Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224)"— Transkript prezentace:

1 Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224)
Tato prezentace je odpovědí na úplně poslední úkol v knize Trénink je v hlavě… – úkolem bylo zapsat do grafické podoby předpokládaný průběh stresu u žáka Pepíčka, pokud by ho nezkoušel učitel, ale trenér zvířat. V této prezentaci jsem nechal jen text dialogu mezi žákem a zkoušejícím a grafy. Tabulková část je uvedená v knize. Pepíček správně 1,2

2 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 1: U: „Nováku, uděláme si zkoušení jen na jedničku a malé bezvýznamné plusy. Pokud nebudeš umět, tak tě známkovat nebudu a zkusíš to příště.“ (Pepíček se dostává do pozitivního modu a tím pádem má START u tabule na nižší úrovni stresu.) P: Stojí před tabulí a podívá se na učitele. (Malé DB pro START.) U: „Kde žije zajíc polní?“ (Podnět k osvojenému LE.) P: „Zajíc polní žije na poli.“ (Splnil LE, které je zároveň středním DB pro zbytek zkoušení) U: „Dobře“ (bridge) … „Píšu si malé plus.“ (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 1 1 Pepíček správně 1,2 1 1 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

3 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č.2: P: Podívá se na učitele. (Malé DB pro START) U: „Jaká jiná krajina je podobná poli?“ (LE, umí) P: „Louky, nížiny“ (splnil LE) U: „Dobře“ (bridge) … a píše si plus (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 2 2 Základní délka (ZD) 2 Pepíček správně 1,2 2 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

4 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 3: P: Dívá se na učitele. (START, malé DB) U: „Jak se na těch rozlehlých rovinách bez lesa brání před nepřáteli?“ (zkusil podnět k LE, co umí…) P: „Ostrými zuby?“ (nesplnil, LE) U: Mlčí po dobu 3 vteřin. (LRS) P: „Zajíc polní žije na polích.“ (střední DB, které už ale zároveň zahajuje další dialog) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 3 Základní délka (ZD) 3 3 3 Pepíček správně 3 - LRS Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

5 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 4: P: „Zajíc polní žije na polích.“ (střední DB, použité v rámci LRS předchozího dialogu) U: „Kolik je dvě a dvě?“ (Učitel dal po LRS jistý vyzkoušený úkol, který Pepíček zvládá.) P: „Čtyři.“ (splnil LE) U: „Dobře! (bridge) … „Píšu znovu plus.“ (sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 4 4 4 Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 4 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

6 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 5: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Kolik má zajíc uší?“ (jednoduché LE, použito jako cvik k naladění, behavior momentum) P: „Dvě.“ (splnil LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinfrocer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 5 5 Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 5 5 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

7 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 6: P: Kouká na učitele. (malé DB) U: „Kolik má zadních nohou a kolik předních?“ (jednoduché LE, použito jako cvik k naladění) P: „Dvě a dvě.“ (splnil LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) Pepíček správně 4-6 – behavior momentum 6 6 6 6 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

8 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 7: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Které z těch nohou jsou delší?“ (Jednoduché LE jako menší krok v shapingu na cestě k odpovědi o rychlém běhu. Na té byl totiž minule Pepíček neúspěšný, a tím pádem opravný pokus musí být snadnější.) P: „Zadní.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? Základní délka (ZD) 7 7 Pepíček správně 7, 8, 9 7 7 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

9 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 8: P: Chvíli kouká na učitele, a když neslyší otázku, říká: „Zajíc polní žije na poli.“ (střední DB pro START. To sice Pepíčkovu hladinu stresu ve skutečnosti zvýšilo, ale to trenér – učitel nemohl tušit. Střední DB pro START zařadil spíše pro jistotu, pro jakési pojištění Pepíčka v dolní části grafu) U: „Proč má zajíc zadní nohy delší?“ (LE, umí) P: „Aby rychle utíkal.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 8 8 Základní délka (ZD) 8 8 Pepíček správně 7, 8, 9 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

10 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby
Dialog č. 9: P: Kouká na učitele. (malé DB na START) U: „Před kým utíká?“ (umí, LE) P: „Před nepřáteli.“ (splnil, LE) U: „Dobře.“ (bridge, píše si plus – sekundární reinforcer) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 9 9 Základní délka (ZD) 9 9 Pepíček správně 7, 8, 9 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony

11 PROČ? Výkon Stresové hormony Možnost volby Bez možnosti volby 10 10
Dialog č. 10: P: Po chvíli čekání říká: „Zajíc polní žije na poli.“ (střední DB, trenér-učitel ho opět udělal pro jistotu, tentokrát jím Pepíčkův stres na STARTu snížil) U: „A kde ještě a jak tam tedy uniká před nepřáteli?“ (Umí, ale je to HE, napíšeme alespoň 1/4. Proto mu před tím nechal učitel čas na uklidnění a pro jistotu i střední DB.) P: „Žije i v jiných rovinatých krajinách, kde před nepřáteli uniká rychlým během. Proto má dlouhé zadní nohy.“ U: „Výborně Nováku, máš u mě polovinu jedničky, ani to nebolelo!“ (bridge, poměrně velká odměna – jackpot za výjimečný výkon). „Teď se běž na chvilku proběhnout na chodbu a až budeš mít pocit, že zvládneme zbytek, postav se zase před tabuli. Pak to spolu doděláme.“ (Učitel proložil Pepíčkovi trénink hrou, aby odplavil případné nahromaděné stresové hormony a aby vyšel ze stereotypu zkoušení.) AUTONOMNÍ FÁZE EUSTRESU FÁZE OPTIMÁLNÍHO UČENÍ V EUSTRESU DISTRES BEZ REAKCE Výkon ½ ZD ¾ ZD ¼ ZD Fight, flight, freeze PROČ? 10 10 Základní délka (ZD) 10 Pepíček správně 10 10 Možnost volby Bez možnosti volby Stresové hormony


Stáhnout ppt "Pepíčka zkouší trenér zvířat (str. 224)"

Podobné prezentace


Reklamy Google