Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz."— Transkript prezentace:

1

2 LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz

3 M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz

4 SEP MEP

5 pokud běží OBA motory MINIMÁLNÍ ROZDÍLY www.f-air.cz

6 pokud běží OBA motory MEP = přebytek výkonu www.f-air.cz

7 pokud vysadí JEDEN motor SEP = ztráta 100 % výkonu MEP = ztráta 50 % výkonu MEP = ztráta až 85 % výkonu www.f-air.cz

8 PROČ ? www.f-air.cz

9 ASYMETRICKÝ TAH www.f-air.cz

10 100 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

11 100 % 50 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

12 50 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

13 50 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

14 50 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

15 50 % 45 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

16 45 % DRAG 15 % ZTRÁTA VÝKONU www.f-air.cz

17 3 hlavní problémy ASYMETRICKÉHO LETU 1. ZATÁČENÍ 2. KLONĚNÍ 3. ZVÝŠENÍ ODPORU pilotáží MUSÍM PŘEKONAT www.f-air.cz

18 1. ZATÁČENÍ SMĚROVKA (NOHA) PROTI www.f-air.cz

19 2. KLONĚNÍ KŘIDÉLKA PROTI www.f-air.cz

20 3. ZVÝŠENÍ ODPORU www.f-air.cz

21 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY NÁKLON 0° www.f-air.cz

22 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY www.f-air.cz

23 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK NÁKLON 5° a více www.f-air.cz

24 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK www.f-air.cz

25 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5° www.f-air.cz

26 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU www.f-air.cz

27 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE VÝSLEDEK ! www.f-air.cz

28 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

29 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí motor... JE ZLE www.f-air.cz

30 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí kritický motor... JE JEŠTĚ HŮŘ www.f-air.cz

31 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

32 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

33 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

34 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

35 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

36 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

37 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

38 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

39 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

40 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

41 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

42 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor...... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

43 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE P - FACTOR www.f-air.cz

44 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

45 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

46 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

47 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍLET www.f-air.cz

48 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍLET www.f-air.cz

49 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

50 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

51 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

52 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

53 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

54 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

55 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

56 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

57 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

58 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

59 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

60 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

61 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

62 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor...... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

63 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

64 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

65 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

66 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

67 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

68 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

69 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor...... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

70 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

71 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

72 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

73 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor...... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

74 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 1. VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

75 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

76 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 2. P - FACTOR www.f-air.cz

77 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

78 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 3. ROZLOŽENÍ VZLAKU www.f-air.cz

79 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

80 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

81 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 4. REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

82 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

83 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY NEMAJÍ KRITICKÝ MOTOR www.f-air.cz

84 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY MAJÍ MOTORYPROTIBĚŽNÉ www.f-air.cz

85 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY www.f-air.cz

86 NOVÝ POJEM V mc www.f-air.cz

87 minumum VmcVmcVmcVmc www.f-air.cz

88 minumum V mc control www.f-air.cz

89 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

90 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

91 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

92 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

93 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

94 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

95 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

96 VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

97 PLNÁ NOHA NÁKLON max 2-5° VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

98 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20° www.f-air.cz

99 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20° www.f-air.cz

100 minumum V mc control www.f-air.cz

101 HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ V mc  HMOTNOST  POLOHA TĚŽIŠTĚ  NADMOŘSKÁ VÝŠKA www.f-air.cz

102 HMOTNOST

103 ZVÝŠENÍ HMOTNOSTI = SNÍŽENÍ V mc HMOTNOST OK www.f-air.cz

104 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B www.f-air.cz

105 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B www.f-air.cz

106 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B www.f-air.cz

107 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B www.f-air.cz

108 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B www.f-air.cz

109 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B VÍCE NOHY NEMÁM MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST www.f-air.cz

110 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B VÍCE NOHY NEMÁM MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST www.f-air.cz

111 POLOHA TĚŽIŠTĚ POSUNUTÍ TĚŽIŠTĚ DOZADU = ZVÝŠENÍ V mc OK www.f-air.cz

112 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B www.f-air.cz

113 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH VZTLAK B ZVÝŠENÍM VÝŠKY SNÍŽÍM TAH www.f-air.cz

114 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH VZTLAK B MOHU TEDY SNÍŽIT RYCHLOST www.f-air.cz

115 NADMOŘSKÁ VÝŠKA ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA = SNÍŽENÍ V mc OK JEN DO URČITÉ HRANICE TAH x A = VZTLAK x B www.f-air.cz

116 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR www.f-air.cz

117 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR www.f-air.cz

118 = SNÍŽENÍ V mc OK JEN DO URČITÉ HRANICE ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA www.f-air.cz

119 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR www.f-air.cz

120 V mc vašeho letadla BYLA STANOVENA V mc vašeho letadla BYLA STANOVENA  MAX VZLETOVÝ VÝKON  MAX VZLETOVÁ HMOTNOST  MAX ZADNÍ CENTRÁŽ  PODVOZKY ZATAŽENY  KLAPKY PRO VZLET  většina dvoumotoráků = 0°  COWL FLAPS – PRO VZLET  TRIM - PRO VZLET  MAX NÁKLON = 5° www.f-air.cz

121

122 DOPORUČENÁ LITERATURA http://www.faa.gov/library/manuals/aircraf t/airplane_handbook/media/faa-h-8083- 3a-5of7.pdf JEPESSEN Multi Engine Manual POH PIPER PA-34 Seneca w w w. f – a i r. c z


Stáhnout ppt "LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google