Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zlepšení prostředí v problémových sídlištích

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zlepšení prostředí v problémových sídlištích"— Transkript prezentace:

1 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích
Centrum pro regionální rozvoj ČR Pobočka Střední Čechy

2 Osnova prezentace Představení CRR Klíčové činnosti poboček – 5.2
Posouzení přijatelnosti Kontrola formálních náležitostí Ex-ante analýza rizik a kontrola

3 Představení CRR CRR je státní příspěvková organizace zřízená MMR pro administraci programů dotovaných EU. zprostředkující subjekt pro programy Integrovaný operační program (IOP) Operační program technická pomoc (OPTP) Operační programy v rámci Cíle 3 zprostředkující subjekt pro programy SF + Iniciativ Společný regionální operační program (SROP) Jednotný programový dokument pro cíl 2 (JPD2) Iniciativa INTERREG IIIA, IIIB a IIIC implementační agentura předvstupní pomoci EU Národní Phare – Grantová schémata na podporu infrastruktury CBC Phare – Velké investiční projekty a Společné fondy malých projektů

4 Pobočka CRR ČR podpora a konzultace žadatelům/příjemcům před, během realizace a v období udržitelnosti projektu Projektový manažer kontrola a konzultace výběrových řízení, analýzy rizik, monitoring projektů na místě, administrace změn projektu, kontrola monitorovacích zpráv, kontrola udržitelnosti Finanční manažer kontrola rozpočtů, věcná a formální kontrola účetních dokladů zejména při žádosti o platbu, podpora při sestavení soupisky faktur, konzultace při dokladování způsobilých výdajů

5 Klíčové činnosti poboček – 5.2
Pracovníci CRR poskytují poradenství např. při: Zpracování projektové žádosti Přípravě zadávací dokumentace k VŘ Zpracování monitorovacích zpráv Tvorbě zjednodušené žádosti o platbu Ale pracovníci CRR nemohou za žadatele zpracovávat projektovou žádost nebo některé z povinných příloh či vypracovávat zadávací dokumentaci k výběrovým řízením atd.

6 Klíčové činnosti poboček – 5.2
Příjem žádosti o dotaci Posouzení přijatelnosti Kontrola formálních náležitostí Ex-ante AR Kontrola rozpočtů a údajů o příjemci a projektu v Rozhodnutí/Podmínkách o poskytnutí dotace Finanční a fyzické monitorování projektů Schvalování monitorovacích hlášení a závěrečných zpráv Kontrola a schvalování zjednodušené žádosti o platbu Kontrola dodržování Podmínek v období Udržitelnosti

7 Posouzení přijatelnosti - I
Obecná kritéria přijatelnosti žádost se vztahuje pouze na jednu oblast intervence IOP, projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a aktivitami příslušné oblasti intervence, projekt odpovídá pokynům nastaveným v příslušné výzvě, projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů a povolené období v případě, že tyto hranice byly pro danou oblast intervence případně příslušnou výzvu stanoveny, projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IOP, žadatel splňuje definici příjemce u příslušné oblasti intervence a vymezení v příslušné výzvě.

8 Posouzení přijatelnosti - II
Specifická kritéria přijatelnosti: požadovaná dotace se vztahuje pouze ke způsobilým výdajům stanoveným pro příslušnou oblast podpory, projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory pro příslušnou oblast podpory, v projektu jsou popsána všechna zadávací řízení, pokud s nimi projekt počítá, popis zadávacích řízení nevykazuje rozpor s příslušnou legislativou, projekt je součástí IPRM schváleného ŘO IOP nebo ŘO ROP, projekt do aktivity 5.2c bude realizován v problémové zóně, kde byla zahájena realizace projektu z IOP oblasti intervence 3.1 a nebo z OP LZZ oblasti intervence 3.2, rozpočet je jednoznačně strukturovaný a způsobilé výdaje v rozpočtu jsou reálné.

