Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

RFID historie a budoucí vývoj

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "RFID historie a budoucí vývoj"— Transkript prezentace:

1 RFID historie a budoucí vývoj
Jaroslav Bartoň

2 Agenda Cíl práce Technologie RFID Cena RFID Firmy v oblasti RFID
Možnosti budoucího vývoje Závěr

3 Cíl práce Co je to RFID? Kde se dá využít? Historické souvislosti
Které firmy rozvíjí RFID a jak se jim vede? Klady a zápory této technologie Odhad budoucího vývoje Na co upozorňují kritici

4 Technologie RFID Radio Frequency Identification Aktivní Pasivní
Semi-pasivní Čip / Tag / Štítek Čtečka ONS Tag obsahuje anténu a čip, ale používá se těchto slov jako synonym

5 Aktivní RFID technologie
Štítky mají vlastní napájecí zdroj

6 Pasivní RFID technologie
Štítky získají energii z rádiových vln vyslaných čtečkou

7 Semi-pasivní RFID technologie
Tagy obsahují vlastní zdroj Používá se jen k napájení čipu, ne k odesílání info

8 RFID čtečka Stacionární Mobilní
Přečte z čipu EPC – Electronic Product Code Co je to EPC

9 ONS – Object Name Service
Služba (součást DNS) Na základě EPC dodá informace o daném kusu 1. 2. Middleware -> ONS urn:epc:id:sgtin: 3. DNS dotaz sgtin.id.onsepc.com 4. Obdrží odpověď

10 Cena RFID Postupně klesá Stále nesrovnatelně vyšší než u čárových kódů
Pasivní čip 7 – 100 centů / kus Aktivní čip 10 – 50 $ / kus Mobilní čtečka > 100$ Stacionární čtečka > 10$ Pasivní čipy i 64 bitové aby se ušetřilo

11 Firmy v oblasti RFID

12 EPC Global Řídí vývoj standardu EPC
Přiděluje a spravuje EPC čísla jednotlivým společnostem Certifikáty o shodě Příjem z členských příspěvků a poplatků za registraci

13 Walmart Motivace pro dodavatele Řetězec obchodních domů
Chce po svých dodavatelích zavedení RFID Gillete, HP, Johnson & Johnson, Nestlé, Kraft Food , Kimberly- Clark, P & G a Unilever Pokuta za neoznačenou paletu – 12 centů Motivace pro dodavatele Přispěla k rozšíření RFID

14 Intermec Od roku 1966 Výrobce kompletních RFID řešení Globální řešení
Implementace EPC gen 2 Kompatibilita systému s podnikovými IS

15 Další společnosti

16 Možnosti budoucího vývoje

17 Strengths – Silné stránky
Větší efektivita Snížení nákladů na práci Okamžitá inventarizace a optimalizace distribučního procesu Monitorování krádeží Možnost opakovaného použití některých tagů Redukce zásob a ztrát SWOT analýza

18 Weaknesses – Slabé stránky
Nutnost údržby celého systému Cena zavedení RFID systému Kov a voda mohou narušit správné přečtení tagu Nová technologie – je jen málo zkušeností, nevíme, jaké mohou nastat problémy Možné prolomení technologie Čtení kódu na dálku (zloději) Otázka soukromí Zatím příliš drahé SWOT analýza

19 Opportunities – Příležitosti
Lavinový efekt – když jedna společnost přejde na RFID ostatní ji budou následovat, aby udržely krok Zdroj konkurenční výhody Zvýšení bezpečnosti Zavedení pravidel pro nakládání s osobními daty Poskytnutí včasné informace o změnách v poptávce a nabídce Nástroj marketingového výzkumu SWOT analýza

20 SWOT analýza Threats - Hrozby
Lidé věří, že jejich soukromí může být narušeno Chudší dodavatelé nemohou přejít na tuto technologii Poruchy – vedou k zastavení či zmatení produkce Propouštění přebytečných zaměstnanců Neochota implementace u dodavatelů Obavy zákazníků Malé podniky, které si nebudou moci dovolit RFID zavést, mohou zkrachovat. SWOT analýza

21 RFID Specialized Lidé přijdou do styku s RFID jen zřídka
Strach ze ztráty soukromí Uplatnění Zásilkové služby Letiště Logistika Drahé věci Nastane při nezájmu státu (legislativní úprava) Při stávající vysoké ceně tagů

22 RFID Everywhere Nahrazení čárového kódu EPC RFID platební styk
Zavedení do celého dodavatelského řetězce Konkurenční tlaky na zavedení Rozmach přístupových karet Integrace čteček do mobilních telefonů Podkožní implantáty Nutnost vzdát se části soukromí

23 Závěr Semestrální projekt Možnosti rozšíření
seznamuje čtenáře se základními principy RFID představuje současné trendy na trhu poskytuje náhled na možné varianty vývoje Možnosti rozšíření predikce vývoje pomocí prognostických metod hlubší analýza firem v oblasti pokročilejší cenová analýza

24 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "RFID historie a budoucí vývoj"

Podobné prezentace


Reklamy Google