Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz."— Transkript prezentace:

1

2 LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH

3 M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n

4 SEP MEP

5 pokud běží OBA motory MINIMÁLNÍ ROZDÍLY

6 pokud běží OBA motory MEP = přebytek výkonu

7 pokud vysadí JEDEN motor SEP = ztráta 100 % výkonu MEP = ztráta 50 % výkonu MEP = ztráta až 85 % výkonu

8 PROČ ?

9 ASYMETRICKÝ TAH

10 100 % ZTRÁTA VÝKONU

11 100 % 50 % ZTRÁTA VÝKONU

12 50 % ZTRÁTA VÝKONU

13 50 % ZTRÁTA VÝKONU

14 50 % ZTRÁTA VÝKONU

15 50 % 45 % ZTRÁTA VÝKONU

16 45 % DRAG 15 % ZTRÁTA VÝKONU

17 3 hlavní problémy ASYMETRICKÉHO LETU 1. ZATÁČENÍ 2. KLONĚNÍ 3. ZVÝŠENÍ ODPORU pilotáží MUSÍM PŘEKONAT

18 1. ZATÁČENÍ SMĚROVKA (NOHA) PROTI

19 2. KLONĚNÍ KŘIDÉLKA PROTI

20 3. ZVÝŠENÍ ODPORU

21 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY NÁKLON 0°

22 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY

23 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK NÁKLON 5° a více

24 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK

25 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5°

26 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU

27 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE VÝSLEDEK !

28 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

29 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí motor... JE ZLE

30 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí kritický motor... JE JEŠTĚ HŮŘ

31 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

32 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

33 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

34 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

35 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

36 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

37 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

38 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

39 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

40 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

41 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

42 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor ten, který se točí K LETADLU

43 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE P - FACTOR

44 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

45 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

46 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

47 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍLET

48 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍLET

49 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

50 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

51 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

52 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

53 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

54 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

55 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

56 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

57 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

58 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

59 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

60 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

61 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE

62 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor ten, který se točí K LETADLU

63 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

64 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

65 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

66 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

67 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

68 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

69 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor ten, který se točí K LETADLU

70 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

71 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

72 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

73 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor ten, který se točí K LETADLU

74 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 1. VRTULOVÝ PROUD

75 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

76 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 2. P - FACTOR

77 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

78 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 3. ROZLOŽENÍ VZLAKU

79 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

80 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

81 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 4. REAKČNÍ MOMENT

82 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

83 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY NEMAJÍ KRITICKÝ MOTOR

84 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY MAJÍ MOTORYPROTIBĚŽNÉ

85 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY

86 NOVÝ POJEM V mc

87 minumum VmcVmcVmcVmc

88 minumum V mc control

89 VYSAZENÍ MOTORU

90 VYSAZENÍ MOTORU

91 VYSAZENÍ MOTORU

92 VYSAZENÍ MOTORU

93 VYSAZENÍ MOTORU

94 VYSAZENÍ MOTORU

95 VYSAZENÍ MOTORU

96 VYSAZENÍ MOTORU

97 PLNÁ NOHA NÁKLON max 2-5° VYSAZENÍ MOTORU

98 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°

99 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°

100 minumum V mc control

101 HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ V mc  HMOTNOST  POLOHA TĚŽIŠTĚ  NADMOŘSKÁ VÝŠKA

102 HMOTNOST

103 ZVÝŠENÍ HMOTNOSTI = SNÍŽENÍ V mc HMOTNOST OK

104 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B

105 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B

106 POLOHA TĚŽIŠTĚ B A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B

107 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B

108 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B

109 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B VÍCE NOHY NEMÁM MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST

110 POLOHA TĚŽIŠTĚ A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B VÍCE NOHY NEMÁM MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST

111 POLOHA TĚŽIŠTĚ POSUNUTÍ TĚŽIŠTĚ DOZADU = ZVÝŠENÍ V mc OK

112 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH x A TAH VZTLAK = VZTLAK x B B

113 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH VZTLAK B ZVÝŠENÍM VÝŠKY SNÍŽÍM TAH

114 NADMOŘSKÁ VÝŠKA A TAH VZTLAK B MOHU TEDY SNÍŽIT RYCHLOST

115 NADMOŘSKÁ VÝŠKA ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA = SNÍŽENÍ V mc OK JEN DO URČITÉ HRANICE TAH x A = VZTLAK x B

116 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR

117 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR

118 = SNÍŽENÍ V mc OK JEN DO URČITÉ HRANICE ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA

119 V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR

120 V mc vašeho letadla BYLA STANOVENA V mc vašeho letadla BYLA STANOVENA  MAX VZLETOVÝ VÝKON  MAX VZLETOVÁ HMOTNOST  MAX ZADNÍ CENTRÁŽ  PODVOZKY ZATAŽENY  KLAPKY PRO VZLET  většina dvoumotoráků = 0°  COWL FLAPS – PRO VZLET  TRIM - PRO VZLET  MAX NÁKLON = 5°

121

122 DOPORUČENÁ LITERATURA t/airplane_handbook/media/faa-h a-5of7.pdf JEPESSEN Multi Engine Manual POH PIPER PA-34 Seneca w w w. f – a i r. c z


Stáhnout ppt "LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google