Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Vávra
1
2004 Poznání sebe sama …
2
2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?
3
3 Proces řízení výkonu u Oskara Hlavní principy: Souvislost s celkovým pohledem Průběžná konverzace – žádná událost, žádná překvapení Positivní a konstruktivní Transparentní očekávání a cíle SMART Společný postup při naplňování strategie a cílů (= “co”) a klíčových chování a růstu (= „jak“). Způsob, jakým podporujeme vysokou výkonnost, učení a růst na individuální i firemní úrovni.
4
4 Oskarův deník on-line Nástroj je přístupný každému, tak aby podpořil efektivitu procesu řízení výkonu. Zahrnuje: Cíle výkonu Klíčová chování Nástroje sebepoznání Individuální plán rozvoje
5
5 3. Co udělám v příštích šesti měsících? Jak změřím svůj úspěch? Co budu dělat? Oskarův deník – osobní plán úspěchu 1.Jaké jsou moje silné stránky a v čem se mohu zlepšit? Jak se vidím? 2. Co jsem se naučil z předchozí zkušenosti? Jak to mohu využít, abych pokročil vpřed? Na co jsem přišel? Učit se ze zkušenosti Plánovat budoucnost 4.Jak hodlám dosáhnout svých cílů? Klíčová chování 5.Jak budu postupovat dále, abych se učil a rozvíjel? V čem se zlepším? Demo hlavní stránka
6
6 Jak se vidím – Jaké jsou moje silné stránky a v čem se mohu zlepšit? Nástroj pro uvědomění si svých silných i slabých stránek a toho, jak se promítají do vašich příležitostí pro zlepšení a do vašich obav. S - Silné stránkyvěci, které děláte dobře W- Slabé stránky věci, ve kterých se můžete zlepšit O- Příležitostičeho můžete využít, abyste dále rozvíjeli své silné stránky a zlepšovali ty slabší T- Obavyco musíte vyřešit, abyste mohli dále růst Proč to je důležité? Sebepoznání je prvním krokem na cestě k růstu. Každý z nás může růst - všichni máme silné a slabé stránky, je důležité o nich vědět a na obou z nich pracovat.
7
7 Jak se vidím - Slavný SWOT Zadání Přečtěte si kartičku se jménem známé osoby, kterou jste dostali Přemýšlejte o té osobě ve smyslu jeho/jejích: - Silných stránek? - Slabých stránek? - Příležitostí pro zlepšení? - Obav? Ke každé z těchto čtyř oblastí připište alespoň jednu poznámku Ve vaší skupině si rychle projděte svůj SWOT této osoby s ostatními Připravte se na to, že budete názory své skupiny sdílet s ostatními ve větší skupině
8
8 Jak se vidím Poskytuje příležitost, jak dostat vyrovnanou a užitečnou zpětnou vazbu – vyplňuje manažer i zaměstnanec. Pomáhá porozumět vašemu chování a je základem vašeho individuálního plánu rozvoje. Oskar podporuje úspěch a růst svých zaměstnanců prostřednictvím rozvoje a vzdělávání na pracovišti. Demo Swot zam + manager
9
9 Na co jsem přišel - Co jsem se naučil ze své zkušenosti? Pomáhá vám během stanovování cílů uvědomit si, co jste se naučili v předchozím období a jak můžete svůj úspěch zopakovat a poučit se ze svých chyb. Zaměstnanec při stanovování vzdělávacích a výkonnostních cílů sdílí se svým manažerem „co se naučil“ a „jak to bude v budoucnu aplikovat“. Demo na co jsem přišel
10
10 Na co jsem přišel - cvičení Zadání Přečtěte si případovou studii Vyplňte na základě tohoto příběhu alespoň jednu věc do každé části stránky „Na co jsem přišel“ Prodiskutujte u stolu, na co jste přišli. Připravte se na to, abyste své názory mohli představit i ostatním ve větší skupině Baťův příběh
11
11 V čem se zlepším – Jak budu dále růst a učit se? Jak se lidé učí? Z úkolů Od manažera Z tréninků Z obtížných situací Hádejte. Zdroj: Center for Creative Leadership
12
12 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? Jak se lidé učí? 10% 30% 50% Zdroj: Center for Creative Leadership Hádejte. Z úkolů Od manažera Z tréninků Z obtížných situací
13
13 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? 50% Z úkolů 30% Od manažera 10% Z tréninků 10% Z obtížných situací Jak se lidé učí? Zdroj: Center for Creative Leadership Zkušenosti na pracovišti Práce, která je výzvou Učení se při práci Koučování / Mentoring Učení se příkladem manažera Kaskáda učení Ve třídě Konference Tréninky E-learning Nečekané obtíže a krize, které jsme zvládli
14
14 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? 50% Z úkolů 30% Od manažera 10% Z tréninků 10% Z obtížných situací Jak se lidé učí? 80% rozvoje je důsledkem každodenních činností týmů Můj individuální plán rozvoje je vyplněn nápady jak se učit při práci – 80%, stejně jako formálními tréninky a rozvojovými aktivitami pořádanými OSKARem Zkušenosti na pracovišti Práce, která je výzvou Učení se při práci Koučování / Mentoring Učení se příkladem manažera Kaskáda učení Ve třídě Konference Tréninky E-learning Nečekané obtíže a krize, které jsme zvládli Zdroj: Center for Creative Leadership
15
15 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? Jak plánovat učení se při práci - Používejte nástroje sebereflexe (Jak se vidím) a co jste se naučili (Na co jsem přišel) pro stanovení cílů učení, pro podporu růstu ve vaší roli. - Zvažujte znalosti, dovednosti, chování, které vás zajímají, jsou důležité a mohou vám pomoci ve vaší roli. - Přemýšlejte o setkáních, momentech rozhodování, náročných úkolech, do kterých se můžete zapojit. - Přemýšlejte o silných stránkách svých kolegů nebo manažerů, od nichž se můžete učit. - Zvažte, jakým způsobem se nejlépe učíte a z čeho byste mohli čerpat při rozšiřování vašeho způsobu učení. - Uvažujte i o náročných nebo speciálních úkolech. - Vnímejte své získané zkušenosti, znalosti a dovednosti, abyste rozpoznali změnu ve svém rozvoji. Demo V čem se zlepším
16
16 Role a odpovědnosti Role zaměstnance Přijmout osobní odpovědnost za svůj rozvoj Získat ty nejúčinnější zkušenosti, zkušenosti získané při práci Účastnit se vzdělávacích kurzů a uplatňovat výuku při práci Sdílet poznatky mezi týmy a s ostatními Role manažera Aktivně podporovat růst zaměstnance - učení se na pracovišti Zkoumat možnosti rozvoje a pomáhat zaměstnancům vytvářet plány rozvoje. Podporovat zaměstnance při uplatňování získaných znalostí a dovedností při své práci Koučovat a poskytovat zpětnou vazbu ohledně vašich pokroků
17
17 Oskarův deník Umožní poznat jednotlivce z různých pohledů a jeho přínos pro OSKARa Společný postup, který pomáhá jednotlivcům i OSKARovi využít svůj potenciál a být úspěšný. „Živý“ nástroj – lehce dosažitelný a každému přizpůsobitelný, využitelný pro rozhovory o osobním i profesionálním rozvoji.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.