčleněním investičních akcí, které byly zařazené jak do rozpočtu v roce 2008, tak do návrhu rozpočtu na rok 2012 (tj. vyloučeny byly např. akce, které byly zahájeny až v roce 2009). Ze vzorku byly vynechány investiční akce, u nichž vzhledem k návrhu rozpočtu na rok 2012 nedošlo ke změně CIN. Pro stanovování a změnu CIN neexistuje jednotná metodika a rozsah již schválených akcí se rozšiřuje. Změna CIN se nesleduje a neodůvodňuje. V oficiálním návrhu rozpočtu na rok 2012 narostly CIN všech běžících investic oproti roku 2011 o 15,4 mld. Kč. CIN ve schváleném rozpočtu na rok 2011 se u vzorku investičních akcí* oproti roku 2008 navýšily o 1,74 mld. Kč (3%). CIN v prozatím neschváleném návrhu rozpočtu na rok 2012 se u téhož vzorku navýšily oproti roku 2008 o podstatných 12,17 mld. Kč (18%).

6 6 © 2011 Deloitte Czech Republic Dochází k prodlužování doby realizace investic *Analýza byla provedena na vzorku 55 investičních akcí (z celkových 175), jenž byly zařazeny v rozpočtu na rok 2011 i v návrhu rozpočtu na rok Vynechány byly investiční akce, u nichž nedošlo ke změně CIN. Do vzorku byly zařazeny všechny investice označené jako strategické. Průměrné prodloužení plánované doby realizace u celého zkoumaného vzorku je 4,2 roku a u investic označovaných za strategické to je 5,6 roku. K prodloužení doby realizace investic dochází z následujících důvodů: nedostatek finančních prostředků na financování investic v rozpočtu na daný rok komplikace s výkupem pozemků komplikace se získáváním příslušných povolení (územní řízení, stavební povolení) technické komplikace v průběhu stavby rozšiřování rozsahu projektu

7 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Prověření skladby a posouzení činnosti Odboru městského investora (OMI) MHMP Radek Muška Praha, 25. 10. 2011 Prezentace závěrů projektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google