Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45.  Cíl práce ◦ Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45.  Cíl práce ◦ Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace,"— Transkript prezentace:

1 Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45

2  Cíl práce ◦ Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace, Rada pro reklamu.  Metodika ◦ Studium dostupných publikací a internetových stránek zabývajících se danou problematikou, Etický kodex reklamy (2009), zákon o reklamě č.40/1995 Sb

3  Etika  Etický kodex reklamy  Samoregulace  Rada pro reklamu  Regulace reklamy

4  Stará jako lidstvo samo  Placená i neplacená forma propagace  Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy  Druhy reklamy ◦ Venkovní reklama (billboardy, plakáty,…) ◦ Televize ◦ Rozhlas ◦ Tisk ◦ Internet ◦ Propagační předměty ◦ Osobní doporučení

5  Filosofická disciplína, která zkoumá morálku nebo morálně relevantní údaje  Hodnotí činnost člověka z hlediska „dobra a zla“

6  upravuje Kodex reklamy a Zákon o regulaci reklamy  Slušnost, četnost, pravdivost reklamy  Společenská odpovědnost reklamy

7  Nestátní a nezisková organizace  Založena v roce 1994  člen EASA – The European Advertising Standards Aliance  cíl - čestná, legální, pravdivá a decentní reklama v ČR  posuzování stížností na reklamu  spolupráce se státními orgány ◦ RPR nedává sankce  Řídí se Etickým kodexem, který také vydává

8  Rada pro reklamu je složena z předních představitelů společností, které sami rozhodují o reklamě a její etické regulaci.  Copy advice – nástroj prevence  Flexibilita etickým pravidlům

9

10

11  Navozuje, že bez zakoupení zboží utrpíte vy nebo osoba Vám blízká vážnou újmu  Proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá a které pro svou povahu ani mít nemůže  Uváděné reálné složení výrobku neodpovídá skutečnému složení  Informace uvedené o výrobku na jeho obalu (etiketě) neodpovídá obsahu balení výrobku

12  5 různých reklamních spotů ◦ 3x televizní reklama, 2x Billboard  Soutěž ◦ Najděte reklamy, které prošli komisí jako etické, pouze unich bylo vzneseno obvinění

13

14

15

16

17

18  V posledních letech Rada pro reklamu schvaluje stále méně žádostí jako závadné, tedy je zde pozitivní trend z čehož vyplívá, že samoregulace funguje.  V roce 2012 bylo podáno 55 stížností a z toho byly pouze 4 závadné  SOUTĚŽ: nezávadná reklama byla pouze Penny – nakupujte hezky česky

19


Stáhnout ppt "Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45.  Cíl práce ◦ Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace,"

Podobné prezentace


Reklamy Google