Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt SIPVZ, Okruh D – využití ICT pro žáky se zdravotním postižením evidenční číslo 0150P2006 ICT a pracovní vyučování v ZŠ praktické Mateřská škola,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt SIPVZ, Okruh D – využití ICT pro žáky se zdravotním postižením evidenční číslo 0150P2006 ICT a pracovní vyučování v ZŠ praktické Mateřská škola,"— Transkript prezentace:

1 Projekt SIPVZ, Okruh D – využití ICT pro žáky se zdravotním postižením evidenční číslo 0150P2006 ICT a pracovní vyučování v ZŠ praktické Mateřská škola, Základní škola a Praktiucká škola, České Budějovice, Štítného 3 Tel., fax: Web:

2 Hlavní cíl projektu Cílem projektu je vytvořit podmínky pro využití ICT ve výuce pracovního vyučování. Nová technika, vědomosti a dovednosti, které získali pedagogové v souvislosti s realizací SIPVZ, umožňují učitelům vytvářet učební pomůcky podle vlastních představ a potřeb.

3 Projekty V uplynulých dvou letech realizovali učitelé naší školy dva projekty SIPVZ, jejichž obsahem byla tvorba výukových prezentací pro zvláštní školu, mimo jiné i pro pracovní vyučování. Využitím ICT ve školních dílnách dojde ke spojení získaných vědomostí s praxí.

4 Dílčí cíle projektu Dílčí cíle projektu se snaží rozvíjet všechny tři složky SIPVZ: Informační gramotnost  využití a rozšíření znalostí a dovedností pedagogů v užívání ICT a tvorbě názorných učebních pomůcek  přenášení těchto zkušeností na žáky

5 Dílčí cíle projektu Výukový SW a informační zdroje  tvorba a využívání učebních pomůcek: - pracovní sešity a listy - databáze pracovních námětů - názorné učební pomůcky (přehledné tabulky a schémata, kartičky, obrázky, pexesa apod.) - instruktážní videoklipy  možnost práce s ICT a informačními zdroji přímo v učebně (školních dílnách)

6 Dílčí cíle projektu Infrastruktura  rozšíření počítačové sítě  pořízení barevné laserové tiskárny a dalších prostředků pro tvorbu názorných učebních pomůcek  pořízení digitální kamery

7 Zdůvodnění projektu Výuka žáků s mentální retardací vychází vzhledem k úrovni jejich rozumových schopností ze zásad  názornosti  aktivity žáků  soustavnosti  trvalosti  přiměřenosti

8 Přínos projektu  zajímavá prezentace učiva v hodině (s využitím projekční techniky)  tištěné pracovní listy (učebnice)  názorné obrázky a přehledné tabulky pro rychlé zopakování učiva  motivace žáků spoluprácí při natáčení videoukázek

9 Realizátoři projektu  Jiří Zemko, Eduard Trost, Ivo Mynář (realizace projektu, tvorba učebních pomůcek - učitelé PV )  Jitka Jaukerová, Anna Dvořáčková, Lenka Zítková (administrativa projektu – statutární zástupce ředitelky, hospodářka, účetní)

10 Rozpočet projektu

11 Pořízené technické vybavení  digitální videokamera Panasonic NV-GS500EP-S s příslušenstvím  barevná laserová tiskárna HP Color Laserjet 3600dn  laminátor PoucMaster 12VT  řezačka Premiér 310

12 Rozšíření počítačové sítě  počítačová síť byla rozšířena do všech tří dílen a kabinetu PV  připojeny byly i dvě sousední učebny a relaxační místnost s žákovskou knihovnou  síť byla rozšířena o 16 zásuvek

13 Pořízené programové vybavení a literatura  3 licence MS FrontPage pro tvorbu dokumentů ve formátu *.html  odborná literatura zaměřená na technické práce (celkem 16 publikací)

14 Výstupy projektu  Tématický plán – podrobně rozpracovaný pro jednotlivé ročníky a tématické celky, s doporučenými výrobky  Učebnice – osm témat v celkovém rozsahu přibližně 60 stran lze tisknout podle výběru učitele  Elektronická učebnice – ve formátu html, webové stránky s hypertextovými odkazy

15 Výstupy projektu  Výrobky – asi 90 pracovních námětů v šesti tématických celcích (foto výrobku, rozpis materiálu, nářadí, pracovní postup, schéma)  Pomůcky – obrázky, tabulky, kartičky, přehledy  Filmy – krátké instruktážní filmy

16 Přenositelnost projektu Na procesu posuzování prezentací a metodické příručky se podílejí všichni pedagogové naší školy a  Mateřská škola a Základní škola Tábor

17 Dostupnost výstupů  Informace na webových stránkách školy  na seminářích IC SIPVZ, pravidelně pořádaných naší školou  po předchozí domluvě na CD ROM při návštěvě školy

18 Pokračování projektu  ověření materiálu v pedagogické praxi  doplnění a rozšíření souboru pomůcek  zapojení dalších vyučujících do tvorby názorných učebních pomůcek  zavádění ICT do každodenní praxe pedagogických pracovníků  ICT jako zdroj poznání pro všechny žáky

19 Děkuji za pozornost Jiří Zemko Mateřská škola, Základní šola a Praktická škola, České Budějovice, Štítného 3


Stáhnout ppt "Projekt SIPVZ, Okruh D – využití ICT pro žáky se zdravotním postižením evidenční číslo 0150P2006 ICT a pracovní vyučování v ZŠ praktické Mateřská škola,"

Podobné prezentace


Reklamy Google