Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální strategie ČLFA na rok 2017

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální strategie ČLFA na rok 2017"— Transkript prezentace:

1 Mediální strategie ČLFA na rok 2017
Vypracovala Mediální kancelář, s. r. o.

2 Shrnutí PR aktivit v roce 2016
Mediální kancelář, s. r. o., připravila 18 tiskových zpráv ČLFA, dalších 31 ad hoc materiálů určených konkrétním redakcím, zpracovala desítky reakcí na dotazy médií. Agentura připravila obsahový i grafický koncept produktové brožury ČLFA, realizované ve spolupráci s AMSP ČR, zpracovala její obsahovou náplň. Celkem bylo zaznamenáno 271 mediálních výstupů informujících o ČLFA (měsíční průměr 23 výstupů), a to v odborných i všeobecných médiích včetně nejčtenějších titulů, televize i rozhlasu.

3 TOP 20 mediálních výstupů
ČT 24, : Češi si stále více půjčují, zájem roste také o krátkodobé půjčky a leasingy ČT 24, : Libor Bosák: Nejvíc spotřebitelských úvěrů jde na auta ČT 1/ČT 24 (Události), : Pronajmout, nebo koupit? ČT 1/ČT 24 (Zprávy ve 12), : Češi si stále víc půjčují mimo banky TV Nova (Televizní noviny), : Zdraží novela zákona půjčky a hypotéky? Český rozhlas Plus: , ČLFA oznámí výsledky Český rozhlas Radiožurnál, : Češi si půjčují čím dál víc Novinky.cz (+ Právo), : Osobní bankroty často provázejí podvody E15 (příloha - Leasing strojů), : Podnikatelé přicházejí na chuť operativnímu leasingu Hospodářské noviny, : S Růstem trhu osobních aut roste i nabídka financování jejich nákupu MF Dnes, : Úvěry v číslech Ekonom, : Letošní prodeje aut táhne operativní leasing Hospodářské noviny (příloha Automobily – finance), : Jak chytře financovat firemní vozový park E15, : Zájem o operativní leasing výrazně roste Metro, : Konec lichvářů v Česku. Kdo půjčuje, bude pod kontrolou regionální Deníky, : Pomýšlíte na nové auto? Cest k jeho financování je několik Právo, : Domácnosti v Evropě jsou hladové po půjčkách Novinky.cz, : V Česku prudce roste počet vozů pořízených přes operativní leasing Ekonom, : Jak chytře pořídit osobní automobil Technický týdeník, : Firemní investice vloni vzrostly o pětinu, našly se proto prostředky nejen na podnikatelské záměry

4 Komunikační cíle na rok 2017
šíření informací o využitelnosti a přednostech produktů členů ČLFA posilování vědomí o úloze nabídky členských společností podpora náhledu na členství v ČLFA jakožto záruky odpovědného a seriózního financování, a to včetně financování spotřebitelů budování finanční gramotnosti podpora opatřením namířeným na zlepšení vymahatelnosti práva a proti oslabování postavení věřitelů

5 Vlivná zájmová sdružení
Cílové skupiny Firemní klientela manažeři s rozhodovacími pravomocemi v soukromé i veřejné sféře Retailová klientela témata: produktová osvěta, finanční gramotnost, základní statistiky Státní sféra zákonodárci a státní úředníci Odborná veřejnost finanční analytici, redaktoři specializovaných médií Vlivná zájmová sdružení např. Bankovní asociace, HK, AMSP apod. témata: právní rámec fungování členů ČLFA, podrobnější statistiky

6 Komunikační nástroje Tiskové zprávy Ad hoc materiály
v průměru 2 x měsíčně důraz na stručnost a srozumitelnost široké tematické spektrum: kreativnější práce s daty, využívání zahraničních statistik apod. Ad hoc materiály v průměru 2 x měsíčně ideální pro produktovou osvětu vytypovávání vhodných mediálních prostor, např. tematických příloh důraz na srozumitelnost a názornost Rozhovory a komentáře četnost dle poptávky médií je třeba iniciovat zveřejnění ve vhodných médiích komfortní servis pro novináře při přípravě textů přednostně určeno pro předsedu – personifikace ČLFA Tisková konference 1 x ročně (v případě potřeby vícekrát) vhodná nejen pro prezentaci výročních statistik, ale i zásadních stanovisek k legislativě, vládní hospodářské politice apod. Webové stránky kontinuální doplňování nikoli pouze pro členy ČLFA, ale i pro odbornou veřejnost a koncové klienty osvěta, finanční gramotnosti rady a doporučení stručně, přehledně, jednoznačně

7 Témata mediálních aktivit
Výsledky ČLFA roční (únor), pololetní (srpen), čtvrtletní (květen, listopad) Data ČLFA v zahraničním kontextu roční, pololetní i kvartální (v závislosti na dostupnosti zahraničních dat) Reakce ČLFA na legislativní vývoj dle aktuálního vývoje v legislativní oblasti Regulace trhu se spotřebitelskými úvěry zdůrazňování pozice ČLFA jako zastřešujícího sdružení seriózních licencovaných finančních institucí Osvětové materiály leasing vs. úvěr, operativní leasing, rady uživatelům spotřebitelských úvěrů, průvodce světem factoringu apod. (v průběhu roku v závislosti na poptávce médií, mj. v souladu s edičními plány tematických příloh relevantních listů)

8 Potenciální mediální příležitosti
vnímáme slábnoucí odezvu médií na tradiční témata (výsledky, produktová osvěta) mediální scéna se mění, je nutné se tomu přizpůsobit: větší poptávka po příbězích a odlehčených informacích ve spolupráci s členskými společnostmi je třeba průběžně nabízet médiím příběhy dokumentující reálné problémy (viz téma oddlužení, které v roce 2016 zpracovalo na základě iniciativy ČLFA Právo, resp. Novinky.cz, a částečně MF Dnes) podle možností přicházet s vlastními průzkumy chování klientů aktivněji komentovat témata, která jsou v centru zájmu médií (daří se nám to v případě nárůstu operativního leasingu) měli bychom být atraktivnější formálně (například zestručnit mediální výstupy, vytvořit nový design webu apod.)

9 Předpoklady úspěšné komunikace
zůstat seriózním partnerem médií: poskytovat přesné a ověřené informace, reagovat operativně na jejich požadavky přistupovat k médiím proaktivně pokračovat ve snaze o tematickou pestrost a zároveň srozumitelnost usilovat o terminologickou přesnost: posilovat finanční gramotnost, ale i novinářskou erudici

10 Součinnost členů ČLFA Samy členské společnosti ČLFA mohou významně přispět k plnění komunikačních cílů asociace, například: zdůrazňováním členství v ČLFA při vlastní prezentaci odkazováním na dokumenty ČLFA v rámci kultivace trhu komerční podporou mediálních projektů, v jejichž rámci může ČLFA získat atraktivní prostor k prosazování svých komunikačních záměrů

11 Mediální kancelář, s. r. o. odpovědná osoba: PhDr. Pavel Hálek tel


Stáhnout ppt "Mediální strategie ČLFA na rok 2017"

Podobné prezentace


Reklamy Google