Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie."— Transkript prezentace:

1 Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing

2 Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie

3 1. Analýza marketingové strategie Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (vydání knihy, nakladatelství, knihkupectví, knihovnu apod.) Analyzujte marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. vydáním knihy nakladatelem, realizovaným projektem v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Přinesení ukázek (např. katalogů, knih, edičních plánů apod.) je velmi vítané a potřebné! Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti. Rovněž není nutné, potřebujete-li, přesně dodržet sled níže uvedených kroků. Doporučuji však jednotlivé body postupu nevynechat. Nelekněte se „rozsáhlosti“, proto volte spíše jednu knihu, projekt, akci – i tak je nutné promyslet spoustu věcí

4 1. Analýza marketingové strategie – I. Popis analyzovaného případu (základní identifikační údaje ) Subjekt (knihovna, nakladatel…) a jeho základní charakteristika – např. velikost, lokalizace, zaměření, činnosti, tržní postavení, zřizovatel apod. Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Pokuste se odhadnout cílovou skupinu příjemců Pokuste se odhalit marketingový cíl Pokuste se zmapovat plán marketingových aktivit Sumarizujte použité marketingové nástroje

5 1. Analýza marketingové strategie – II. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Zhodnocení marketingové strategie – zde je prostor pro Vaše hodnocení – uveďte, co je dle Vašeho názoru dobře, navrhněte změny a doplnění realizované marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla

6 2. Tvorba vlastní marketingové strategie I. Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (např. vydání knihy, realizaci projektu v knihkupectví apod.) Vymyslete marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. Vaše vydání knihy, Vámi realizovaný projekte v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit Vašeho knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Pokuste se vyrobit i nějaké materiály – např. plakát, reklamní leták, návrh obálky knihy… Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti

7 2. Tvorba vlastní marketingové strategie II. Formulujte a stručně charakterizujte Vaši aktivitu, k níž tvoříte marketingovou strategii Charakterizujte subjekt (např. Vaše fiktivní knihkupectví či skutečnou knihovnu, v níž budete aktivity realizovat) Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Definujte svůj marketingový cíl

8 2. Tvorba vlastní marketingové strategie III. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Definujte své cílové skupiny Definujte, jaké marketingové nástroje použijete Sestavte samotný plán Zhodnoťte celý proces marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla

9 Literatura Kottler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha (či jakýkoliv jiný „Kottler“) Crha, I., Křížek.Z.: Jak psát reklamní text. Praha Halada, J.: Člověk a kniha. Úvod do nakladatelské specializace. Praha Johnová, R., Černá, J.: Arts marketing. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha Kesner, L.: Marketing a management muzeí a památek. Praha. Nýdl, M.: Propagace literatury. Praha Pistorius, V.: Jak se dělá kniha. Praha Světlík, J.: Marketing školy. Praha Woll, T.: Rukověť nakladatele: Řemeslo, věda, umění. Praha Wlodarczyk, Jacek: Marketing vo vydavatelstve – Fantázia alebo skutečnosť? Bratislava 2002.

10 Držím palce! V případě potřeby pište


Stáhnout ppt "Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie."

Podobné prezentace


Reklamy Google