Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek 22.5. 2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek 22.5. 2007."— Transkript prezentace:

1 Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek

2 2 Vývoj internetové reklamy… Následovat krysaře… ? Začátek tisíciletí Online reklama (banner) 2006 – 2007 Výkonnostní reklama ? ???

3 3 Imagebannerová reklama •Líbivá, atraktivní •Emoční, působivá •Ráda se nechá obdivovat •Může být vyčnívající •Nepodbízí se •Nápaditá… Vlastnosti a výhody •Přímočarý •Efektivní •Jde rovnou na věc •Je hodnocený dle výsledků •Je exaktně měřitelný… •Zná svoji konkurenci PPC reklama Nevýhody •Ne každá o sebe dbá… •Je tam, kde o ní nestojí •Je na ní více vidět, když nestojí za nic •Je třeba do ní hodně investovat… •Ne každý říká, co očekáváme •Nezáleží mu na vzhledu •Podbízí se •Hodně kandidátů na „úlovek“ •Často mu jde jen o jedno (konverze) Srovnání reklamy online …jako žena …jako muž

4 4 Image kampaň Zvýšení povědomí o značce Oslovení širší skupiny lidí Interaktivní bannery Kreativita Výkonnostní reklama, PPC Zákazník aktivně hledá = práce s klíčovými slovy Zákazník se zajímá o téma = práce s kontextem Alternativní formáty Spolupráce se specializovanými weby Přímé oslovení CS Ankety, PR články, soutěže SEO Optimalizace pro vyhledávače Nastavení kampaně dle cílů

5 5 Bannerová reklama Viral Marketing Budování komunity Marketing povědomí o službě zvažování a zkouška nanečisto rozhodnutí o službě klient je advokátem PPC, SEO Online PR Obsah webu Efekt nástrojů online komunikace

6 6 Jak udržet zákazníka Metoda obráceného trychtýře Důležité je, aby zákazník v každé fázi internetové propagace neztratil zájem - microsite - uzpůsobený web - korporátní web - připraveni i v reálu… reklama

7 7 Čím zaujmout Cestovní kancelář Nejlepší zájezdy do celé Evropy. Rezervujte do % sleva! Cestovní kancelář zájezdy, dovolená: Bulharsko, Řecko, Itálie, Egypt, Tunisko a další. Povinné ručení on-line Povinné ručení on-line. Porovnání, nabídka, sjednání všech pojišťoven Povinné ručení 2007 Jediné skutečně nezávislé srovnání všech nabídek povinného ručení v ČR Neobvyklý text (nepragmatický) – response rate vyšší až o 20 procent Buďte naléhaví

8 8 Cesta zákazníka na internetu Je nutné…. Nevystrašit ho Budovat vztah postupně Většinou zákazníka nezískáme hned…

9 9 Online PR Ponákupní chování a věrnost značce Identifikace potřeby Hledání dalších informací k rozhodnutí Povědomí o značce Reklama ve Vyhledávačích, PPC Rozhodnutí o nákupu Navigace podle potřeb Doporučení na webu Image kampaň Newsletter magazín: novinky, akce Optimalizace webu pro vyhledávače Member-get -member Věrnostní program Member-get -member: Reklama ve Vyhledávačích, PPC Cesta zákazníka na internetu

10 10 Přehled investic Image-bannerová reklama PPC Barter SEO Speciální domluvy

11 11 Zkušenosti z trhu práce… kdy se vyplatí •Jarní kampaň – image-bannerová reklama pro jobs.cz •Jeden měsíc – 7 serverů •Výsledky • kliknutí •cena ,- Kč •171,- Kč za jeden proklik •Závěry •Rozdíl je výrazný… •Ale nedá se to nastavit u neproduktových kampaní •U PPC není možné komunikovat image •Zaměřit se na AdWords jako na nástroj, který primárně bude použit pro dosažení číselných cílů (počty vystavených CV, agentů, udržení konverzního poměru, apod.) •Jarní kampaň – PPC kampaň pro jobs.cz •Google AdWords – jeden měsíc • kliknutí •cena ,- Kč •3,30 Kč za jeden proklik

12 12 Nezapomínejte na staré přátelé Přednostní výpis Obchodní centra \ Nákupní a zábavní centra \ Praha

13 13 Palác Flóra – výsledky Celková investice za rok ,- Kč DatumZobrazeníKliknutí 05/ / / / / / / / / / / / /

14 14 Jak vnímat úspěšnost PPC… KROK 1KROK 2 KROK 3KROK 4 ZobrazeníProklik Chování na webuAkce

15 15 Co tedy měřit? ROI Kampaň • podíl přístupů z jednotlivých formátů kampaně Efekt kampaně •efekt kampaně na návštěvnosti •konverzní poměry –registrace –využití interaktivních prvků • „heat mapa“ webu –Nejčastěji navštěvované sekce, odkazy

16 16 Případová studie - BT Business E-Shop •Pozadí –Zasílání měsíčního katalogu –Interní seznam –Volba využití –Segment SME •Cíle –Generování přímých zisků –Objednání zboží –Učení a trvalá optimalizace

17 17 Top nav, 19 % Promo, 17 % Hlavní nabídka, 4 % Tiskárny a faxy, 11 %Kancelářské potřeby, 7 % Obchodní sítě, 12 % Pevné telefony, 15 %Software, 6 % Balíčky, 9 % Výpočetní technika, 7 %

18 18 BT Business E-Shop - duben Akce 27 CPA – 333 £ Náklady na doručení 0,06 £ ROI – 0,32 Odesláno Náklady na odeslání 0,04 £ Celkové náklady 8107,72 £ Poměr otevřených – 24,48 % Kliknuto CPC – 2,29 £ CR – 0,69 % CTR – 11,43 % Otevřeno Náklady na otevření 0,26 £ £ 2 848,33 £ ARPU – 105,49 £ Doručeno Odmítnuto – 30,59 %

19 19 13 % celkového rozpočtu určeno na on-line reklamu Testování - On-line reklama zlepšuje celkové výsledky mediálního mixu 1 % celkového rozpočtu určeno na on-line reklamu 187% zvýšení brandingu 232% zvýšení brandingu Branding zde představuje průměr hodnot: podporované povědomí o značce, prohlášení o image značky a vyzkoušení produktu zákazníkem.

20 20

21 21 Diskuze a dotazy

22 22 Kontakt Tomáš Jindříšek Divison Director OgilvyInteractive Praha 7, Přívozní 2a, mobil telefon fax


Stáhnout ppt "Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek 22.5. 2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google