Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Určení hodnoty číselného výrazu. Pořadí početních operací Nejdříve umocňujeme a odmocňujeme, poté násobíme a dělíme a nakonec sčítáme a odčítáme. Chceme.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Určení hodnoty číselného výrazu. Pořadí početních operací Nejdříve umocňujeme a odmocňujeme, poté násobíme a dělíme a nakonec sčítáme a odčítáme. Chceme."— Transkript prezentace:

1 Určení hodnoty číselného výrazu

2 Pořadí početních operací Nejdříve umocňujeme a odmocňujeme, poté násobíme a dělíme a nakonec sčítáme a odčítáme. Chceme – li zaměnit toto pořadí, používáme závorky. Pravidla pro odstraňování závorek: Nejprve odstraníme závorky ( kulaté ), poté [hranaté] a nakonec {složené}.

3 Vypočti: 1) (14. 0, ) : 5 = 2) ( 14 : 0,5 + 7 ) : 5 = 3) ( ,2 – 6,4 : 0,8 ). 3 = 4) ( 4,2 : 0, ,5 ). 7 = 5) ( 2,5 + 7 : 2 ) : 3 – 1 = 6) ( 9 : 2 – 1,5 ) : =

4 Vypočti: 1) (14. 0, ) : 5 = 4 2) ( 14 : 0,5 + 7 ) : 5 = 7 3) ( ,2 – 6,4 : 0,8 ). 3 = 42 4) ( 4,2 : 0, ,5 ). 7 = 147 5) ( 2,5 + 7 : 2 ) : 3 – 1 = 1 6) ( 9 : 2 – 1,5 ) : = 7

5 Počítej s mocninami:

6 Výsledky:

7 Počítej s racionálními čísly:

8 Výsledky:

9 Vypočti:

10 Výsledky:

11 Počítej s úsměvem :

12 Výsledky :

13 Počítání se závorkami: 1) [( 4 – 4 ) : 2 - 2] : (-2) = 2)( 1 – 2 ). [ ( ). 5 – ( 5 – 7). 8] = 3)4 - [ ( 5 – 7 ) – 3. ( )] = 4)8. (-2) – 5. [ -3 + ( -2). ( -1 -9) + 4] + 12 = 5) { 9 +[ ( ) + 12 ] } = 6) 3 + { [- ( - 2 – 5 ) – 6 ] – 7 } – 8 = 7) 10 - { 12 - [( - 9) + ( - 1)]} = 8) [ ( - 3 – 4 ) - 5] + 6 =

14 Počítání se závorkami: 1) [( 4 – 4 ) : 2 - 2] : (-2) = 1 2)( 1 – 2 ). [ ( ). 5 – ( 5 – 7). 8] = -13 3)4 - [ ( 5 – 7 ) – 3. ( )] = )8. (-2) – 5. [ -3 + ( -2). ( -1 -9) + 4] + 12 = ) { 9 +[ ( ) + 12 ] } = ) 3 + { [- ( - 2 – 5 ) – 6 ] – 7 } – 8 = -28 7) 10 - { 12 - [( - 9) + ( - 1)]} = -12 8) [ ( - 3 – 4 ) - 5] + 6 = -11

15 Zdroje: RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN X RNDr.Radim Slouka a kolektiv, Sbírka příkladů z matematiky pro žáky 5.-9.tříd ZŠ, studenty gymnázií, a tříd s rozšířenou výukou matematiky, FIN,spol.s r.o., Olomouc 1993, ISBN:

16 Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M 9 Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák určuje hodnotu početních výrazů. Zná pravidla odstraňování závorek a posloupnost početních operací. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova:Číselný výraz Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: let / 8. ročník


Stáhnout ppt "Určení hodnoty číselného výrazu. Pořadí početních operací Nejdříve umocňujeme a odmocňujeme, poté násobíme a dělíme a nakonec sčítáme a odčítáme. Chceme."

Podobné prezentace


Reklamy Google