Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jiří Šleis, Miroslav Kubíska.  Úvod  Reklama 1  Reklama 2  Reklama 3  Reklama 4  Reklama 5  Teorie o drncání vlaku  Závěr  Použitá literatura.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jiří Šleis, Miroslav Kubíska.  Úvod  Reklama 1  Reklama 2  Reklama 3  Reklama 4  Reklama 5  Teorie o drncání vlaku  Závěr  Použitá literatura."— Transkript prezentace:

1 Jiří Šleis, Miroslav Kubíska

2  Úvod  Reklama 1  Reklama 2  Reklama 3  Reklama 4  Reklama 5  Teorie o drncání vlaku  Závěr  Použitá literatura

3  Snažíme se zjistit, jestli jsou v reklamách nesmysly  Pokud jsou, tak jak moc nesmyslné  Můžeme věřit reklamám?  Na závěr objasníme proč vlak drncá

4

5  Pokud je ponoka ponořnená, pak F g = F vz ◦ Výsledná síla působící na ponorku = 0 ◦ Uvažujme, že je ponorka v klidu, pak jí lze i malou silou uvést do pohybu

6  S plnýmy balastními nádržemi je nemožné aby se ponorka vynořila neboť F g >> F vz ◦ Auto, jehož váha je přibližně 3000 krát menší tedy nemá šanci ji vytáhnout na hladinu

7

8

9  400hp,1700 kg váha  Z 0 na 100km/h za 5,3 s  Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 4,8 s  Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

10  Reaktivní (tryskový) motor je motor, pracující na principu zákona akce a reakce.  Síla, kterou reaktivní motor vyvíjí, se nazývá tah. Je úměrná množství a rychlosti média, které motor opouští.  Aby tato rychlost byla co největší, je reaktivní motor vybaven vhodně tvarovanou tryskou.  Schéma proudového motoru:

11  Jednomístný rekordní automobil  pohon dvěma leteckými tryskovými motory  Vůz zrychloval za 4 s na 160 km/h a za 16 s na 1000 km/h.  dosáhl s uvedeným vozem Andy Green rychlosti 1227,73 km/h a oficiálně tak jako první překonal rychlost zvuku. Jeho rekord nebyl dosud překonán.

12

13

14  Vycházíme z výkonu vrtulníku a točivého momentu vrtačky  P – výkon (kW); f – otáčky za minutu; M – točivý moment  pro malý vrtulník nám vyšel točivý moment min. 300 Nm (výkon ≅ W)  Aku vrtačka má toč. Moment kolem 50 Nm (výkon ≅ 500 W)

15

16

17  Hybnost je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru setrvačnosti tělesa.  Hybnost je vektorová veličina  Velikost hybnosti závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa  směr hybnosti je stejný jako směr rychlosti.  Vektor hybnosti je určen vztahem: p = mv  Zákon zachování hybnosti tvrdí, že hybnost izolované soustavy těles se zachovává.

18

19

20  nárazové síly - deformační i pohybové účinky  K řešení nárazu těles se používají impulzové věty: ◦ Celková hybnost těles po nárazu je rovna jejich celkové hybnosti před nárazem. ◦ Celkový moment hybnosti těles po nárazu je roven jejich celkovému momentu hybnosti před nárazem.  Vychází se přitom ze zákonů zachování (energie, hybnosti, momentu hybnosti).  Setrvačnost je vlastnost hmotných těles, které se snaží setrvat v klidu nebo v rovnoměrném přímočarém pohybu v případě, že na těleso nepůsobí žádná síla nebo síly jsou v rovnováze.

21

22 Vagony se jen vezou, ty zanedbáme

23 Kastle se jenom veze, tu zanedbáme Zbyde lokomotiva

24 Motor a podvozek se jenom vezou, ty zanedbáme Zbyde motor a podvozek

25 Pro zjednodušení vezmeme jedno Zbydou kola

26 Π je konstantna, tu zanedbáme, vznikne čtverec Kolo je πr 2

27  Čtverec, když jede po kolejích DRNCÁ!

28  Ve většině reklam jsou nesmysly  Některé jsou však schválně reálné (nemyslíš, zaplatíš)  Záleží co se reklama snaží prodat / na co upozornit

29

30  C3%AD_moment   priklepove-vrtacky/  4.htm


Stáhnout ppt "Jiří Šleis, Miroslav Kubíska.  Úvod  Reklama 1  Reklama 2  Reklama 3  Reklama 4  Reklama 5  Teorie o drncání vlaku  Závěr  Použitá literatura."

Podobné prezentace


Reklamy Google