Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tvorba výrazů s proměnnou. Krabička se šesti kusy mýdla stojí v Kč. Kolik Kč stojí 5 kusů mýdla?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tvorba výrazů s proměnnou. Krabička se šesti kusy mýdla stojí v Kč. Kolik Kč stojí 5 kusů mýdla?"— Transkript prezentace:

1 Tvorba výrazů s proměnnou

2 Krabička se šesti kusy mýdla stojí v Kč. Kolik Kč stojí 5 kusů mýdla?

3

4 Rychlík jede průměrnou rychlostí s kilometrů za hodinu. Jakou dráhu ujede za 17 minut?

5

6 Ve voze metra je a lidí sedících a k lidí stojících. Kolik lidí může jet ve vlaku metra o 6 vozech?

7 6. ( a + k )

8 Jedna ovce dá průměrně 5 kg vlny za rok. Z kolika ovcí získají na farmě m kg vlny za rok?

9

10 Auto jelo stálou průměrnou rychlostí a ujelo za 3 hodiny a km. Kolik km by ujelo stejnou průměrnou rychlostí za 4 hodiny?

11

12 Na úpravě parku pracovalo c brigádníků. Práce jim trvala v hodin. Za kolik hodin při stejném výkonu by provedl úpravu parku jeden pracovník?

13 za c.v hodin

14 Auto jelo průměrnou rychlostí v km/h. Jakou vzdálenost ujelo za t minut?

15

16 Auto spotřebovalo m litrů benzínu na s kilometrů. Kolik litrů benzínu spotřebuje na 100 km?

17

18 Anička koupila 3 kg mouky po a Kč, 2 kg cukru po b Kč a za 6 Kč rohlíky. Platila stokorunou. Kolik Kč doslala zpět?

19 100 – ( 3a + 2b + 6 ) Kč

20 Výdaje na společný zájezd a žáků činily : jízdné j Kč, stravné s Kč, tři noclehy po n Kč, a vstupné d Kč. Vypočtěte částku c, kterou platil každý žák.

21

22 Cenu obleku k snížili o p procent. Kolik činila nová cena obleku?

23

24 Stroj S 1 vyrobil za a hodin k kusů výrobků. Výkonnější stroj S 2 vyrobil za tutéž dobu o 32 kusů více. Kolik kusů výrobků by vyrobily oba stroje dohromady za 3 hodiny?

25

26 Z jednoho hektaru se sklidí n tun pšenice. Pšenice se sklízí ze dvou lánů, první má výměru k hektarů, druhý má výměru o 6 hektarů menší. a)Kolik tun pšenice se sklidí z prvního lánu? b)Kolik tun se sklidí z obou lánů? c)O kolik tun pšenice více se sklidí z prvního lánu než z druhého lánu?

27 a) k.n b) k.n + n ( k – 6 ) c) k.n – n ( k – 6 )

28 Do nepovinného cvičení z matematiky se přihlásilo m chlapců a o n méně dívek. a)Kolik je přihlášeno dívek? b)Kolik je přihlášeno žáků? c)Kolik žáků je přihlášeno do cvičení z matematiky, jestliže chybějí 3 dívky a 2 chlapci?

29 a) m- n b) m + ( m – n ) c) m + ( m – n ) - 5

30 Za jeden rok se z jedné ovce získá m kg vlny. Kolik kg vlny získá a) z 20 ovcí za jeden rok, b) z x ovcí za 2 roky, c) za x ovcí za y let ?

31 a) 20m b) m. x. 2 = 2mx c) m. x. y = mxy

32 V nádrži je 150 litrů vody, každou minutu do ní přiteče n litrů. Kolik litrů vody bude v nádrži za t hodin?

33 n. t

34 Zdroje: • RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN X • Dr.František Běloun a kolektiv, Sbírka úloh z učiva matematiky základní škol, SPN, Praha 1985,

35 Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák počítá slovní úlohy pomocí proměnných. Sestavuje výrazy s proměnnými. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova:Výraz s proměnnou Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: let / 8. ročník


Stáhnout ppt "Tvorba výrazů s proměnnou. Krabička se šesti kusy mýdla stojí v Kč. Kolik Kč stojí 5 kusů mýdla?"

Podobné prezentace


Reklamy Google