9 Posouzení přijatelnosti III
V případě, kdy není možné posoudit přijatelnost projektu, je žadatel vyzván k doplnění informací v termínu do 15 pd od převzetí výzvy k doplnění. Celkově je možné vyzvat k doplnění max. 2x. V případě, že projekt nesplňuje kterékoliv kritérium, je vyřazen z procesu dalšího hodnocení. O vyřazení je žadatel informován písemně s uvedením kritérií přijatelnosti, které projekt nesplňuje a s odůvodněním. Pokud žádost splní kritéria přijatelnosti, CRR žadateli (v aktivitě regenerace bytových domů) do 5 pracovních dní od ukončení posouzení přijatelnosti zašle potvrzení o přijatelnosti projektu => počáteční datum způsobilosti výdajů

10 Kontrola formálních náležitostí - I
Žádost byla podána v předepsané formě (v elektronické podobě, vytištěná, počet výtisků), Verze elektronické i tištěné žádosti jsou (dle kontrolního znaku) shodné, Tištěná žádost je podepsána statutárním zástupcem žadatele, V žádosti jsou vyplněny všechny předepsané a požadované údaje, Jsou doloženy všechny povinné přílohy a ty jsou v požadované formě (včetně očíslování), Povinné přílohy obsahově splňují příslušné náležitosti.

11 Kontrola formálních náležitostí - II
Nejčastější chyby při kontrole formálních náležitostí Nejsou doloženy všechny přílohy Nejsou vyplněny povinné údaje Chybí podpis/ razítko statutárního zástupce Špatně zaokrouhlené finanční částky

12 Kontrola formálních náležitostí - III
Pokud není splněno alespoň jedno kritérium formálních náležitostí: P-CRR vyzve žadatele k doplnění nebo opravě chybějících náležitostí s termínem do 15 pd pod sankcí vyřazení žádosti. Dopis je zasílán na doručenku. Žadatelům, jejichž žádosti byly v průběhu kontroly formálních náležitostí vyřazeny, zašle P-CRR dopis s uvedením výčtu formálních kritérií, které žádost nesplnila včetně odůvodnění

13 Ex-ante analýza rizik a kontrola
Cílem ex-ante analýzy rizik a ex-ante kontroly je posoudit a ověřit z hlediska přijatelnosti, realizovatelnosti a udržitelnosti projektu věcnou správnost a soulad údajů uvedených v žádosti se skutečností, ověřit na místě stav projektu a předejít tak případným budoucím problémům při implementaci projektu. Současně s ex-ante analýzou rizik se prověřují započatá, probíhající a ukončená výběrová řízení k projektu.

14 Ex-ante kontrola na místě
Kontrolovaný subjekt bude o připravované kontrole vhodným způsobem vyrozuměn minimálně 2 pd předem. Pracovník P-CRR při fyzické kontrole ex-ante postupuje podle kontrolního listu O kontrole bude na místě pořízen zápis ve dvou originálech, který podepíší všichni účastníci kontroly (včetně žadatele) V případě zjištění nedostatků zápis obsahuje detailní popis zjištěného problému, vyvozené závěry a popis dohody s příjemcem na způsobu a termínu odstranění nedostatků

15 Ex-ante analýza rizik a kontrola
O výsledku ex-ante analýzy rizik a kontroly CRR informuje ŘO: na základě analýzy rizik projektová žádost doporučena k financování bez ex-ante kontroly projektová žádost doporučena k financování na základě ex-ante kontroly projektová žádost nedoporučena k financování na základě ex-ante kontroly

16 Schvalování projektů Projekty doporučené k poskytnutí dotace schvaluje ředitelka ŘO IOP. V případě, že je projekt doporučen, obdrží žadatel od CRR Registrační list a návrh Podmínek Rozhodnutí.

17 Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Rozhodnutí o poskytnutí dotace vydává ŘO IOP a podepisuje ministr pro místní rozvoj. Nedílnou součástí Rozhodnutí jsou Podmínky. Statutárního zástupce příjemce (nebo jím pověřená osoba) svým podpisem stvrdí, že byl seznámen s ustanoveními uvedenými v Rozhodnutí a Podmínkách.

