Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Média, PR a virtuální svět 24. 4. 2014, VŠB – TU Ostrava.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Média, PR a virtuální svět 24. 4. 2014, VŠB – TU Ostrava."— Transkript prezentace:

1 Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava

2 Obsah a cíle semináře Obsah: 1.Místo médií v komunikaci s veřejností 2.Autoři vs. čtenáři tiskových zpráv 3.Co, kde, kdy a jak je zpráva?

3 Obsah a cíle semináře 5.Mýty a fakta 6.Co jiného, když ne tisková zpráva? Kam míří PR? 7.Zprávy v krizích a o krizích 8. Souhrn a diskuze

4 Obsah a cíle semináře Cíle: 1.Pochopení reality médií 2.Best practices v komunikaci s médii

5 Místo médií v komunikaci s veřejností  Elektronizace na všech frontách  Rychlost přenosu dat především  Každý přece umí číst a psát  Kdo je co na mediální scéně –

6 Autoři X čtenáři zpráv Kdo jsou ti, kteří píší (tiskové) zprávy? Ovlivňovatelé (PR, lobbing, odborníci) Kdo jsou ti, kteří čtou zprávy? Vlivní „neovlivnitelní“ (zaměstnanci, vydavatelé)

7 Co je zpráva?  Co? (Klíčové sdělení 1 větou)  Kde? (Na místě a zasazení do reálií záleží)  Kdy? (Aktuálně, nebo vůbec)  Jak? (Popis nutný) unikatni-operaci-pacient-zije-zcela-bez-srdce.html  Proč?(Bez souvislostí to nemá smysl)  S kým nebo proti komu? (Konflikt posiluje)

8 Co je zpráva? Struktura zprávy -titulek aneb prvních 5 vteřin pro čtenáře/diváka -čelo (1. odstavec) – 10 – 15 vteřin „v obraze“ -tělo zprávy a citace -background (pozor na vlastní paměť!)

9 Tvorba zprávy Pohled médií - ČTK jako vzor vyjadřování? -stručně -jasně -bez příkras -s maximem faktů

10 Tvorba zprávy Pohled zadavatele – Ogilvy jako vzor? -kreativně -v superlativech -s důrazem na produkt David Mackenzie Ogilvy

11 Tvorba zprávy Pohled autora (PR) – Přežít! -stručně -věcně -s možným množství faktů a dat -s trochou hodnotících výrazů -s kontaktem na školenou osobu

12 Mýty a fakta  Svět čeká na naše sdělení  V médiích se musí dát prostor všem a všemu  Veřejnost je potřeba vzdělávat  Novináře je potřeba vychovávat (a volat jim)  Angličtina (latina) je světová

13 Mýty a fakta  Virtuální svět médií?!

14 Kam míří komunikace a PR?  Na internet  Do integrovaných systémů komunikace  Do vedení firem  Do vedení státu  Do krizových a projektových týmů

15 Komunikace v krizích TZ - rychlý a spolehlivý komunikační nástroj Sebereflexe a kontrola komunikace Získávat čas Rozdílné reakce přísně zakázány Strategie - nutný základ pro pozdější rozvíjení komunikace

16 Krize a média Krize (obecně) = událost, která ohrožuje nejdůležitější hodnoty subjektu Krize (firma) = událost, která ohrožuje hodnotu značky, ekonomickou či personální stabilitu = má nebo může mít masivní dopad

17 Krize a média Typy krizí z hlediska času a lhůty pro reakci: Náhlé = nečekané, 0 čas na přípravu Rozvíjející se (vynořující se) = impuls + další a další skutečnosti, čas na přípravu v řádu max. dní Vleklé (fatální) = trvale poškozující skutečnosti, relativně dlouhý čas, ale nejsložitější reakce

18 Krizové řízení – řízení krize Předpokladem úspěšného řízení a zvládání krizí je: 1.Koordinace 2.Určení kompetencí s „právem veta“ 3.Zajištění podmínek pro realizaci kroků a jejich finanční krytí 4. Zajistit zpětnou vazbu a příp. korekci postupu

19  Právo veta – proč je důležité, aby bylo v krizi využíváno  Realita redakcí - proč není důležitý šéfredaktor Krize a média

20 Média, a to i tištěná, jsou účinný komunikační nástroj Úspěšnost komunikace závisí na znalosti prostředí – poznej virtuální svět Jazyk médií je jazykem většiny populace Souhrn

21 Gabriel Laub: „To, co stojí za sdělení, se vejde do dvou, tří řádků. Zbytek jsou vysvětlivky k nejasným formulacím.“ Souhrn

22 Mgr. Eva Kijonková


Stáhnout ppt "Média, PR a virtuální svět 24. 4. 2014, VŠB – TU Ostrava."

Podobné prezentace


Reklamy Google