Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál"— Transkript prezentace:

1 Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál www.biom.ivb.cz

2 Nauč se číst přírodu Ekologická nika Indikátor http://ww w.scritub. com/limb a/croata- sarbo- croata/Po pulace- demos- Spoleenst vo- cen35226 35.php http://www.green peace.org/czech/c z/Multimedia1/Fo tky/Kouzelna- Arktida/Ledni- medvd-v- Robesonov- kanale/

3 Co nám říkají rostliny - EIV

4 Měření vs. Indikátor http://www.centaurea.cz/detail/rak-ricni http://www.e-pristroje.cz/merici_pristroje- phmetry.html

5 Fytocenologický snímek -to není žádná fotka Fytocenologický snímek č. 1 Lokalita: NPP Hodonínská DúbravaDatum: 21.5.2014 Zem. délka/šířka/nadmořská výška 48.8882194N/17.082290 3E/200 m Expozice: JSklon: 5 o Plocha snímku: 200 m 2 Autor: Petr Novák Biotop: Borový lesPůda: Písčitá Poznámky: Porost stejnověký, stáří asi 30 let. V blízkosti plochy několik vývratů. Použitá stupnice pokryvnosti: Braun-Blanquet new E370 % E25 % E135 % E07 % E3 Pinus sylvestris4 Prunus avium1 E2 Prunus avium1 Lonicera xylosteum+ E1 Calamagrostis epigejos2b Campanula persicifolia+ Clinopodium vulgarer Convallaria majalis1 Festuca ovina2a Genista tinctoria1 E0 Hypnum cupressiforme2a

6 Fytocenologický snímek – to není žádná fotka Braun-Blanquetova devítičlenná stupnice: r: 1 až 2 jedinci, pokryvnost nepatrná +: pokryvnost méně než 1 % 1: 1–5 % 2m: pokryvnost kolem 5 %, ale hodně jedinců (semenáčky, trávy) 2a: 5–15 % 2b: 15–25 % 3: 25–50 % 4: 50–75 % 5: 75–100 %

7 A k čemu ty snímky jsou? http://itras.cz/ceske-stredohori/galerie/1221/

8 Pohyby rostlin http://www.houbareni.cz/bigimg.php?img=5c2b1e09-538fbec9-fcab-08f0cb4b&disc=1 http://www.botanickafotogalerie.cz/fotogalerie.php?lng=cz&latNa me=Stipa%20pennata&title=Stip a%20pennata%20|%20kavyl%20I van%C5%AFv&showPhoto_varia nt=photo_description&show_sp_ descr=true&spec_syntax=species &sortby=lat

9 Pohyby rostlin http://www.jvsystem.net/app19/FotoBrowser.aspx?pk=10404&fk=1021&lng _user=1

10 Rostlinná barviva http://www.e-herbar.net/main.php?g2_itemId=3900 Už jste někdy přemýšleli proč květy mění barvu? http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/ob ecna_botanika/fotky/cytologie/velke_antokyan y.jpg

11 Vlastnosti půdy http://www.novinky.cz/bydleni/zahrada/140935-jak-zalozit-skalku-aby- byla-korunou-zahrady.html

12 Rostliny a půda https://en.wikipedia.org/wiki/Root_no dule https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%ADlojetel

13 Co říci závěrem? Pozorováním přímo v terénu je možné získat údaje s výší vypovídající hodnotou než přesným laboratorním měřením. Tato prezentace byla jen malou ukázkou, jak zajímavé, pestré a vzájemně propojené jsou jednotlivé složky přírody a jakými metodami můžeme jejich tajemství poodkrýt.

14 Děkuji za pozornost a těším se na další setkání


Stáhnout ppt "Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google