18 Zadávací a výběrová řízení
ZŔ u aktivit spojených s revitalizací veřejných prostranství (5.2.a, část 5.2.c) může být zahájeno a dokončeno před vydáním Rozhodnutí. ZŘ u aktivit spojených s regenerací bytových domů mohou být zahájena před vydáním potvrzení o způsobilosti projektu (vydá CRR), ale nesmí být před vydáním tohoto potvrzení ukončena Každý zadavatel je povinen dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Předpokládaná hodnota zakázky musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým.(§ 6 zákona 137/2006 Sb.)

19 Zadávací a výběrové řízení
Dle zákona 137/2006 Sb. postupují veřejní zadavatelé uvedení v § 2 tohoto zákona. Žadatelé, kteří nejsou zadavateli veřejných zakázek podle zákona 137/2006 Sb. jsou povinni při výběru dodavatele pro realizaci projektu postupovat v souladu se Závaznými postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných EU (příloha č. 10 PPŽP).

20 Závazné postupy pro zadávání zakázek spoluf
Závazné postupy pro zadávání zakázek spoluf. Ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona 137/2006 Sb. (do 500 tis. Kč bez DPH) přímý nákup dokladovatelnost nad 50 tis. Kč písemná smlouva Postup pro zadávání zakázek malého rozsahu – 2. kategorie (DaSl od 500 tis.Kč a nedosáhne 1 mil. Kč, SPr od 500 tis. Kč nedosáhne 3 mil. Kč bez DPH) výzva minimálně 3 zájemcům lhůta k podání nabídek min. 15 dní nemusí být ustanovena hodnotící komise Postup pro zadávání zakázek malého rozsahu – 3. kategorie (DaSl od 1 mil. Kč a nedosáhne 2 mil.Kč, SPr od 3 mil. Kč a nedosáhne 6 mil. Kč bez DPH) alespoň 3 členná hodnotící komise

21 Závazné postupy pro zadávání zakázek IOP Zakázky „vyššího“ rozsahu (pro subjekty, které nespadají pod aplikaci zák. č. 137/2006 Sb.) Postup pro zadávání zakázek s vyšší hodnotou – 1. kategorie (DaSl od 2 mil. Kč a nedosáhne 5,857 mil. Kč, SPr od 6 mil. Kč nedosáhne 20 mil. Kč bez DPH) výzva min. 5 zájemcům , zveřejnění výzvy v Obchodním věstníku lhůta k podání nabídek min. 22 dní ode dne zveřejnění v Obch. věstníku alespoň 3 členná hodnotící komise také obchodní veřejná soutěž dle obchodního zákoníku Postup pro zadávání zakázek s vyšší hodnotou – 2. kategorie (DaSl od 5,857 mil. Kč, SPr od 20 mil. Kč bez DPH) výzva min. 9 zájemcům nebo vhodné uveřejnění požadavek na kvalifikaci v rozsahu zák. č. 137/2006 Sb. lhůta k podání nabídek min. 40 dní ode dne zveřejnění v Obch. věstníku alespoň 5 členná hodnotící komise

22 Zadávací a výběrová řízení
Zadavatel je povinen předložit zadávací dokumentaci ke schválení CRR 10 dní před zveřejněním VŘ nebo před odesláním výzvy uchazečům. Zadavatel je povinen zaslat CRR písemnou pozvánku na jednání hodnotící komise nejpozději 7 dní před jeho konáním.

23 Ing. Jan Klofáč, tel.221596555 Ing. Arnošt Mareček, tel. 221596556
Děkujeme za pozornost Ing. Jan Klofáč, tel Ing. Arnošt Mareček, tel


Stáhnout ppt "Zlepšení prostředí v problémových sídlištích"

Podobné prezentace


Reklamy Google