Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZKOUŠKY BRZDY. PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDAPRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA –brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa  PROVOZNÍ TLAK.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZKOUŠKY BRZDY. PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDAPRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA –brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa  PROVOZNÍ TLAK."— Transkript prezentace:

1 ZKOUŠKY BRZDY

2 PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDAPRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA –brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa  PROVOZNÍ TLAK  PROVOZNÍ TLAK... tlak v hlavním potrubí, při kterém je brzda vozidla zcela odbrzděna – 5 bar  ÚPLNÉ PROVOZNÍ ZABRZDĚNÍ  ÚPLNÉ PROVOZNÍ ZABRZDĚNÍ... 3,5 bar  RYCHLOČINNÉ ZABRZDĚNÍ  RYCHLOČINNÉ ZABRZDĚNÍ... stav, kdy hlavní potrubí bylo z provozního stavu velmi rychle vyprázdněno. Velikost brzdicího účinku je stejná jako při úplném provozním zabrzdění, ale s kratší dobou dosažení maximální hodnoty PŘÍDAVNÁ BRZDAPŘÍDAVNÁ BRZDA na hnacím vozidle

3 Režim brzdění dělí se dle vývinu brzdicího účinku způsobrežimpozn. I. P „osobní“ R „rychlík R+Mg „rychlík“ doplněný o magnetickou kolejnicovou brzdu II.G „nákladní“

4 ZPŮSOBY BRZDĚNÍ I. způsob brzdění Rychlý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režimy R+Mg, R (rychlík) nebo P (osobní) II. Způsob brzdění Pomalý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režim G (nákladní)

5 REŽIMY BRZDĚNÍ Režim P (osobní), (doba náběhu 6-10 s, odbrzdění 15 – 20 s) většina osobních vlaků a rychlé nákladní vlaky Režim R (rychlík), (doba náběhu 3-5 s, odbrzdění 15 – 20 s) hlavní rozdíl oproti režimu P spočívá v zavedení vyššího přítlaku v rychlosti více jak 70 km/h z důvodu kompenzace klesajícího součinitele tření špalík/kolo s rostoucí rychlostí

6 REŽIMY BRZDĚNÍ režim G (nákladní) (doba náběhu 18 – 30 s, odbrzdění 45 – 60 s) Nutné u některých nákladních vlaků, volné svěšení vyžaduje pomalé změny sil ve vlaku – jinak by došlo k silovým rázům vedoucím k přetržení vlaku

7 BRZDICÍ PROCENTO brzdicí váha vyjádřena v tunách vyjádřena pro každé vozidlo na základě zkoušek brzdicí procento vyjadřuje účinek brzdy – schopnost zastavit ze smluvené rychlosti na smluvené dráze potřebnépro každý vlak stanoveno potřebné brzdicí procento skutečnépro každý vlak se počítá skutečné brzdicí procento, jež musí být větší nebo rovno předepsanému

8

9 Úplná zkouška brzdy provádí se na všech vozech vždy ve stanici sestavení vlaku za sestavení se nepovažuje výměna hnacího vozidla, změna směru jízdy,... platnost úplné zkoušky hod dokladem o jejím provedení je podepsaná Zpráva o brzdění

10 Jednoduchá zkouška brzdy provádí se pouze na některých vozidlech v závislosti na situaci, která ji vyvolala ZJEDNODUŠENÁ ZKOUŠKA na přidaných vozech v rozsahu ÚZB ZKOUŠKA BRZDOVÉHO SPOJENÍ za místem přechodného rozpojení ZKOUŠKA PRŮCHODNOSTI na posledním vozidle soupravy

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 VLAKOVÁ DOKUMENTACE

30 VÝKAZ VOZIDEL soupis všech vozů soupravy, podklad pro vyhotovení další dokumentace ZPRÁVA O BRZDĚNÍ doklad o provedené ÚZB po celou dobu jízdy na vedoucím hnacím vozidle ZPRÁVA O VLAKU podklad pro strojvedoucího k vyplňování dokumentace pro DKV


Stáhnout ppt "ZKOUŠKY BRZDY. PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDAPRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA –brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa  PROVOZNÍ TLAK."

Podobné prezentace


Reklamy Google